Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Kickstarterowa bańka może pęknąć? – przedstawiciel studia Obsidian wyraża obawy

21.10.2012 18:35
1
zanonimizowany577884
45
Konsul

On niech się nie odzywa.

21.10.2012 19:00
2
odpowiedz
mateuszx20
41
Centurion

[1] Zabłysnąłeś

21.10.2012 19:17
3
odpowiedz
MaikiPL
82
Konsul

Ludzie najpierw muszą zobaczyć czy coś dobrego wyjdzie z ufundowanych przez nich projektów. Jeśli tak wszystko nakręci się samo.

21.10.2012 19:19
Mellygion
4
odpowiedz
Mellygion
117
Generał

Naprawdę nie wiem jak długo Kickstarter bezie służył twórcom gier.
Bazie? ;)

21.10.2012 19:32
5
odpowiedz
zanonimizowany307509
99
Legend

Niech Obsidian nie martwi o to przez jakiś czas i niech skupi się na Project Eternity. Przecież Obsidian wygrali w udział. A poza tym, Kickstarter to też strona, gdzie każdy uczestnik projektu ma zawsze 50% szans na sukces. A potem dodatnie lub ujemnie premia do szans za: konkurencji w Kickstarter, jakość pomysł projekt, reputacja twórcy, potrzeby zainteresowani itd.

21.10.2012 19:45
6
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Dziwi się? Ludzie mają ograniczony budżet na gry (tak, nawet na zepsutym zachodzie), jest tyle różnych projektów i każdy z nich jest przeciwieństwem tego, co wychodzi spod skrzydeł molochów-korporacji wydawniczej i są bardziej rozbudowane od indie popierdółek (w większości to platformówki w 2D).
Ja spokojnie czekam na swoje wybrane tytuły.

Selekcja naturalna, prawo natury itp. zadziała. Jedyne co to czekać na finalny projekt.

21.10.2012 20:12
7
odpowiedz
zanonimizowany827415
5
Generał

Obsidian wie, że kolejnej gry za pomocą Kickstara już nie zfinansują.
Wysępili od naiwniaków 4 miliony, Project Eternity okaże się zapewne przeciętniakiem, a to że nie spełni oczekiwań wielu osób to już dziś mogę wam powiedzieć.

21.10.2012 20:17
8
odpowiedz
zanonimizowany768165
119
Legend

Wybujałe oczekiwania... zabójcza broń w rękach graczy.
Przypomina mi to przypadek z Doom3 czy RAGE. Gry bardzo przyjemne ale hype zmiażdżył je doszczętnie. Podobnie Diablo3.
U mnie takim tytułem był Planescape: Torment. Kosmiczne oczekiwania, każda wada psuła obraz gry.... dopiero parę lat później wróciłem do gry i bawiłem się przyjemnie.

Także @up - nihil novi. Co nie sprawi, że gra nie dostarczała przyjemnej rozgrywki.

22.10.2012 02:43
9
odpowiedz
zanonimizowany735426
33
Pretorianin

I tak największa afera będzie jeśli Ouya okaże się nie spełniać oczekiwań graczy i zdechnie niedługo po premierze, albo coś nie wypali i nigdy nie wyjdzie, a jestem przekonany że któraś z tych rzeczy się stanie.

22.10.2012 09:03
Irek22
10
odpowiedz
Irek22
154
Legend

Ci którzy będą tworzyli dobre gry mogą być spokojni o przyszłość tej formuły crowdfundingu. Proste. Niech więcej zajmą się PE i stworzą taką grę, jakiej oczekuje 100% wpłacających.

22.10.2012 09:59
11
odpowiedz
Likfidator
120
Senator

Crowd funding istniał na długo przed kickstarterem, ale na zdecydowanie mniejszą skalę. Pod koniec ubiegłego wieku był popularny np. wśród gasnącej społeczności amigowej, gdzie twórcy zaczynali pracę dopiero, gdy uzbierała się odpowiednia liczba preorderów.

Problem Kickstartera dotyczy raczej jego skali. Jest wielką niewiadomą jak duże projekty da się finansować za jego pomocą. Może ktoś uzbiera ponad 10 mln $, a może za rok trudno będzie o zbiórkę ponad 100 tys. $.

Jedno jest w zasadzie pewne. Małe, ale pomysłowe projekty, za kwotę do 100 tys. $ raczej nie powinny się obawiać o brak zainteresowania.

Problem Obsidianu i innych dużych znanych developerów jest taki, że oni próbują spieniężyć wspomnienia i marzenia graczy. Często wspomnienia ze starych gier z biegiem lat idealizują je prawie pod każdym względem. Do tego stopnia, że nie da się stworzyć gry, która byłaby w stanie dorównać temu jak wspominamy starszą produkcję.

Tego problemu nie ma z nowymi i świeżymi pomysłami. Przykładowo FTL zebrał 200 tys. $ przy progu 10 tys. $, co daje 2000% przebicie. Gra wyszła rewelacyjna i moim zdaniem jest to jeden z lepszych tytułów tego roku, a może nawet w całej historii gier - na pewno będę o tej grze pamiętał długie lata i od czasu do czasu w nią pogrywał.

Wiadomość Kickstarterowa bańka może pęknąć? – przedstawiciel studia Obsidian wyraża obawy