Załącza mi się (prawie że zawsze) wentylator na chłodnicy. Stan płynu jest, temperatura poniżej połowy na wskaźniku.
Postawiłbym na czujnik temperatury, ale nie wygląda, bo pokazuje mi prawidłowo temperaturę zewnętrzna na kokpicie. Może termostat? Czy to zgaduj zgadula i ciężko stwierdzić?
Chevrolet Epica 2.0 diesel.
Uszczelka pod głowicą.
Bardzo poważna sytuacja, a raczej sprawa.
Może zapowietrzona chłodnica, odkręć nakrętkę chłodnicy, odpal silnik i zobacz czy nie ma bąbelków, w ogóle dolej płyn bezpośrednio do chłodnicy, chyba, że jest pełna pod sam kurek.
Raczej nie uszczelka - tak jak pisze 12dura, jeśli płynu nie ubywa ani nie jest zmieniony jego kolor, to na 99% zapowietrzona chłodnica albo uszczelka na termostacie ;)
Postawiłbym na czujnik temperatury, ale nie wygląda, bo pokazuje mi prawidłowo temperaturę zewnętrzna na kokpicie
Czujników temperatury możesz mieć kilka: czujnik temperatury zewnętrznej, zasysanego powietrza, czujnik temperatury cieczy - ten ostatni ZWYKLE INNY niż ten od włączania/wyłączania wentylatora (nie słyszałem aby był ten sam co cieczy dla wskazań np. komputera, ale NIE jestem specjalistą) .
Nie straszcie go...
Jeździsz z włączona klimą? Jeśli tak, to wiatrak może chłodzić chłodnicę klimatyzacji i jest to zupełnie normalne.
U dołu chłodnicy powinieneś mieć czujnik temperatury, to on włącza wentylator chłodnicy, to jest z reguły czujnik typu włącz/wyłącz, sprawdź czy nie jest na stale włączony.
może chłodnica od zewnątrz zabrudzona-zalepiona? i żeberka nie wychładzają się przez dostatecznie.