Jako całkowity laik w tych sprawach nie umiem rozwiązac problemu z internetem a własciwie z jego prędkościa .Mianowicie przywykłem do predkosci pobierania 5-6 mbps/sekundę ale od ok 2 tygodni mam między 150 -200 kbp.
Zamówiłem więc sobie wizyte technika z firmy która mi dostarcza intenet ( Virgin Media) ,ten zas wymienił mi hub ( dał nowy tzw.Super Hub ) ,sprawdził predkosc ( było 57 mbps a więc przy pakiecie 60 mbps jaki mam predkosc niemal idealna. I faktycznie cieszyłem sie ta prędkościa ale ok 15 minut.Dwa dni minęło a ja od 2 dni mam wyzej wymienione kiepskie predkosci .Nie wiem w czym problem ,kontaktowałem sie ponownie z ludzmi z Virgina ale u nich po zdiagnozowaniu mojego huba online itd wszystko wygląda idealnie. Więc gdzie jest problem?
Przed chwilą zrobiłem badanie laptopa używając Wi fi Manual Diagnostic I wykryło mi ono jakis problem,który po angielsku brzmi "Ping Test-Failed-Response: DHCP server No response: DEFAULT GATEWAY. I nie wiem czy problem lezy po stronie Virgina ( coś nie w porządku u nich ) czy ja mam cos z laptopem.Wiem ze na tym forum " urzedują" prawdziwi spece od tych spraw i do nich mam pytanie jak mam naprawic ten problem ? Dzięki za wszelkie odpowiedzi.
Dzięki za odpowiedz.Tak własnie zrobie aczkolwiek minute temu zrobiłem ponownie test i tym razem " Ping Test -passed " nie ma nic na czerwono ,wszystko wydaje sie Ok tyle tylko ze predkosc pobierania jest dalej mizerna i skacząca od 150 kb do 1,5 mbps.
Mozliwe, ze kanal w-fi z ktorego uzywa router jest mocno oblegany, a tym samym traci parametry. Jak wszystko bedzie ok na kablu to trzeba looknac na sile wi-fi i kanal. Tutaj troche masz:
https://www.sloneczko.net/article,jak_znalezc_odpowiedni_kanal_wifi.html