Czy istnieje jakiś shooter czy coś podobnego, w czym nie ma gotowych map, które wszyscy znają na pamięć, a właśnie jakieś losowo tworzone, czy jak to się ładnie mówi 'generowane proceduralnie' lokacje do rozgrywki?
Wydaje mi się, że czytałem kiedyś artykuł o grze utylizującej ten system w jakimś stopniu, ale tytułu gry czy faktu istnienia tego zajścia nie jestem pewien. A tak już na boku, to sam pomysł sprawia wrażenie raczej chybionego, jeśli mówimy kompetytywnej rozgrywce, gdzie taki system wprowadzałby element losowy do rywalizacji. Poza grą typu Evolve czy grze opartej na kooperacji nie widzę powodu, dla którego taki system miałby zostać wykorzystany.
no własnie, proceduralność to raczej do singli się nadaje, z singlowych FPSów proceduralnych jest m.in:
Ziggurat - nawet polecam
Tower of Guns - średnie
oba na steamie
Paranautical Activity - kiedyś było na steamie (ja mam) ale wywalili z powodu dramy :D
@ Azerath
to sam pomysł sprawia wrażenie raczej chybionego, jeśli mówimy kompetytywnej rozgrywce, gdzie taki system wprowadzałby element losowy do rywalizacji
Jakoś w Hearthstone'a czy pokera ludzie grają :) Zresztą... obie drużyny nie znają terenu, obie uznają losowość. Tę losowość też można wziąć w jakieś 'ramy', np. strefy, żeby do losowego terenu gracznie mieliby chociażby tę samą odległość itp.
Ja osobiście rzygam w multiplayerze tym, że ciągle gra się w tych samych miejscach, to jest nudne, pal licho nawet to, że ograni gracze pamiętają wszystko i ogarnięcie jakiegoś multi to w dużej mierze wyuczenie odruchów do miejscówki, więc zamiast tego, że każdy dostowywałby się do innych warunków, to musisz skupiać się na nauce mapy... aż już to wszystko znasz i zaczyna się nużyć. Jeszcze rozumiałbym coś takiego, że każdego miesiąca/sezonu generowany byłby jakiś nowy teren do ogarnięcia, a nie ciągle to samo...
Ok, może pr0som by to nie odpowiadało, czy to znaczy, że taka wyłamująca się ze schematu gra nie ma racji bytu? Moim zdaniem to jest raczej problem technologiczny niż teoretyczny i myslałem, że takie coś już powstaje/ło.