Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Nintendo wygrywa mnie na E3.

11.06.2014 19:25
Sasori666
1
Sasori666
186
Korneliusz

Jak zrobią konferencje live to moze by i wygrali. Pokazując takie coś nie biorę ich nawet do kategorii "najlepsza konferencja"

11.06.2014 19:31
Martius_GW
2
odpowiedz
Martius_GW
61
Generał

No tak, bo E3 to tylko konferencje... Sporo informacji, nowe gry i kilka tytułów było bezpośrednio pokazane po digital event (np. Xenoblade czy Hyrule Warriors).

11.06.2014 19:38
Raiden
3
odpowiedz
Raiden
140
Generał

Nintendo zaprezentowało się bardzo dobrze. Yoshi's Woolly World wygląda ciekawie, Splatoon prezentuje się wyśmienicie i oglądając kolejne gameplaye tylko się w tym przekonaniu utwierdzam.
Jednak najważniejsze było dla mnie to, że pokazali czterdzieści minut rozgrywki z Xenoblade Chronicles X. To będzie coś.
Jedynie, co wyszło im średnio, to Devil's Third, ale powiedzmy, że ta gra i tak nie leży w kręgu moich zainteresowań.
Dobrze, że „Big N” wraca do formy. W tym roku „wygrywają” z MS i Sony - Mario Kart 8, Super Smash Bros., Bayonetta 2 - czyli trzy duże gry na wyłączność, w porównaniu z ... dla konsoli MS i ... dla PS4 (w miejsce „...” wstaw brakującą nazwę gry).

11.06.2014 20:35
4
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Nintendo się rozkręciło na dobre, ale jakby nie patrzeć są o rok do przodu w nowej generacji, a tym samym mieli więcej czasu na ogarnięcie Wii U niż wewnętrzne studia Microsoftu i Sony tworzące exy na ich nowe platformy.
Nintendo wygrywa zdecydowanie w jednej kategorii. Różnorodności. Wygląda na to, że Wii U przebije stare dobre Wii pod względem ilości świetnych gier. To dopiero drugi rok życia konsoli, a już ma świetne exclusive'y, a to co pokazano na E3 to masakra.
Fanem konsol konkurencji nie jestem, bo tam to tylko i wyłącznie korytarzowe shootery z QTE i ewentualnie jakieś wyścigówki. Takie gry mnie po prostu nudzą, a nawet jak wyjdzie coś ciekawego to i tak trafi na PC.

Powiem jednak, że troszeczkę zawiodłem się nową Zeldą. Liczyłem na styl techdema z prezentacji Wii U. Trzecia gra z kreskówkową grafiką po Skyward Sword i remake'u Windwakera to jednak lekki zawód. Mam jednak wrażenie, że Nintendo trochę boi się iść w realistyczną grafikę, bo na tym polu z PS4 nie wygra. Moim zdaniem niesłusznie. Już techdemo wyglądało po prostu świetnie, ale najwyraźniej zadecydowali, że przy takiej grafice Wii U nie uciągnie 1080p w 60 klatkach. No właśnie, Nintendo na kompromisy nie idzie i wszystkie ich gry działają w 60 fps. Mario 3D World i niedawno wydane Mario Kart 8 to stałe 60 klatek przy naprawdę pięknej grafice. Super Smash Bros. na Wii U według ostatnich informacji ma jednak działać w 1080p i 60 fps.
Szukając głębiej znalazłem nawet artykuł, że Wii U jest konsolą z największą liczbą gier 1080p60. Fakt, że na to pracują mniejsze gry z cyfrowej dystrybucji, remake Windwakera i Monster Hunter tri. Jednak mimo wszystko jestem zaskoczony, że najsłabsza konsola z nowej generacji dostarcza właśnie to czego od nowej generacji oczekiwałem najbardziej.
W innym artykule były wypowiedzi twórców gier na Wii U, którzy powiedzieli, że konsola nie jest tak słaba jak to wyglądało na pierwszy rzut oka. Ma podobno szybszą pamięć podręczną niż Xbox One i dzięki odpowiednim optymalizacjom można wycisnąć z niej 1080p bez wysiłku, a mówiąc inaczej nie ma większego spadku wydajności między 720p, a 1080p w przypadku Wii U, tak jak ma to miejsce w Xbox One, gdzie konsola się po prostu dusi przy wysokich rozdzielczościach.
Jednak jak zwykle Nintendo obrało własną ścieżkę sprzętową i w kategorii czystej mocy Wii U jest wyraźnie słabsze od XO i PS4, ale cytując:
What makes the Wii U GPU and CPU combination unique from the PS4 or Xbox One, is the architecture. The whole fact that the Wii U architecture is designed around PPC and not x86 gives the system the ability to produce amazing results in a small package. This is a smart design choice for a console, since x86 design relies to a much greater degree on raw power and less efficiency to get better results. The Wii U has modern graphical features and shaders on par with DirectX 11, in combination with the Out-of-Order PPC CPU gives the system a very efficient way to produce Next-Gen modern effects in it's games with a fraction of the overall power that is needed in the other new consoles.

Widać to faktycznie po grach Nintendo, które są naprawdę ładne, podczas gdy deweloperzy 3rd party mają problemy z portami ze starszej generacji.

11.06.2014 23:07
Pan P.
5
odpowiedz
Pan P.
178
022

Likfidator --> Problemy developerów third-party wynikają z tego, że obsługa dev-kitów Wii U to ponoć kompletna masakra, a sam jego soft, kompilator itp. jest niesamowicie niewydolny, archaiczny, naniesienie jakichkolwiek poprawek trwa wieki, a kontakt z Nintendo nie należy do najprostszych (bariera językowa+strefy czasowe = odpowiedź na jakiekolwiek pytanie przychodzi dwa, trzy dni później, o ile w ogóle).
Wielu developerów już na to biadoliło, więc coś chyba musi, niestety, być na rzeczy.

gameplay.pl Nintendo wygrywa mnie na E3.