Witam,posiadam laptopa DELL Inspiron 15 5577,działa bardzo dobrze jak na razie, jednak posiada on jedynie wbudowany dysk SSD 256GB.
Czy "dołożenie"dysku wewnętrznego nie spowoduje przepadnięcia gwarancji?(plomby gwarancyjne czy coś)Na stronie della nie znalazłem żadnych informacji tak jak w manualu do laptopa.
laptopy maja taka naklejke z napisam gwarancja czy cos w ten desen zakrywajaca srubke.. przynajmniej w moim tak jest.. i podobno jak bedzie zniszczona to gwarancja niewazna ale nie raz ludziom biora na gwarancje mimo ze sprzed byl rozbierany nie raz i nie dwa .. nwm przeczytaj zasady gwarancji czy cos zeby miec 100% pewnosci
Chyba u Januszy mega sprzedawców roku, którzy na każdy sprzęt walili sto naklejek włącznie z blaszakami. Świetny patent, aby szybko klienta pozbawić gwarancji. Wiedzieli o tym doskonale, że nie każdemu będzie się chciało jechać na drugi koniec miasta, aby dołożyć ram, dysk czy wymienić grafikę lub wyjący wentylator. W laptopach nigdy nie spotkałem się z taką praktyką kupowanych w normalnych sklepach. Lecz u Janusza biznesu już jak najbardziej.
Ostatnio mój wujek również kupił sobie nowego blaszaka, mimo że proponowałem że złożę mu. Już pięć razy jechał z nim przez pół miasta, bo coś siadło.
Generalnie możesz rozbierać i rozbudować sprzęt, byleby nie doszło do mechanicznego uszkodzenia lapka. Z Dellem nie miałem problemu, nawet jak reklamowałem sprzęt, który był rozbierany przez poprzedniego właściciela i nie miał nawet wszystkich śrubek.
Z zasady firmy chca zebys myslal ze do dopoki sprzet jest na gwarancji to nie masz prawa go tknac. Nic bardziej mylnego. Masz prawo wymienic dysk, dolozyc ram itd - pod warunkiem ze nie ingerujesz w sprzet jako taki ( mam na mysli np zmiana procesora w laptopie - przelutowanie innego. Wiem - skrajne - ale NAPRAWDE zdarzaja sie barany ).
Problem tkwi w czyms innym. Jezeli odsylasz lapka na gwarancje to musisz pamietac zeby przywrocic go do oryginalnej konfiguracji. Jezeli wyslesz laptopa z dolozonym ramem a serwis wymieni go na nowy - nikt nie bedzie szukal i przekladal Twojego ekstra ramu. Stracisz go i nie odzyskasz. Ale dolozyc masz prawo. Sam wielokrotnie zmienialem konfiguracje przed wydaniem sprzetu klientowi bo zamawial cos ekstra.
Na koniec ciekawostka - odsylajac sprzet na gwarancje nie masz OBOWIAZKU odsylac go z dyskiem - o ile awaria nie dotyczy dysku wlasnie. Mozesz miec na nim dane niejawne na przyklad. Jezeli odsylasz np sprzet z glosna praca wentylatora, uszkodzonym ekranem itp. itd. to serwis martwi sie tym zeby podlaczyc i postawic na nim jakis testowy system. To ze niektorym sie nie chce to zupelnie inna historia.
Dell nie stosuje plomb gwarancyjnych. Spokojnie możesz dołożyć dysk (tylko w razie serwisu pamiętać o wymontowaniu tak jak PanSmok opisał).