Zgodnie z art. 56 ust. 6 Prawa telekomunikacyjnego, konsultant oferujący jakąś usługę i zawiązania umowy na odległość, ma obowiązek sprawdzić dane osoby z którą chce zawrzeć umowę, poinformować o warunkach i w ciągu 14 dni przesłać ją pisemnie do klienta. W ciągu 10 dni mozna odstąpić od umowy nie podając przyczyn.
A co w sytuacji, gdy podczas zawierania umowy na odległość, konsultant nie sprawdził żadnych danych osobowych abonenta a w dodatku abonent nie otrzymał żadnego listu z warunkami ??
Można uznać tę "umowę" za nieważną ??
To była zupełnie nowa umowa czy aneks ?
Bo jeśli przedłużasz umowę - to wiele firm bazuje na tym, że dodzwonili się pod numer podany jako głowny przy pierwszej umowie.
Często jest to też nadużycie - bo wiele firm kupuje bazy danych osobowych a potem obdzwania i probuje "potwierdzić" dane np. "proszę odczytać dane z ostatniej faktury".
Generalnie po to jest ta wysyłka umowy papierowej - żeby móc sprawdzić że wszystko gra.
Aczkolwiek jeszcze jeden haczyk- czesto umowa dostarczana jest kurierem i on podkłada własnie umowę do podpisu, podczas gdy adresat myśli że podpisuje tylko potwierdzenie otrzymania.
A z czym tak wtopiłeś jeśli można wiedzieć ? "Migrowałeś" do NC+ ? :)
To było przedłużenie n-platformy... Zero sprawdzania z kim rozmawiają i zero listu z regulaminem.. Chce się powołać na w/w nieprawidłowości... (a może pod danym numerem mieszkać 20 osób a tylko jedna ma prawo podpisywania umów z danym usługodawcą).
Chcę pomóc wyjaśnić koleżance sytuację...
Dobrze myślę ??
A jeśli odebrało dziecko i powiedziało tak, to chyba mają obowiązek zapytać o imie i nazwisko,dane abonenta lub chociażby pesel,prawda ?
Sory, ale wątpię żeby konsultant nie zapytał czy rozmawia z osobą upoważnioną. To wersja osoby, która dała się nabrać jak debil na "super" warunku NC+ i boi się przyznać.
Musisz bulić.
Ale nawet,mają obowiązek w ciągu 14 dni przesłać warunki na piśmie,a tu żadnej przesyłki,żadnej... ???