Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Wiedźmin 3- jaki powinien być?

18.05.2014 15:14
1
zanonimizowany813590
57
Generał

Wiedźmin 3- jaki powinien być?

Wiedźmin 3 zbliża się do Nas małymi krokami. Interesuje mnie to jak tam GOLowicze go sobie wyobrażają i co chcieliby o nim powiedzieć, podyskutować.
Zacznę ja. Dla mnie Wiesiek 3 powinien opierać się w większości na genialnym klimacie i mechanice Wiedźmina 1 z Full Combat Rebalance (jak ktoś nie grał z modem to gorąco polecam). Jedyneczka razem z tą modyfikacją to Wiesiek prawie idealny. Rozwój postaci, fabuła, KLIMAT , alchemia, genialnie wykonany monster hunting , mechanika walki i jej finezja (może tylko trochę za mało dynamiki, chociaż, że mod BARDZO ją podnosi) i niesamowita grywalność - to wszystko sprawiło, że do Wieśka 1 + FCR będę wracał jeszcze nieraz (choć przeszedłem już go 8 razy).
Z dwójki mogliby opierać się na jej dynamice walki (chociaż te fikołki i słabo wyglądające animacje wypadają blado przy poprzedniczce).
No i nowe pomysły, chociaż boję się, że nie dają rady wypełnić tak dużego świata ciekawymi questami.

Zachęcam do dyskusji i mówcie jaki powinien być według Was Wiedźmin 3!

18.05.2014 17:10
2
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Widzę, że wątek zaginął. Naprawdę nikt nie chce się podzielić swoimi spostrzeżeniami ;)?

18.05.2014 20:42
Tal_Rascha
3
odpowiedz
Tal_Rascha
202
Never Fade Away

Premium VIP

System walki bardziej podobal mi sie w pierwszej czesci i licze na cos zblizonego wlasnie do tego. Mam przedewszystkim nadzieje, ze gra bedzie bardzo dluga, bo druga czesc to jakas kpina; chce by byl rowniez polozony wiekszy nacisk na fabule, przygode niz akcje. Ciekawe dialogi ze spora iloscia mozliwosci ich poprowadzenia wraz z odpowiedni krotko i dlugofalowymi nastepstwami naszych podejmowanych decyzji. No i licze na jakies klimaty slowianskie jak w bodajze 4 rozdziale pierwszej czesci gry, ten etap byl mila odskocznia od brudow Wyzimy.

18.05.2014 20:49
4
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Racja, racja IV akcik był niczego sobie. A grałaś z modem wymienionym wyżej? Moim zdaniem poprawia wszystko co było słabego w jedynce i wątpię, żeby trójka pobiła ten "duet" (choć mam taką nadzieję ).

18.05.2014 20:54
Tal_Rascha
5
odpowiedz
Tal_Rascha
202
Never Fade Away

Premium VIP

Nie, obecnie przechodze dwojke by miec odpowiedni save na trzecia czesc.

18.05.2014 20:58
6
odpowiedz
dark5tu5
91
Konsul

Sterowanie w trakcie walki będzie bardziej przypominające 2 niż monotonne klikanie z jedynki. Dalej będzie "turlanie" się po polu walki chociaż nie wiem jak rozwiązane - prawdopodobnie lepiej niż w dwójce, bo jak twierdzą ludzie z CDP cały system walki został usprawniony. Co do długości to oficjalnie jest to około 100h na całą grę (główny i poboczne wątki). Nacisk na fabułę będzie wielki, a wybory w trakcie gry będą miały wpływ na stan gry w późniejszych etapach - będą 3 zakończenia i chyba 16 stanów świata do uzyskania po ukończeniu gry. Geralt również naucz się skakać :D

18.05.2014 21:07
7
odpowiedz
Krzachu
65
Pretorianin

Rozległość Skyrim, system walki Dark Souls, oprawa Wiedźmina 2, klimat Wiedźmina 1 :) ,a no i to coś z Gothica I-II hehehe

Co do FCR przeszedłem na nim dwójkę i nie podobało mi się. Walka jeszcze bardziej prostacka, możliwość zapełnienia całego drzewka rozwoju postaci - idiotyczna.

18.05.2014 21:14
8
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Bo FCR do dwójki jest zwyczjnie słaby. Wiem, bo sam z nim przechodziłem i gra bez moda też bardziej mi się podobała. Natomiast ten do jedynki to istne arcydzieło.

18.05.2014 21:23
9
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Moim zdaniem walka jedynki z FCR wcale monotonna nie była, bo wymagała nawet więcej niż ta z dwójki. Ja sobie wymarzyłem taką walkę (szykujcie się na godzinną dywagację ;)
Mechanika byłaby mistrzowska, gdyby polegała w większości na duecie jedynka + FCR. Czyli zabójcze efekty krytyczne, genialne drzewo rozwoju i masa eRPGowych współczynników. Cieszyłbym się gdyby nadal funkcjonowały procentowe uniki i parowania, które zmieniałyby wygląd animacji ataków np wydać by było, że podczas dajmy na to piruetu Geralt paruje atak, lub uchyla się( nie przerywając ataku). Jeśli zaś chodzi o wykończenie tego systemu to fajnie byłoby gdyby nadal funkcjonowały epicko wyglądające uniki jedynki (dające 100% szansy na uniknięcie obrażeń, w przeciwieństwie do tych pasywnych), oraz dwójkowy blok (również redukcja 100 %). No i zamiast stylów dałbym możliwość mieszania każdego stylu walki (działającego identycznie jak w 1 z FCR *) na zasadzie : LPM - jeden atak z szybkiego stylu PPM- z silnego a kółko (wciśnięcie) z grupowego. No i oprócz tego mile widziane byłyby ataki z ruchem np w lewą ,prawą stronę oraz do przodu i do tyłu, które oprócz samego ruchu na boki zmieniałyby lekko animacje. A na deser ciosy specjalne (takie jak z jedynki z modem) oraz dwójkowy grupowy cios kończący .

*- style na FCR: każdy styl działa na każdego przeciwnika (nie ma niedokończonych zamachów jak w jedynce). Silny zadaje największe obrażenia (kosztem zerowej penetracji pancerza), powoduje krwawienie i jest dobry na nieopancerzonych przeciwników, szybki ból i dzięki precyzyjnym atakom penetruje pancerz przeciwnika ,a grupowy wywołuje strach na 2- 3 sekundy i powalenie kosztem bardzo niskich obrażeń. Warto je łączyć dla paru efektów krytycznych.

19.05.2014 18:44
10
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

A jak według Was powinna wyglądać walka ?

19.05.2014 23:20
11
odpowiedz
Krzysiek1997
62
Konsul

Ja mam trochę mieszane uczucia co do tego Wiedźmina. Poprzednie części to jedne z moich ulubionych gier, a ta część ma być lepsza i to dużo lepsza. Bardzo mocno wierzę w CD Projekt, ale te zapowiedzi sugerują po prostu coś niesamowitego. Jeśli rzeczywiście dotrzymają wszystkich swoich obietnic, to dla mnie (i dla rzeszy innych graczy) będzie to najlepsza gra dekady (i to lekko mówiąc). Z zapowiedzi wynika, że nowy Wiedźmin przebije Skyrima, Mass Effecta i wszystkie inne erpegi. No i właśnie ja bardzo chciałbym wierzyć, że to się uda, tylko cały czas zastanawiam się- czy CD Projekt naprawdę podoła? Jeśli tak, to szczęki nie podniosę z ziemi chyba przez kilka miesięcy.

22.05.2014 07:12
12
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Ja też mam nadzieję, że dadzą radę. Oprócz tego miłoby było zobaczyć potwory z 1, bo te z 2 to niestety śmiech na sali.

31.05.2014 11:55
13
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

A tak na marginesie: 5 czerwca ma być letnia konferencja CDProjektu i chyba pokażą jakiś gameplay ;)

31.05.2014 19:00
14
odpowiedz
Ptosio
182
Legionista

Redzi maja teraz autora moda FCR na pokladzie, wiec pewnie efekty tego beda wyczuwalne.

Osobiscie nie gralem w jedynka na modach, ale tamtwjszy system walki byl tak nudny, ze nie wyobrazam sobie, by cos moglo go naprawic.

W przeciwienstwie do jedynki, system walki w dwojce byl obiecujacy, ale niedopracowany (animacje, quen, turlanie), wiec mam nadzieje, ze pojda w tym kierunku.

02.06.2014 22:39
15
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Uwierz mi na słwo, że FCR poprawia walkę w jedynce (i w ogóle całą grę) zagraj z nim to się przekonasz.

A co do walki z dwójki to moim zdaniem nużące turlanie, w ogóle nie efektowne ani efektywne ataki bez możliwości odblokowywania kolejnych wypadają blado właśnie przy jedynce z modem.

Nie, żeby ktoś pomyślał, że ja prowadzę reklamę FCR'a (ten do dwójki mi się nie spodobał), ale dopiero jak sam zagrałem z nim zobaczyłem, że tak powinien wyglądać od razu Wiedźmin.

05.06.2014 20:49
😡
16
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

I jak emocje po konferencji? Bo mnie to szczerze CDProjekt nieźle wku*wił przez kuszę :(

05.06.2014 21:15
Tal_Rascha
17
odpowiedz
Tal_Rascha
202
Never Fade Away

Premium VIP

Konferencji nie widzialem, jedynie trailer i bardzo mi sie podoba. Co mi sie rzucilo w oczy to mozliwosc kontynuacji romansu z Triss, licze na dojrzale rozwiazanie tej kwestii bo i Yenn sie pojawia :)
No i kapitalny soundtrack Percivala w tle, Asie znam osobiscie, dziewczyna ma wielka moc w glosie.

05.06.2014 21:18
Bezi2598
18
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Kusza pewnie będzie poboczną bronią jak petardy, sztylety do rzucania i inne te pierdoły. Mi to nie przeszkadza.

05.06.2014 21:20
19
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

A mi owszem. Geralt NIGDY nie walczył z kuszą. To tak jakby dali płytówki i hełmy. Niby też nie musisz ich używać.

05.06.2014 21:22
Bezi2598
20
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

Geralt NIGDY nie walczył z kuszą.

To jakiś boss?

Petardami też nie walczył i jakoś się nie bulwersujesz o nie.

05.06.2014 22:27
21
odpowiedz
dark5tu5
91
Konsul

Ja rozumiem jakby z łuku strzelał, to faktycznie byłoby dziwne, ale kusza i to takich rozmiarów... daj spokój to tak samo jak rzucanie nożami czy petardami. "Nauczył się" od Magistra, że to też może być dobra broń i tyle.

05.06.2014 22:44
22
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

I tak w miarę możliwości nie będę jej używał ;)
A tak apropos walki tak jak ją sobie wyobrażacie, bo ja napisałem w poście 9. Jak wam się podoba ten pomysł?

08.06.2014 19:38
23
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Bo jak dla mnie taka walka byłaby wymarzona ;)

08.06.2014 20:55
24
odpowiedz
zanonimizowany936141
9
Generał

[20] Jemu raczej chodziło że geralt nigdy nie walczył kuszą :D a nie "z kuszą :d", jak dla mnie to jest wszystko ok, na początku te kusze mi nie pasowały też ale jakiś powód mieli by je wprowadzić.

08.06.2014 20:56
Bezi2598
😍
25
odpowiedz
Bezi2598
140
Legend

[20] Jemu raczej chodziło że geralt nigdy nie walczył kuszą :D a nie "z kuszą :d"

Wiem...

08.06.2014 22:50
AIDIDPl
26
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

Gościu ale męczysz temat...Już wszyscy wiedzą że dla ciebie Wiedźmin 1 z FCR to gra-bóg.

Ja nie miałbym nic przeciwko żeby walka była jak w jedynce tylko ulepszona. Ale widząc po zwiastunach będzie bardziej jak w dwójce tylko ulepszona...

Jest duża szansa że pojawią się 3 style walki. Mniej istotna rzecz to taka że jeden miecz (A może 2) będzie można nosić na biodrze. Widać to na zwiastunie (ostatnie sceny) i na okładce z gry...

08.06.2014 23:02
kzwwdo
27
odpowiedz
kzwwdo
75
Generał

Kusza to jakieś nieporozumienie.

09.06.2014 18:44
28
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Zgadzam się, że z kuszą to nieporozumienie, a Wiedźmin z FCR to jest gra-bóg ;). Piszę o tym bo jestem nią zachwycony i chcę, aby trójka była podobna. Choć masz rację, że za często o tym wspominam ;)

09.06.2014 19:41
AIDIDPl
29
odpowiedz
AIDIDPl
172
PC-towiec

Dla mnie kuszy też mogłoby nie być. Ale skoro narzucają ją, bo trzeba polować na stwory latające (jakby te nie mogły wylądować) to trudno, jest to jakiś powód...

09.06.2014 19:43
30
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Mogłyby być zawsze sztylety albo jakieś harpuny, zamiast tej nieszczęsnej kuszy. Fajne byłyby też łańcuchy (takie jak z intra jedynki) jako nowy gadżet. Z resztą masz całkowitą rację, potwory takie jak gryf tudzież wiwerna muszą raczej wylądować, żeby jakoś konkretnie Geralta zaatakować.

09.06.2014 20:15
31
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Kilkanaście minut temu był 5-minutowy gameplay z konferencji Microsoftu na E3 i jak Wam się podoba?

10.06.2014 14:44
32
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Jak dla mnie niestety im bliżej premiery tym gorsze te materiały ...:(

10.06.2014 17:16
Gjakowicz
33
odpowiedz
Gjakowicz
14
Legionista

Wiedźmin wybił się na takie wyżyny, że musi być tworzony dla mniej wymagających graczy.
Sam jestem ogromnym fanem pierwszej części i mam czasami marzenia, w których kolejne części posiadają w sobie cechy swojej poprzedniczki. Pierwszy wiedźmin posiadał w sobie prostotę przyciągającą uwagę. Srebrny miecz nie musiał być pokryty super uber magicznymi runami, aby móc wkuć się w pamięć graczy. Medalion nawet w niewielkiej postaci charakteryzował głównego bohatera, a zbroja kruka bez zwisających dupereli wyglądała na struj dopasowany idealnie do łowcy potworów... Lecz jednak są to już problemy naszego gustu.
Mechanika zaprezentowana w trzeciej osłonie jest taka jak zapowiadano: jedno kliknięcie - jeden atak, strzelanie z kuszy, piruety oraz odskoki zamiast turlania, dużo krwi i odcinania poszczególnych części ciała. Obiecali, zrobili - to się chwali.
Kusza nie jest obowiązkowym elementem walki. Zapewne jeżeli gracz będzie chciał walczyć z lewitującymi potworami mieczem, to będzie miał taką możliwość, a nawet jeśli zostanie zmuszony użyć jej do ściągnięcia bestii z niedostępnego obiektu, to mamy uzasadnione i logiczne wykorzystanie wihajstra. Tak samo jest z magią: gra pozwala zrobić z wiedźmina czarodzieja, ale nie zmusza, więc daje całkowicie wolną wolę jak mamy grać.
Z mojej własnej perspektywy mogę dodać, że nie podoba mi się styl walki, który reprezentuje Geralt w nowej odsłonie. Już to pisałem, lecz powtórzę: chciałbym ujrzeć wiedźmina walczącego dwuręcznym mieczem.
youtube /watch?v=mjT4JepA-Vc
youtube /watch?v=ohmLaZHStmI
youtube /watch?v=uBwa6NgrQL4
Wiadomo, czegoś takiego nie ujrzymy w grach komputerowych, chcę jedynie uświadomić, iż walka dwuręcznym mieczem nie opiera się na brutalnej sile. W pierwszej części walczył dwuręczniakiem, a w drugiej co prawda wykonywał ciosy jedną ręką, ale utrzymywał pozycję agresywną utrzymując broń w obu rękach.
Oczywiście musimy pokreślić, że to tylko sugestie. Nie jesteśmy jedynymi ludźmi na świecie i nikt nie będzie specjalnie dla nas (mniejszości) robić gier. ;)

Forum: Wiedźmin 3- jaki powinien być?