Jak stworzyć CAŁĄ PLANETĘ? Proceduralnie generowane światy
Prześwietny materiał. Dziękuję Hed. Swoją drogą ciekawe czy powstanie kiedyś algorytm, który z pewnych elementów skleci proceduralnie generowaną fabułę i zadania. Już dziś są programy do pisania sceniariuszy wg. zasady że jest bohater, dąży do jakiegoś celu, i na jego drodze pojawiają się przeciwności. Z iluś takich klocków potrafił budować całkiem ciekawe historie. Ale chyba gry to jeszcze za skomplikowana sprawa.
Jedna z najciekawszych i najbardziej perspektywicznych koncepcji - zaprząc matematykę do generowania świata przedstawionego. W końcu onaż matematyka bangla światem rzeczywistym.
Proceduralne generowanie questów to nie problem. Ale tworzenie w ten sposób scenariuszy/spójnych, ciekawych i sensownych historii to stety-niestety dość odjechana SF spod znaku Elektrybałta Trurla. Chyba, że mówimy o fabule emergentnej, która gracz sobie dopowiada w wyobraźni osnuwając wokół proceduralnie generowanego szkieletu zdarzeń.
Fascynujące to wszystko.
Dobry materiał.
Własnie latam w NMS i o planeta to zastanawiam się jak to było generowane, czemu tak minecraftowo wygląda i czy nie dało sie tego poprawić.
czy nie dało sie tego poprawić
Nie wiem, jak z wyglądem, ale w generacji proceduralnej fajne jest to, że globalne poprawki nanosić można manipulując jednym wzorem, czyli to bardziej kwestia pomyślunku niż nakładu żmudnej pracy. To czyni gry pokroju NMS bardziej elastycznymi jeśli chodzi o poprawki. I szczerze liczę, że w kwestii złożoności tego wzoru i jakości rezultatów nie powiedziano jeszcze w NMS ostatniego słowa. Zwłaszcza na odcinku fauny i de facto nie istniejących ekosystemów.