Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: RPG #1

26.04.2015 16:48
1
Nefarian17k
43
Oczko Pacynka

RPG #1

Jest to wątek poświęcony grom typu RPG. W tym wątku możecie zadawać pytania, wypowiadać się o grach typu RPG.
Zasady Wątku:
1. Nie wolno obrażać innych graczy
2. Nie wolno używać wulgarnego i obraźliwego słownictwa
3. Każdy może wyrazić swoją opinie i zadać pytanie/pytania o grach typu RPG
4. Nowa część wątku po 300 postach

27.04.2015 08:28
2
odpowiedz
Capriators
7
Legionista

Witam.

Jestem programistą i tworzę z kumplami grę którą oficjalnie podciągnęliśmy pod cRPG.

Co waszym zdaniem powinno i/lub nie powinno się znaleźć w takiej grze (w grze z tego gatunku).

Jeśli macie jakieś dodatkowe pomysły to z chęcią cześć wykorzystam.

Jeżeli także jest jakiś grafik na forum chętny wspomóc nasz projekt, proszę o taką informację na priv. Każdy grafik się przyda :). Będzie miał prawie wolną rękę w procesie tworzenia świata.

Pozdrawiam, Capriators.

27.04.2015 09:08
3
odpowiedz
zanonimizowany425280
118
Legend

czesc moje ulubione rpg to dungeons&dragons oraz warhammer fantasy roleplay :)

27.04.2015 14:38
Flyby
4
odpowiedz
Flyby
235
Outsider

Na początek (w nawiązaniu do wypowiedzi Capriatorsa ;)) :
"Otwarty świat" ;) Jako że rozumiem trudności twórców (techniczne) (graczy też ;)) związane z takim światem - może to być system "lokacji", tworzących taki "świat". Co konstytuuje taki system, ustawia rangę i wielkość lokacji? Oczywiście fabuła ;) To ona ma zapewnić i pozwolić graczowi, na wybór bohaterów i ścieżek, jakimi będzie podążał przez świat, w swoich zmaganiach z geniuszem twórców ;)
Fundowanie jednego słusznego bohatera (czy bohaterki) niezależnie od tego, jak pięknie pasuje do fabuły - to dla mnie ograniczenie zabawy. Wbrew pozorem, podobnego zdania (co do bohaterów, postaci w grze) na pewno jest sporo doświadczonych graczy. ;)
Jeszcze wróćmy do fabuły, tej "spiritus movens" każdej gry. Jeżeli podłączenie naszych postaci do fabuły gry, będzie zbyt słabe, nie sprawi że "przywiążemy" się do prowadzonej przez siebie postaci (tych kłopotów nie doświadczają ci, co stawiają na herosa jedynego, w rodzaju Wiedźmina czy Bezimiennego) to gra wraz z postaciami, może nam się szybko znudzić. Przyznaję że to trudna sztuka lecz przecież (fabuła połączona z całym szeregiem innych możliwości dla gracza i jego postaci) zdarza się (Skyrim) ;)..
Z drugiej strony, przeładowane tło fabularne (doświadczenia z PoE ;)) na pewno nie służy takiemu zainteresowaniu, naszym dzielnym magom czy wyrwidębom ;))
O, rozpisałem się, wystarczy .. ;)

29.04.2015 13:19
5
odpowiedz
Capriators
7
Legionista

Dzięki Flyby.

Odnośnie grafika, co gdyby się znalazł jakichś chętny i miałby pisać na priv.

Chyba nie da się pisać na GOL'u prywatnych wiadomości, więc zostawiam kontakt:

[email protected]

Koniecznie temat brzmiący po prostu "Grafik"

Chodzi mi oto, że rzadko sprawdzam całą pocztę, a mogę ustawić filtr aby przesyłało na konto główne wiadomość

Z góry dziękuję. I cześć.

29.04.2015 13:27
6
odpowiedz
zanonimizowany869910
114
Legend

cRPG nawiązujące do RPG. A więc drużyna. A skoro sterujemy całą drużyną, to walka w trybie taktycznym. Tutaj dwa rozwiązania: aktywna pauza, jak w Baldursie i w Pillars, albo tury, jak w Falloutach. I oczywiście rzut izometryczny, jak we wszystkich wymienionych tytułach.

29.04.2015 14:34
Irek22
7
odpowiedz
Irek22
154
Legend

Capriators [2]
Co waszym zdaniem powinno i/lub nie powinno się znaleźć w takiej grze (w grze z tego gatunku).

Jeśli macie jakieś dodatkowe pomysły to z chęcią cześć wykorzystam.

A jakie wy już macie pomysły? Bo nie wiadomo za bardzo, do czego się odnieść poza tym, że to będzie gra "podciągnięta pod RPG".

29.04.2015 18:31
8
odpowiedz
zanonimizowany812014
30
Konsul

Ubolewam, że jRPG straciły na znaczeniu. 3DS, PS3 ostatnia, niezbyt mocna ostoja.

03.05.2015 15:53
9
odpowiedz
Capriators
7
Legionista

@Irek22:

Co my mamy? heh. mamy dużo podstawowych elementów takich jak system walki, fabuła itp.

Wszystko jest tak rozwinięte, że miejsca na dysku by mi zabrakło by to dokładnie opisać i zapisać w wordzie.

Ogółem: Wszystko jest co mamy jest podstawą (czyli np. ten system walki) lecz rozwinięte (system walki jest bardzo rozbudowany. Lecz ułatwia grę, oraz tym którzy nie chcą z niego korzystać nie trudno będzie grać. Cięcia z różnych kierunków pchnięcia... Duża część fechtunku ma być zaimplementowana)

Forum: RPG #1