Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Nielogiczny świat Resident Evil – kompromis, który zbudował tożsamość

02.11.2018 17:43
Czarny  Wilk
1
Czarny Wilk
129
Generał

GRYOnline.pl

Ciekawy tekst. Bez tych zagadek i specyficznego wystroju komisariatu, gra zdecydowanie wiele by utraciła i dobrze, że nie postawiono na nadmierny realizm.

02.11.2018 18:41
Brucevsky
2
odpowiedz
Brucevsky
148
Playing with writing

GRYOnline.plTeam

Zdecydowanie. Dobrze, że twórcy zreflektowali się podczas prac i wrócili do tego konceptu miejscami bardzo nielogicznego uniwersum. Chociaż słyszałem też głosy osób, dla których posterunek w dawnym muzeum był aż za bardzo naciąganym wyjaśnieniem.

05.11.2018 20:34
squaresofter
3
odpowiedz
squaresofter
58
W co gracie w weekend?

gameplay.pl

Zdecydowanie jeden z Twoich najciekawszych tekstów.
Od siebie dodam tylko tyle, że te nielogiczne zagadki mają swoje uzasadnienie, gdyż gatunek survival horror to pochodna point'n'clicków, tyle, że z większym naciskiem na akcję. Tam tez zagadki nie mają żadnego sensu. Poza tym zagadki spowalniają akcję. Dzięki temu możemy dłużej odczuwać atmosferę grozy.
P.S. Zdjęcie Crlaire pokazuje jak bardzo spieprzyli jej design w remake'u.

06.11.2018 20:13
Brucevsky
4
odpowiedz
Brucevsky
148
Playing with writing

GRYOnline.plTeam

Dzięki. Mam wrażenie, że nie tylko w przypadku serii RE nielogiczne zagadki są efektem kompromisu, na który idą twórcy podczas tworzenia gier. W przywołanych point-and-clickach pewnie często bywało podobnie - trzeba było popuścić wodze fantazji i dać odpocząć logice, żeby dorzucić kolejne łamigłówki z dostępnych zasobów. Sam wielkim fanem zbyt udziwnionych zagadek nie jestem, bo to jak interpretowanie, co autor wiersza miał na myśli.

gameplay.pl Nielogiczny świat Resident Evil – kompromis, który zbudował tożsamość