Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Gra multiplayer z generowanymi proceduralnie mapami?

02.02.2015 16:10
HUtH
1
HUtH
120
kolega truskawkowy

Gra multiplayer z generowanymi proceduralnie mapami?

Czy istnieje jakiś shooter czy coś podobnego, w czym nie ma gotowych map, które wszyscy znają na pamięć, a właśnie jakieś losowo tworzone, czy jak to się ładnie mówi 'generowane proceduralnie' lokacje do rozgrywki?

02.02.2015 19:25
HUtH
2
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

up

02.02.2015 20:18
jarekao
3
odpowiedz
jarekao
156
PAX

Chyba L4D2 miało coś takiego.

02.02.2015 20:23
4
odpowiedz
poltar
176
Senator

Warframe.

02.02.2015 20:44
Azerath
5
odpowiedz
Azerath
156
Senator

Wydaje mi się, że czytałem kiedyś artykuł o grze utylizującej ten system w jakimś stopniu, ale tytułu gry czy faktu istnienia tego zajścia nie jestem pewien. A tak już na boku, to sam pomysł sprawia wrażenie raczej chybionego, jeśli mówimy kompetytywnej rozgrywce, gdzie taki system wprowadzałby element losowy do rywalizacji. Poza grą typu Evolve czy grze opartej na kooperacji nie widzę powodu, dla którego taki system miałby zostać wykorzystany.

02.02.2015 21:09
pecet007
6
odpowiedz
pecet007
178
~

no własnie, proceduralność to raczej do singli się nadaje, z singlowych FPSów proceduralnych jest m.in:
Ziggurat - nawet polecam
Tower of Guns - średnie
oba na steamie

Paranautical Activity - kiedyś było na steamie (ja mam) ale wywalili z powodu dramy :D

02.02.2015 23:09
HUtH
7
odpowiedz
HUtH
120
kolega truskawkowy

@ Azerath
to sam pomysł sprawia wrażenie raczej chybionego, jeśli mówimy kompetytywnej rozgrywce, gdzie taki system wprowadzałby element losowy do rywalizacji
Jakoś w Hearthstone'a czy pokera ludzie grają :) Zresztą... obie drużyny nie znają terenu, obie uznają losowość. Tę losowość też można wziąć w jakieś 'ramy', np. strefy, żeby do losowego terenu gracznie mieliby chociażby tę samą odległość itp.
Ja osobiście rzygam w multiplayerze tym, że ciągle gra się w tych samych miejscach, to jest nudne, pal licho nawet to, że ograni gracze pamiętają wszystko i ogarnięcie jakiegoś multi to w dużej mierze wyuczenie odruchów do miejscówki, więc zamiast tego, że każdy dostowywałby się do innych warunków, to musisz skupiać się na nauce mapy... aż już to wszystko znasz i zaczyna się nużyć. Jeszcze rozumiałbym coś takiego, że każdego miesiąca/sezonu generowany byłby jakiś nowy teren do ogarnięcia, a nie ciągle to samo...
Ok, może pr0som by to nie odpowiadało, czy to znaczy, że taka wyłamująca się ze schematu gra nie ma racji bytu? Moim zdaniem to jest raczej problem technologiczny niż teoretyczny i myslałem, że takie coś już powstaje/ło.

Forum: Gra multiplayer z generowanymi proceduralnie mapami?