Z racji iż zajmuję się grafiką 3d/animacją kusi mnie jednak coś jeszcze a dokładnie silniki do gier, w których mógłbym trochę urozmaicić swoje prace. Zapewne są na forum osoby pracujące w tej branży i mogłyby mi coś doradzić. Jaki silnik byłby najlepszym wyborem do edukacji dla osoby, która dopiero by zaczynała swoją przygodę z tymi oprogramowaniami? Mam pewne podstawy C++ oraz niewielkie Pythona oraz MEL. Nie chcę tworzyć raczej jakiś wybitnych gier a raczej prezentacje "światów" oraz postaci w akcji, które robię w 3ds max/maya. Co powiecie o Unreal Engine? Nie mam większego pojęcia niestety o tego typu softach. Chciałbym możliwie jak najbardziej uniknąć obszernego grzebania w kodzie jeśli jest taka możliwość by nie tracić zbyt wiele czasu. Zaproponowałem Unreal Engine ponieważ często spotykam się z wymaganiami w firmach by animator znał również podstawy tego silnika stąd moja propozycja.
Unreal Engine 4 albo Unity Engine - nie będziesz potrzebował posiadać wiedzy o programowaniu żeby w ekspresowym tempie prototypować i stawiać w miarę grywalne projekty, a podejrzewam, że o to Ci chodzi. Programowanie silników do gier to sprawa skomplikowana i nawet jak masz gotowy silnik chcąc zrobić coś bardziej skomplikowanego niż korytarzowy shooter trzeba się solidnie napocić i mieć dużą wiedzę. Tutaj za to dostajesz do ręki gotowe, potężne edytory i całą masę narzędzi dzięki którym nawet totalny laik może w miarę szybko zrobić prosty projekt.
Dokładnie o coś takiego mi chodziło. Chcę po prostu urozmaicać w nim swoje animacje oraz stworzyć sobie takie "interaktywne" portfolio. Wielkie dzięki !
Domin jak prace nad własnymi animacjami i silnikiem do gier