Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Rejestracja samochodu - problem z wydziałem komunikacji

31.08.2017 17:39
😡
1
artorn
68
Pretorianin

Rejestracja samochodu - problem z wydziałem komunikacji

Witam.
Mam problem, zakupiłem mazdę 6.
Jakiś krętacz zarejestrował ją jako samochód ciężarowy 4 osobowy (żeby odciągnąć vat).

Ja kupując go z komisu otrzymałem info że w Katowicach to jest nie problem przy rejestracji zmienić (i tak - nie jest - sprawdziłem). Jednak ja pochodzę z innego powiatu.

Chcę go przerobić na 5 osobówkę - osobowy. Ma już 5 zagłówków, pasy, brak kraty (taki kupiony).
Na okręgowej stacji kontroli pojazdów powiedzieli że mogą mi to tak zrobić jak chcę ale wiedzą że nasz wydział komunikacji jest upierdliwy i może tego nie przyjąć - i faktycznie robią problem. W powiecie obok również nie ma problemu z takim czymś, tylko u nas;/

Mówią że jak taki wyszedł fabrycznie to nie mogą go zmienić.

Proszę o info/pomysł jak to można załatwić.

Nie wiem czy coś da to jak pójdę do naczelnika wydziału (pewnie będzie bronił swoich).
Kto jest nad nimi? Gdzie mogę złożyć skargę czy coś.... POMOCY...

31.08.2017 17:55
2
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Dowiedz sie czy to jest fabryczna wersja, na 99% auta takie z fabryki nie wychodza :) Kratka to cebulacka innowacja, zapewne dystrybutor we wlasnym zakresie je wstawil i postaral sie o homologacje zeby tylko sprzedac jak najwiecej :) Potwierdzenie mozesz lub raczej powinienes otrzymac od oficjalnego dystrybutora.

btw. w kraju kwitnacej cebuli widzialem porshe z kratka, po tym juz mnie nic nie zdziwi :)

post wyedytowany przez zanonimizowany12249 2017-08-31 17:59:00
31.08.2017 18:01
3
odpowiedz
1 odpowiedź
artorn
68
Pretorianin

A gdzie to mogę się dowiedzieć? U Mazdy??

post wyedytowany przez artorn 2017-08-31 18:04:04
31.08.2017 20:05
3.1
zanonimizowany12249
164
Legend

Najlepiej najpierw zapytaj sie w urzedzie jakie papiery i przez kogo wystawione trzeba przedstawic, w cebulandi pelno jest urzednikow-idiotow ktorzy nie ogarniaja swojego stanowiska, wiec warto sie upewnic. Prawdopodobnie bedziesz potrzebowac oswiadczenia/zaswiadczenia ze krata byla montowana po "wyjechaniu z fabryki"

post wyedytowany przez zanonimizowany12249 2017-08-31 20:05:43
31.08.2017 18:41
Simen_01
4
odpowiedz
Simen_01
138
I am the Road Warrior
31.08.2017 20:25
5
odpowiedz
artorn
68
Pretorianin

Heh dzięki, tylko obawiam się że u mnie wydział komunikacji i tak tego nie pyknie jak wsio ogarnę.
Pytałem się to mówili że fabrycznie wyszło jako auto ciężarowe i to musi być ciężarowe.... (idiotyzm) - jakiś buc po 50tce.

31.08.2017 21:34
6
odpowiedz
Piotrek.K
203
... broken ...

No ale czego sie spodziewales? Kupiles ciezarowke to musi byc ciezarowka. Dostales chociaz znizke na to czy 'ktos zaplacil mniej, ale u Ciebie nie bedzie problemu bo auto igielka i w wydziale wszystko piknie bedzie. Niemiec by plakal jakby wiedzial'?

31.08.2017 22:07
7
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend
01.09.2017 00:55
8
odpowiedz
artorn
68
Pretorianin

Piotrek czego? Przecież pisałem że inne powiaty robią to bez problemu - jakie?
Warszawa (potwierdzone z PIMOTu) / Katowice (potwierdzone u dilera i w WK) / Łódzkie (Wieruszów) (diler i wk)

Dzięki chłopaki za linki:)

01.09.2017 10:42
9
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

Wszystko zalezy od urzedu, dla tych bardziej upierdliwych potrzebujesz homologacje ze auto moze przewozic 5 osob.

01.09.2017 16:08
10
odpowiedz
artorn
68
Pretorianin

OK, mam homologację.
Rozumiem że to punkt nr42:
Liczba miejsc siedziaćcych (w tym miejsce kierowcy) 5: 2przód, 3 tył)

Dziwne, bo samochód ma homologację na 5 osobówkę a książkę samochodową mam na 4 os ciężarowy - śladów po kratce czy to po włożeniu 5 pasa brak.
Dziwne było to też że 1 z zaczepów pasa był wciśnięty pod kanapę - czyżby typ zrobił tylko kartę i papiery na stacji diagnostycznej a fizycznie nie było kraty i 4 pasów ?

Chyba powrót do osobowego powinien być łatwiejszy?

01.09.2017 20:23
11
odpowiedz
zanonimizowany12249
164
Legend

W homologacji masz czym bylo auto pierwotnie, wiec idziesz urzedu i pokazujesz papiery i powinni ci powiedziec co masz zrobic i jakie kwity przedstawic. W pierwszym linku z posta 6 masz procedure, zanotuj ja sobie, lub zapamietaj, bo moze bedziesz musial "pouczyc" urzedasa, jako ze bardzo czesto to niedouczone skur.... ktore dostaly prace po koneksjach :P Najgorzej jak brakuje piatego pasa koszty sa straszne przy niektorych samochodach, a pas musi byc nowy wg przepisow.

post wyedytowany przez zanonimizowany12249 2017-09-01 20:24:03
01.09.2017 20:45
12
odpowiedz
Cyniczny Rewolwerowiec
109
Senator

Oczywiście, że fizycznie nie było 4 pasów (kraty pewnie też nie, albo tylko na chwilę doczepiona żeby przypadkiem urzędnik nie zauważył), tylko 5 tak jak w każdej innej Mazdzie 6. I na taką masz homologacje.

post wyedytowany przez Cyniczny Rewolwerowiec 2017-09-01 20:45:49
01.09.2017 22:27
13
odpowiedz
artorn
68
Pretorianin

Nom, już poczytałem to kilka razy:)

Także jestem dobrej nadziei

Forum: Rejestracja samochodu - problem z wydziałem komunikacji