Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Słowo o generatorach historii

30.08.2012 18:50
Darth Mario
1
Darth Mario
55
Pretorianin

Brzmi bardzo pozytywnie i w sumie sam nasuwa się pewien wniosek - czy przypadkiem skupiając się na tym, co znajomego autora zupełnie nie obchodzi - czyli skupiania się na "przejściu", "zwycięstwie", "rozkminieniu" czy poznaniu fabuły - nie omija nas czasem może najbardziej prymitywny, ale zarazem tak istotny element elektronicznej rozgrywki - czysta radocha i satysfakcja z grania samego w sobie, a nie z realizacji jakichś odgórnych założeń. Coś jak latanie po GTA i rozwalanie wszystkiego dla fajerwerków, bez zwracania uwagi na policję, zdrowie i całą resztę przez osoby, które nie mają pojęcia o grach :D

No i oczywiście ważne jest samo "tworzenie historii", które jest domeną nie tylko strategii, ale wszelkich gier "swobody", chociażby Elder Scrollsów, gdzie leząc, gdzie nogi poniosą, sami generujemy losową, niezależną od nas (bo kto wie, co jest za rogiem?) historię ;)

30.08.2012 19:59
smn
2
odpowiedz
smn
37
Centurion

Prawda. W każdej złożonej produkcji można znaleźć miejsce na swobodną zabawę, ignorując właściwą strukturę, zasady, cele, etc...

gameplay.pl Słowo o generatorach historii