Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja Pełna zmian, ale wciąż świetna - recenzja gry Might & Magic Heroes VI

11.10.2011 09:29
1
adi123321
114
Generał

A co będzie z kontrowersyjnym widokiem miast zmienili go?

11.10.2011 09:44
2
odpowiedz
zanonimizowany698987
53
Generał

Ciekawy ile kosztuje taka ocena i recka... 8,5 za ten bajkowy shit? W takim razie Heroes 3 powinien mieć ocenę 12/10...

11.10.2011 09:45
3
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
189
Farben

Wysoka ocena, wyższa niż Heroesa 5, którego uwielbiam, ciekawe czy pokryje się to z frajdą płynącą z gry :)
Szkoda, że niestety AI jest beznadziejne, na poprawę tego już nie ma co liczyć raczej :( Zawsze gram przeciwko komputerowi, jeżeli ten będzie durny jak but i łatwy do ogrania to gra może się znudzić po odkryciu wszelkich jej tajemnic. Mam nadzieję, że tak się nie stanie i będę z przyjemnością grał przez kolejne lata, do czasu premiery następnej części.

Prowadzi to zresztą do interesujących konsekwencji. Jeśli pokonamy niewygodnego, bardzo doświadczonego przeciwnika, dostaniemy szansę wcielenia go do swojej armii.

W Heroes 3 też była taka opcja, pokonany bohater nie trafiał od razu do tawerny, ale po jakimś czasie można było go w niej spotkać i wykupić by służył naszej sprawie.

[2] Wystawianie grze oceny na podstawie bety i dema, to jest dopiero opowiadanie bajek.

11.10.2011 09:49
😃
4
odpowiedz
Raistand
112
Legend

Wzmianka o "trójce" dopiero w drugim wpisie. Całkiem nieźle.

Czy pełna wersja "wydajnościowo" jest na poziomie dema?

11.10.2011 09:51
5
odpowiedz
yasiu
178
Legend

Marco - w czasopismach archeologicznych trójka ma 12/10 więc nie wiem, w czym problem.

gry ocenia się tu i teraz a nie patrząc na antyczną historię i możliwą przyszłość.

11.10.2011 09:53
6
odpowiedz
mam to w nosie
4
Centurion

grałem w demo i najbardziej nie podoba mi się rozwój bohatera. Mamy teraz drzewko i możemy wybrać sobie co tylko chcemy, kiedyś był ten aspekt losowości i nie zawsze udawało nam się trafić to czego chcieliśmy, ale było to bardzo fajne i uzależniające.

11.10.2011 09:56
7
odpowiedz
zanonimizowany779578
87
Generał

adi123321 Mają go dać najbliższym paczu zaraz po premireze gry

11.10.2011 11:04
8
odpowiedz
tariel
41
Centurion

Grałem jedynie w demo i naprawde to dobra gra poza ekranami miast. I nie chodzi tutaj o sama prezentacje jak i o rozwoj jest jeszcze bardziej chaotyczny niz w 5. Brakuje mi tylko podgladu jednostek by mozna bylo je dokladnie obejrzec a tutaj mamy tylko ikony i statystki.

11.10.2011 11:32
9
odpowiedz
flakonik12
10
Centurion

Ulepszona wersja 3 to IN THE WAKE OF GODS , ktora z palcem zjada 3-jeczke ;] , sciagnijcie sobie mapy impossible np z tad : http://www.maps4heroes.com/heroes3/maps.php , a zobaczycie najwspanialsza gre w historii.

11.10.2011 11:35
👍
10
odpowiedz
dmcNero92
86
Konsul

Przestańcie biadolić o tej "3" to już prehistoria jak format RMVB;) przyznaje była dobra,
ale czas pędzie do przodu:)
za 84zł(carrefour) widzę będzie warto kupić:)
thx za recke:)

11.10.2011 12:15
11
odpowiedz
kaszana16
49
Naked Snake

Niedługo przyjdzie zamówiona kolekcjonerka ;p

11.10.2011 12:38
12
odpowiedz
janosik6
51
Pretorianin

Dokładnie, to ciągłe nawijanie jakie to heroes 3 jest wspaniałe już irytuje.

11.10.2011 12:51
13
odpowiedz
smd87
5
Junior

Co się dziwicie skoro "trójka" jest wciąż najlepszą częścią. Te najnowsze twory mogą się wydawać najlepszymi z serii chyba tylko dla tych, którzy w 1999 walili jeszcze kupki w pieluchy.

11.10.2011 12:53
14
odpowiedz
flakonik12
10
Centurion

janosik6 i inni pewnie nastolatkowie , ja po 23 latach grania rzygam prawie wszystkimi nowymi grami , jedyna gra w ktora gram to heroes 3 WOG no i moze jeszcze jakies dobre rpg , z nowych wiedzmin 2 , dragon age 1 , dungeon siege 3 , two worlds 2 , teraz za pewnie skyrim :)

11.10.2011 13:00
15
odpowiedz
zanonimizowany575374
62
Generał

smd87 - w 99 to juz grałem w gry od kilku lat. Uważam, ze ruski Heroes 5 jest lepszy od 3 części. Bardziej mi się podobał. Uważam, że King's Bounty w ogóle gniecie Heroes'y. Coś ze mną nie tak?
Uważam, że Disciples 1 i 2 także są lepsze niż wszystkie Heroes'y. Skończcie biadolić o tym, jaka to cudowna była 3 część, a reszta do dupy, skoro jest równie wielu którzy myślą inaczej.

Recka fajna. Dostałem się na bete tej części, ale nie chciało mi się jej pobierać co dość sporo zajmowała więc olałem to. Ocena pełniaka jest wysoka, wiec se kiedyś ją sprawdzę.

flakonik - też sporo lat gram, też wiele nowych gier nie lubię, gram w starocie z PC, PSXa i PS2, ale jednak można co roku znaleźć kilka fajnych grę na PC, czy np. PS3.
Tak jak wyżej, mimo iż wole starocie, 5 Heroes uważam, za najlepszy.
Ja dziś pewnie nawet mogę grać w gry których Ty możesz nawet nie chcieć ruszyć, więc nie wyjeżdżaj z tym jaki to jesteś obyty z grami z powodu wieku. To nie jest wyznacznik.
Są młodsi gracze, co z chęcią sięgają po starsze tytuły, bo nie maja tego syndromu, więcej akcji, więcej efektowności i lubią zobaczyć jak to się zaczynało kiedyś.

11.10.2011 13:40
16
odpowiedz
Zanthius
59
Centurion

Endex: Nie jesteś sam.

11.10.2011 16:02
17
odpowiedz
moonman
59
Centurion

beda tury jednoczesne (symultaniczne) w trybie multiplayer?

11.10.2011 16:36
18
odpowiedz
kaszana16
49
Naked Snake

Ja również jestem graczem, który w 99' już od dawna pomykał w gry. Mimo to "piątka" bardziej przypadła mi do gustu niż "trójeczka". Jedyne co ceniłem w tej drugiej, to mnogość frakcji oraz wspaniała gra online. Reszta na korzyść produkcji Nivala. W "szóstkę" zagram, bo beta mi się spodobała (choć nie tak jak "piątka"), i zamówiłem kolekcjonerkę.

A tak btw, to dodam, że dla mnie grą wszech czasów i tak pozostają Daggerfall i Morrowind. Gdzieś za nimi plasuje się Spear of Destiny (samodzielny dodatek do Wolfensteina 3D), a jeszcze dalej Silent Hill i Metal Gear Solid z PSX.

11.10.2011 17:08
19
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

Szkoda, że nie poprawili ekranów miast, bo to było straszne;/
Ale ogólnie nie spodziewałem się, że gra dostanie taką b.dobrą ocenę, i tak miałem zagrać, ale po przeczytaniu recki jeszcze chętniej sobie pogram;p

11.10.2011 19:07
20
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

Pogramy to sami ocenimy - jak na teraz to wygląda mi to na odgrzany kotlet i to wszystko...

11.10.2011 19:16
21
odpowiedz
Zanthius
59
Centurion

@vojak_2 Ano, bardzo odgrzewany przy tej ilości zmian jakie wprowadzili :). Na przyszłość polecam chociaż zerknąć na recenzje.

11.10.2011 23:36
22
odpowiedz
annihiluzz
49
Annihilator

to chwila, nie zmienili widoku miast i gra dostaje 8,5? zart?

12.10.2011 01:09
23
odpowiedz
KoniczyneK
3
Junior

Uwazam te recenzje za troche stronnicza. Skupia sie w duzej mierze na zaletach gry, natomiast bledy nie sa rozwiniete; np. cytuje "sabotowanie produkcji w kopalniach, choć możliwe, jest z kolei nieopłacalne" - oznacza to ze znow mamy do czynienia z bezuzytecznymi zdolnosciami bohatera, o ktorych autor recenzji nie wspomnial i trzeba to samemu sobie wywnioskowac. Cala recezja jest nadmiernie skupiona na pozytywach, ale nie ma sie co dziwic, serwis gry-online jest "zaprzyjazniony" z tworcami gier, wiec nie bedzie "jechal" po ich grze.
Z reszta jak na razie nie mozna wierzyc zadnym recenzja gdyz w Heroesach od zawsze chodzilo o multiplayer, wiec gre bedzie mozna ocenic dopiero gdy zagra sie w kilka map z innymi graczami.
pozdrowienia dla wszystkich fanow Heroesow

12.10.2011 07:16
24
odpowiedz
Fred_RP
10
Legionista

KoniczyneK, zgadzam się z Tobą, za mało stronniczości w recenzji, ale nie zarzucałbym redakcji " powiązań" z wydawnictwem czy producentami, każdy ma inne zdanie na temat różnych elementów gry (mi na przykład zupełnie nie przeszkadza widok miast) i ciężko trafić na osobę która by się z tą recenzją zgodziła w 100%.

12.10.2011 08:25
25
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

Zanthius - problem? - gdy grę robi się na wcześniejszych częściach to jak to można nazwać? Zmiany? jakie zmiany....człowieku pomyśl trochę...nowy system rozbudowy bohatera jest na + a co więcej? mniej surowców, przejmowanie kopalń? nawet nie żartuj z takimi zmianami ..

12.10.2011 08:28
😁
26
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
189
Farben

[25] To może nas oświeć i powiedz, kiedy H6 nie byłby odgrzewanym kotletem według ciebie. Gdyby zrobili z tego FPSa?

[27] Aha.
<-

12.10.2011 08:32
👍
27
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

[26] o np. |

chora społeczność...

ale Wy tej gry bronicie na każdym kroku

12.10.2011 08:57
28
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
189
Farben

Nie chora społeczność, tylko po prostu takie jest prawo serii. Nie można nagle zmienić gry ze strategii w wyścigi i powiedzieć, że to jest kontynuacja. Głowna mechanika musi zostać ta sama, zmianie ulega oprawa graficzna, dochodzą różne nowe rozwiązania, rezygnuje się z niektórych starych etc. ale rdzeń jest ten sam. I Bogu dzięki, bo jeżeli Heroes, to tylko w takiej postaci.

12.10.2011 09:00
😉
29
odpowiedz
Raistand
112
Legend

Nie można nagle zmienić gry ze strategii w wyścigi i powiedzieć, że to jest kontynuacja.

No nie wiem... A X-COM?

12.10.2011 09:00
30
odpowiedz
U.V. Impaler
174
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

A dlaczego mają nie bronić, skoro gra jest przynajmniej dobra? Nie ma nic bardziej irytującego niż fanowski beton - "trójka" ponad wszystko i koniec.

12.10.2011 10:22
31
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

[28] - znajdź mi choć jedne mój post w którym oceniam Heros'ów? - mówię co mi się podoba a co nie, jeśli Ty tego nie widzisz to w czym problem?

[30] - jak można mówić, że gra jest dobra jak wychodzi jutro? [??] wnioskując po recenzjach, zdj z gry? no proszę... - czy pisałem, że trója ponad wszystko? gdzie/kiedy

12.10.2011 10:38
32
odpowiedz
Arielus
15
Legionista

I mam dylemat. oddać stolca w kibelku gdyż bardzo mnie ciśnie czy napisać swój bajobóczny lament o wyższosci H3 nad resztą świata... hmm... wybieram stolca. PAPA

12.10.2011 11:46
😡
33
odpowiedz
GimbusomNIE
77
Pogromca Gimbusów

Już mi się nie chce słuchać o tym waszym H3 ! To nie grajcie w kolejne części tylko grajcie w H3 !

Poza tym do redaktora - Bohaterów po wygranej walce dało się już podkupywać w H3 :]

12.10.2011 11:53
34
odpowiedz
ozoq
59
Generał

Czy nadal jest tak ze grajac Inferno mozna uczyc sie nekromancji i wskrzeszania unitow?

12.10.2011 13:39
35
odpowiedz
Demilisz
135
Generał

@KoniczyneK

Sabotowanie kopalni to nie jest zdolność. Po prostu jeśli wciąż nie przejąłeś kontroli nad wrogim fortem czy zamkiem broniącym terenu to możesz kopalnie przejmować chwilowo, wchodząc do nich bohaterem. Wtedy jest Twoja, ale bohater musi ciągle na niej stać, ruszy się na krok i kopalnia wraca do poprzedniego właściciela.

12.10.2011 13:47
👍
36
odpowiedz
Andre25
81
Konsul

Woooo ale takiej oceny można było się spodziewać.Co do widoku miasta owszem jest bida,ale mi aż tak za bardzo nie przeszkadza.Więc jutro po wizycie kuriera ostre granie będzie :P

12.10.2011 13:48
37
odpowiedz
U.V. Impaler
174
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Demilisz ---> Mylisz się. Sabotowanie kopalni to jest zdolność, ba, są nawet dwie umiejętności tego typu. Jedna pozwala zabrać ekwiwalent trzydniowej produkcji danej kopalni (np. trzy kryształy), druga blokuje wydobycie na tydzień. Na każdą z tych operacji bohater musi poświęcić całą turę, co jest niespecjalnie opłacalne w walce z komputerem. W multi to może się sprawdzić o wiele lepiej, ale i tak nie widzę tego.

12.10.2011 15:30
38
odpowiedz
A.l.e.X
120
Alekde

Witam

Pograłem dzisiaj sobie w Might & Magic Heroes VI i podzielę się kilkoma uwagami:
Po pierwsza gra jest o dziwo niezła, nawet więcej niż niezła. Graficznie trzyma dość dobry poziom, tak samo zresztą jest też z muzyką. Cała gra jest w pełni spolszczona i tutaj jest trochę nierówno, czasem jest bardzo dobrze, czasem więc słabo. No ale cóż to HHVI i nikt nie spodziewał się cudów związanych z polską wersją, tak jak spodziewa się każdy po Skyrim.

Generalnie nie ma za bardzo do czego się przyczepić, może nie jest to dokładnie to co miała pokazać miejsce w szeregu dla MMIII, ale jest to gra zdecydowanie, i warto to podkreślić, zdecydowanie lepsza od MMV. Oczywiście za mało grałem aby się wypowiedzieć na wiele aspektów, ale to co widziałem i popróbowałem (bo grę strategiczną należy oceniać po kilku przynajmniej dniach, lub i nawet tygodniach) pokazuje że mamy produkt udany. Gra ma swój bajkowy klimat i naprawdę wciąga, czego nie mogłem powiedzieć o ostatnim Disciples III.

Fajnie jest rozwiązany globalny awans naszego bohatera, awatara konta uplay.

Edycja kolekcjonerska
http://img825.imageshack.us/img825/9554/dsc09625l.jpg

Kilka obrazków: (grafika taka sama jak w becie, więc tylko trzy)
Nie ma antialiasingu - nie udało mi się go włączyć żadnym sposobem, więc coś jest przyblokowane, ale będę nad tym pracował

http://img194.imageshack.us/img194/1095/mightmagicheroesvi20111g.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/9805/mightmagicheroesvi20111.jpg
http://img685.imageshack.us/img685/9805/mightmagicheroesvi20111.jpg

A teraz wracam do Dark Souls

Pozdrawiam
Alek

12.10.2011 17:30
39
odpowiedz
Demilisz
135
Generał

@U.V. Impaler

To widać jeszcze co innego, bo z bety pamiętam, że dało radę zabierać kopalnie na wrogim terenie, ale tylko na czas pobytu w niej bohatera. Jeden krok i już wracało do właściciela. Czy sabotowanie będzie takie nieopłacalne? Myślę, że da się wyszkolić bohaterów tylko do tego, w końcu teraz mogą biegać bez armii, więc zablokowanie na turę nawet kilku kluczowych kopalń przeciwnika może być przydatne.

12.10.2011 19:01
40
odpowiedz
Radanos
80
Tytanowy Janusz

Ło. Aż 8.5? Miałem obawy odnośnie nowych Heroesów, a tu 8.5. Pozytywne zaskoczenie.

12.10.2011 20:29
41
odpowiedz
zanonimizowany698987
53
Generał

Gdyby nie te MIASTA, to nie byloby źle. W Heroes 3 bylo najlepiej. Mogli zrobić tak samo, tylko graficznie lepiej ;).

12.10.2011 20:32
42
odpowiedz
Blaadee
51
Centurion

To, że ocena wysoka, nie musi oznaczać, że gra jest bardzo dobra czy genialna :P Osobiście daje jej 6/10. Nie mogę przeboleć masy ułatwień. (nie porównuje z H3)

12.10.2011 22:49
43
odpowiedz
zanonimizowany698987
53
Generał

Jako wielki FANATYK 3 części, daje tym HEROSOM 8/10. Na prawdę bdb gra. 4 i 5 zdecydowanie słabsze.

13.10.2011 10:11
44
odpowiedz
ElderGregh
1
Junior

HoM&M to jedna z moich ulubionych gier od czasów pierwszego kontaktu z II częścią. Sentyment pozostał więc grywałem we wszystko z tej serii co pojawiało się od tego czasu. Uważam V część za najlepszą, chociaż nie pod każdym względem bo nie wszystko mi się w niej podobało np. przesadna bajkowość, ale widocznie tego oczekuje grupa docelowa odbiorców tej gry. III część również była dobra, ale nie bardzo rozumiem tych, którzy budują jej ołtarzyk w każdym poście.
Demo M&M HVI przede wszystkim zaskoczyło mnie zmianami w rozwoju postaci i zmianami w logistyce poruszania się po mapie i gromadzenia armii. Na razie nawet nie wiem czy mi ta zmiana odpowiada, wiem natomiast, że gra potrzebowała powiewu świeżości. W grafice rewolucji nie zauważyłem, w pierwszym wrażeniu więcej detali obniżyło wyrazistość jednostek. Po macoszemu potraktowano zamki, a zwłaszcza opis rekrutowanych w nich stworzeń. Demo zaskoczyło mnie pozytywnie szybkością działania, ale miało też parę niedoróbek technicznych (zdarzyło się nieprawidłowe naliczanie przyrostu ilości złota, czasem brak możliwości ataku jednostką na polu walki na niektórych polach itp.), mimo tego zachęciło mnie do zakupu VI. Wprowadzone zmiany mają u mnie spory kredyt zaufania, który mam zamiar od dziś weryfikować w pełnej wersji :-)
Recenzja bardzo przyzwoita i generalnie zgadzam się z poziomem oceny.

13.10.2011 11:01
45
odpowiedz
Chibi
20
Pretorianin

Od czasów słynnej trójki dość sceptycznie podchodzę do nowych części Heroesów. Na razie nie będę się zbyt mocno wypowiadał na temat najnowszej szóstki bo jeszcze nie miałem okazji zagrać ale nastąpi to już na dniach ale sądząc po waszych wypowiedziach nie jest to jakiś totalny chłam na "odczep się". Szczerze mówiąc jeszcze bardziej mnie zaciekawiliście ;)

13.10.2011 11:53
👍
46
odpowiedz
kamiz0
6
Legionista

Świetna recka.

13.10.2011 16:13
47
odpowiedz
zanonimizowany698987
53
Generał

ElderGregh nie znasz się! 3 poza zasięgiem, ale 6 na prawdę dobra i na pewno lepsza od 4 i 5!

13.10.2011 16:58
👎
48
odpowiedz
EASUCKS!!!
1
Junior

Już po przeczytaniu wstępu z "Niemniej, po „bezpiecznym” powrocie do korzeni w Heroes V, znów w ruch poszły nowości i zmiany. Może niekoniecznie tak radykalne jak te z 2002 roku, ale zauważalne i znaczne." odechciało mi się dalej. Nie tak radykalne jak w 4ce?! Czwarta część przy tym to zwyczajna kontynuacja. Autor recenzji chyba nie wie o czym pisze.

Lubiłem wszystkie części Herosów bez wyjątku. Każda przypadła mi do gustu z innych powodów. Wszystkie aż do szóstki. To pierwsza cześć serii, której NIE można nazwać kontynuacją. I to w sumie tłumaczy zmianę tytułu... To już nie jest "HOMM". TO zupełnie inna gra z której usunięto praktycznie wszystkie znaki rozpoznawalne poprzedniej serii na rzecz wszędobylskich uproszczeń.

I tak szczerze mówiąc ta gra, nawet jako osobny tytuł nie powiązany z HOMM, nie zasługuje na 8,5. Owa recenzja to kpina.

13.10.2011 18:44
49
odpowiedz
zanonimizowany698987
53
Generał

Tej części bliżej do 3 niż czwartej i piątej części...

13.10.2011 20:46
👎
50
odpowiedz
V4n-d-all
58
Pretorianin

O ile zabrzmi to dziwnie Herosy lubiłem zawsze a King's Bounty uważam za denne, dlatego też wszystkie zmiany które pchnęły HOMM w kierunku KB uważam za chybione. Uproszczony system surowców, uproszczony system skilli, przeciętna grafika a gra zamula jak lato z radiem. Muzyka brzmi prawie tak samo jak w 5ce. A na dodatek ekrany miast wyglądają jak brzydka gierka we flashu. Podsumowując wole grać 3h w HOMMV niż 15 minut w MMHVI. Jak dla mnie fest zawyżona ocena - 6/10 max.

13.10.2011 20:54
👎
51
odpowiedz
Blaadee
51
Centurion

Muzyka w 6 części, to jest miks z pozostałych zaczynając od 1 kończąc na 5 jakby ktoś nie wiedział.

13.10.2011 22:00
52
odpowiedz
Aristos
106
między słowami

Lubię U.V. Impalera (mamy podobny gust i staż w grach) lecz recka tym razem nieco zbyt powierzchowna (ogólna).
Ja nieco mocniej się przyczepię już po kilku godzinach gry, więc mimo, że gra jest imho lepsza od H5, podam kilka wad na dla odmiany (btw: kopia mojego wpisu z pewnego prywatnego forum o ..powiedzmy sofcie):
- brak skrótu klawiaturowego do dodatkowego działania oddziału w bitwie (np. leczenia),
- fakt, że przy wciśniętym przycisku shift (dzielenie jednostek), jeśli pole docelowe nie jest puste, zawsze wrzuca tam wszystkie jednostki i dopiero potem można dzielić z polem pustym,
- brak zachowania pozycji mapy po obrocie (auto-centrowanie)
- brak piętrowego prawo-klika (jak w H3): trzeba, by zobaczyć opis cechy np. jednostki, trzeba najpierw użyć przycisku cechy jednostki (brak bindu na klawie), i dopiero potem najechać na ikonę cechy lub atrybutu. Okno opisu po puszczeniu PPM z jednostki znika :(.
- wkurzający początek, gdzie w pierwszych bitwach nie działają: "wait" i "defend" i skrót do miasta..
- przekombinowane tłumaczenie. Przykład: każdy mieszkaniec Alternatywy 4 wie, że to duże i skrzydlate to Anioł (btw: gospodarz mimochodem ;) ), nie żaden (LOL): "Niebianin"
- komunikat "poczekaj na ponowne wczytanie zasobów" po Alt-tab, trwający trochę za długo. Pewnie zabezpieczenie przed memory-leak występujace np. w H5, ale i tak jest to upierdliwe.
Ps. pewnie mógłbym się nawet mocniej przyczepić, ale jednocześnie (czytaj: ograniczenia czasowe) eksploatuję dwa inne, całkiem dobre tytuły: Drivera SF i WRC 2, więc zostawiam już H6 w spokoju, szczególnie, że mam do tej serii (HoMM) szczególny sentyment.

14.10.2011 09:19
53
odpowiedz
mark00s
18
Legionista

Jak ta nowa odsłona heroes'ów zdobyła 8.5, to ja się chyba pożegnam z Gry-Online... Fakt, że ta część ma zaletę w postaci zmiany typu zamku, ale ich dziecięcej stylizacji i braku podglądu wybaczyć nie mogę. Do tego na planszy bitewnej jest za mało przeszkadzajek, co przy małej liczbie dużych istot, sprawia, że przeciwnik dochodzi do jednostek dystansowych w 2 ruchy. Do tego jednostki są zbyt mocno zbilansowane. W poprzednich częściach jednostki miały wady i zalety. Zawsze czymś można było się przebić. A tutaj mają od groma różnych "cech", ale tak naprawdę niewiele zmieniają. A co do muzyki, to w ogóle mnie nie porusza... Tak jakby w ogóle nie grała.

14.10.2011 10:14
54
odpowiedz
ElderGregh
1
Junior

MarcoV86 nie jestem pewien czy na subiektywnych wrażeniach z gry można się znać lub nie znać.

Napisałem swoją własną opinię, podobnie jak i recenzja jest subiektywną oceną jej autora. Jak widać gra na dzień dobry zyskała bardzo skrajne opinie i uważam, że to dobrze o niej świadczy. Wszyscy, którzy uważają, że od czasów HoMM III nie powstało nic lepszego (i pewnie nie powstanie) mogą nadal grać w III, wydaje mi się że licencja na grę nie ma ograniczeń czasowych ;)

Mimo wielu oczywistych wad będących pochodną radykalnych zmian w stosunku do poprzednich części serii, VI jest wciągającą grą i ciekawszą niż gdyby zrobić z tego wiernego klona III.

14.10.2011 12:02
55
odpowiedz
Stefan_Gomola
24
Chorąży

Troszkę sobie pograłem i muszę stwierdzić że nie jest źle.
Oczywiście nie jest tak genialna jak HMM4, ale jest lepsza od 3 i 5, o 1 i 2 nie wspominam, bo to już obiekty muzealne.
Jak na grę strategiczną przystało, zrezygnowali z nieczytelnych widoków miast i wprowadzili przejrzysty panel, dzięki któremu można się szybko połapać, co w poprzednich seriach było problemem ( w 3 werbunek bohatera to jakaś porażka, a i wejście do wierzy magii...)
Grafika mogła by być 2D, taka dopieszczona 4 (poszło by na moim lapku bez zewnętrznej grafiki) ale i tak jest lepiej niż w 5 w której po wydaniu, trzeba było zmieniać sprzęt na super hiper wypas.
Co do rozwoju postaci, to może być. Troszkę małe zróżnicowanie bohaterów i praktycznie będzie się wybierało te same umiejętności, ale wybór jest na tyle duży, że na początku można eksperymentować.
Uproszczona ilość surowców, jakoś nie przeszkadza, powiem nawet że w trakcie gry jest niezauważalna.
Odnośnie polskiej wersji językowej, to mam zastrzeżenia co do głosów aktorów, są jakieś takie przejaskrawione, niekiedy infantylne, ale ogólnie da się z tym żyć.
Może nie będzie już takiego szału jak przy części 4 serii, ale szykuje się sporo dobrej zabawy.
Napisałem moją wersję skróconej recenzji, nie dla tego żeby kogoś urazić, tylko czuję się zaszczuty przez miłośników części 3 i 5, które są dla mnie znacznie gorsze niż 4.
Czytelność mapy, rozwój bohatera, edytor, grywalność i wymagania sprzętowe, były na znacznie wyższym poziomie niż w 5, a jeżeli chodzi o 3 to już niestety jest mocno zużyta i modyfikacje HD,WOG nie wiele są w stanie jej pomóc.

14.10.2011 12:55
56
odpowiedz
Uchiha Sasuke
2
Junior

Witam.Mam oryginalny klucz i po wpisaniu go i włączeniu gry wyskakuje komunikat "nie można połączyć się z Conflux, Nieprawidłowy klucz"Ma ktoś tak?

14.10.2011 13:18
57
odpowiedz
DanuelX
79
Kopalny

Ne ma nic bardziej irytującego niż "hura-optymizm" recenzentów, którzy to piszą bądź pod publiczkę (przeca więcej jest graczy młodych których łatwo zadowolić) albo pod wydawców (z bliżej "niewyjaśnionych" powodów)

14.10.2011 13:42
58
odpowiedz
Entreri
129
Konsul

Hej. Pierwsze co zauważyłem. Zbilansowanie jednostek. Warto ładować w ilość a nie w jakość. Jednostki elitarne są ekonomicznie nieopłacalne. To pierwsze spostrzeżenie. Mało grałem, więc mogę się mylić. W końcu elitarne jednostki dodawały smaczku i poczucia siły pojedynkom.

14.10.2011 16:40
59
odpowiedz
kamiz0
6
Legionista

[57] ciekawe ile godzin poświęciłeś na grę w MMH6 żeby stwierdzać że recenzja nie jest szczera

14.10.2011 16:56
60
odpowiedz
U.V. Impaler
174
Hurt me plenty

GRYOnline.plRedaktor naczelny

Ne ma nic bardziej irytującego niż "hura-optymizm" recenzentów, którzy to piszą bądź pod publiczkę (przeca więcej jest graczy młodych których łatwo zadowolić) albo pod wydawców (z bliżej "niewyjaśnionych" powodów)

Jak czytam takie teksty, to nie wiem czy mam się śmiać, czy płakać. Zarzut łapówkarski przemilczę, bo pewnie o to chodzi. W H6 gram jakieś dwa miesiące z hakiem i nie wiem jak po takim czasie można w ogóle mówić o "hura-optymizmie". Gra jest zajebista, nadal w nią gram i nie widzę powodów, żeby oceniać surowo coś, co jest po prostu fajne.

15.10.2011 00:20
61
odpowiedz
trak711
30
Legionista

Zagrałem na najniższym poziomie trudności w pierwszej kampanii. Gra się wyjątkowo długo ciągnie. Ta gra to prawdziwy czasostop. Wchodzisz rano, wywodzisz nad ranem następnego dnia. Praktycznie to Homm 5. Może trochę ładniejsze. Jest jedno udogodnienie (przynajmniej w pierwszej kampanii) Obcy atakują z jednego kierunku. Tam się trzeba udać, podbić i czekać z jakiego nowego kierunku zaatakują. I to największa zmiana w stosunku do piątki. I tyle.
Tak poza tym to naprawdę warto zainwestować w umiejętność dającą 75% doświadczenia głównego bohatera dla nowych herosów. Dajesz takiego nowego do miasta i ustawiasz mu wszystkie dziadostwa związane z rozbudową . Oczywiście on najpierw musi się przytulić do Twojego bohatera.
Nekropolia zabija wszystko szybko i czysto. Zobaczymy jak będzie dalej ale potrzebuję przynajmniej dnia przerwy

15.10.2011 00:22
62
odpowiedz
Soulcatcher
217
Anthem

[59]kamiz0 ---> Akurat tą grę dostaliśmy do testowania wyjątkowo wcześnie, mniej więcej 2 miesiące temu.

15.10.2011 17:57
63
odpowiedz
Polsy
14
Legionista

co to ma być :/ za taka kase klon heroes 5 + zjebane zamki :D nie no głupoty pogratulować.

15.10.2011 18:46
😁
64
odpowiedz
Mutant z Krainy OZ
189
Farben

<- Klon heroes 5

To jakby pisać, że Heroes 4 jest klonem Heroesa 3. Może i pod względem graficznym od piątki różni się w niewielkim stopniu, ale już pod względem artystycznym różnica jest bardzo duża. W zasadzie poza tym, że posiadamy bohaterów i zamki, rekrutujemy jednostki (w szóstce już w zupełnie inny sposób niż w poprzedniczce) i toczymy bitwy turowe (czyli wszystko to co było od H1 do teraz), to H6 z H5 ma wspólnego niewiele.
System magii jest diametralnie różny, system rozwoju bohatera całkowicie inny, system ekonomiczny zmieniony (i mam tutaj na myśli nie tylko ilość surowców, ale i system nabywania armii i rozbudowy zamków), jednostki mają jeszcze więcej umiejętności niż te z piątki i są posegregowane inaczej niż do tej pory w serii.
Grałem póki co niewiele, ale od razu rzuca się w oczy, że to nie jest klon piątki a zmian na pewno mógłbym wymienić więcej.
Ale oczywiście, żeby być fajnym, trzeba napisać dwa zdania o Heroes 6:
"trójka rządzi"
"klon H5"
:/

15.10.2011 21:16
65
odpowiedz
Oseth
83
Wild animal

Przerzuciłem właśnie co większe serwisy recenzujące gry (metacritic, gamespot, gamerankings itp) i muszę wam chłopaki z GOL pogratulować, ta recenzja chyba była jedną z pierwszych na świecie, a z tego co widzę to odczucia w środowisku są bardzo zbliżone do Waszego 8,5 ale poczekamy zobaczymy. W każdym razie gratulacje za szybkość recenzjowania. Pozdro.

16.10.2011 01:10
66
odpowiedz
soniczny
10
Legionista

gra sie dokladnie tak samo jak w Heroes V ... poza kosmetyką to nic sie nie zmienilo (zamki i drzewka umiejetnosci/czarow) ja dla mnie jest to zwykly klon ... niestety ... na razie gram tylko kilka godzin (jestem w drugim etapie - misja tej nekromantki) ale sie nie zapowiada na jakies rewolucje ... fakin szit : (

16.10.2011 01:44
67
odpowiedz
Unknownhero
16
Legionista

Zgadzam się w 100% z Mutantem z Krainy OZ ...
>.>
<.<
Mimo iż brzmi to dziwnie hehehe xD.
Wszyscy co mówią klon 5 albo 3 rządzi to na pewno nie spędzili nawet kilku godzin z 6 :/... Co za ludzie

16.10.2011 10:14
68
odpowiedz
Nalcor
46
Centurion

Przed VI spędziłem kilka godzin już i mogę powiedzieć że jedyne co mi się podoba, to gra z kumplem na jednym kompie + kilka browarów. Ale i tak VI nie przebije części czwartej, a muzyka to już w ogóle - zresztą mam wrażenie że w tej części jest najgorsza. Chociaż i tak gra wydaje się lepsza od części V. Według mnie solidne 6,5 - nie możemy dawać wszystkim grom 7 - 8 - 9.

16.10.2011 10:33
69
odpowiedz
zanonimizowany698987
53
Generał

Nalcor 4 xD? Przecież to najgorsza część "Hirosów"! Nie powinna w ogóle wyjść. Poza 2 i 3, to 6 jest najlepsza.

16.10.2011 11:03
70
odpowiedz
Nalcor
46
Centurion

Słuchaj, jeżeli według Ciebie Heroes 4 jest najgorszą częścią to nie znaczy że inni uważają tak samo. Nie wiem czy wiesz ale na tym portalu ocena Heroes IV wynosi ponad 8(ocena graczy) - jeżeli tak punktowana gra nigdy nie powinna wyjść to naprawdę świetny tok rozumowania masz. Zapewne kierowałeś się opiniami innych i zanim usiadłeś do gry to zdążyłeś już sobie wyrobić zdanie. Pozdrawiam.

16.10.2011 14:40
71
odpowiedz
zanonimizowany698987
53
Generał

TWIERDZA + Bohater Wojownik = bomba

16.10.2011 15:16
72
odpowiedz
zanonimizowany23874
136
Legend

Jak dla mnie gra mocno srednia. Zbieranie mineralow (przynajmniej w kampanii) nie ma wiekszego sensu bo na dlusza mete nie ma na co je wydawac. Po zajeciu tartaku/kopalni i do tego zlapaniu krysztalow (chociaz nawet tego nie trzeba) jestesmy samowystarczalni do konca gry. Problemow z wymiana golda za mineraly na markecie tez nie ma - przyrost kasy jest tak duzy, ze mozna wykupic wszystkie kreatury w tygodniu i zostanie nam jeszcze jej nadmiar. Zdolnosc sabotazu kopalni mozna o kant tylka rozbic - zal na to czasu i jak wyzej: zbieranie mineralow i tak nie ma wiekszego sensu.

Walka - jednostki poruszaja sie o wiele za szybko, wiekszosc moze przejsc plansze w 2 tury (w 2 turze juz atakuje ci kusznikow). Do tego bardzo ciezko jest zablokowac przeciwnikowi dojscie do lukow a same jednostki zasiegowe sa dosyc slabe. Dalej: tempo walki i RNG (random number generator). STRASZNIE nie podoba mi sie rozrzut obrazen. Rozrzut w stylu "moge zabic 2-8 jednostek" usuwa wiekszosc taktyki z gry i skupia sie na czystym randomie. Niech bedzie ze atakuejsz 10 gryfow i masz powyzszy rozrzut. Zabijasz 2 - pozostale 8 kasuje ci jednostke. Load game - w powtorce zabijasz 8, pozostale 2 nic nie robia i wychodzisz bez strat. Troche przegialem w tym przykladzie - ale rozrzut w obrazeniach jest o wiele za duzy. Nastepny problem - ilosc HP w stosunku do zadawanych obrazen. Jednostka 1 tieru ma okolo 25hp i zadaje okolo 5 obrazen. Potrzeba przynajmniej 5 tur aby stacki o tej samej wielkosci zabily sie nazwajem. Zazwyczaj trwa to dluzej. Polaczenie RNG i slabego damage w teorii powinno dawac dluzsza walke i wyrownywac sie, w praktyce nadal wszystko zalezy od lucky streakow. Czasami masz kupe szczescia i w walce 100 na 100 zabijasz 100 tracisz 20, czasami na odwrot. Zbyt duza losowosc.

Zaklecia bojowe sa dosyc slabe. Taki lightning (na herosie nastawionym na magie) jest w stanie zabic moze 5 wojakow - super, ale jest to w momencie kiedy moja armia (i przeciwnika) liczy sobie po 200-300 jednostek.

Zaklecia suport- nie wiem czy wszystkie zamki to maja, ale zdolnosc leczenia sie na polu walki jest o wiele za duza. W powyzszych walkach 300 vs 300 bez problemu mozna wygrywac nie tracac ANI JEDNEJ jednostki. U ludzi mamy heala z priestow i heala z herosa. U necrosow mamy heal+damage z duchow + wampirka z zaklec. Ostatecznie gra polega nie na tym aby natrudzic sie wygrywajac a wygrac tak aby stracic jak najmniej (albo nic).

Poruszanie sie po mapie - slamazarne. IMO bohaterowie maja o wiele za malo punktow ruchu i za malo jest skilli zwiekszajacych je. Samo logistics daje niewiele, pathfinding pomaga - ale i tak jest powooooli.

Wyglad zamku + menu budowy - "lol" i tyle. Nie sadzilem, ze da sie zrobic cos brzydszego niz w heroes 1/2. Jak widac sie mylilem. Zeby cos zbudowac trzeba zrobic 2 klikniecia (na opcje i zaakceptowac) - czy nie mozna bylo zrobic typowego wyskakujacego okna z wiekszym np. rysunkiem tego co chce zbudowac i jasniej podanymi kosztami? A tak trzeba sie gimnastykowac i trafiac w mala V'ke aby zaakceptowac (max rozdzialka ekranu).

Rozwoj bohaterow - malo opcji i z tego co widze wiekszosc sie powtarza (bodajze poza spellbookami).
Inventory - dziesiatki artefaktow dajacych +1 tu czy tam. Wolalbym mniej artefaktow a silniejszych prawde mowiac. Bo przy tej ilosci nawet przestalem zagladac na strone ekwipunku, ot co znajde pewnie i tak bedzie mialo kolejny wolny slot dla siebie.

I najwazniejsze: GDZIE JEST TOWER?

16.10.2011 18:59
73
odpowiedz
vojak_2
40
Generał

Po spędzeniu kilkunastu godzin od czwartku do teraz z Might & Magic: Heroes VI - moge napisać parę słów od siebie.

Gra dobra - nie lepsza/nie słabsza, większą część mojej recenzji byłoby cytowanie wypowiedzi [72] a to nie ma sensu..., ale jedną rzecz chcę poruszyć - pl dub... jest słaby (osobiście nie lubię pl dub w niczym, filmy, gry, anime..), momentami fajne się słucha, ale ogólnie jest strasznie sztywny, na siłę, bez ikry..

Generalnie fajnie mi się gra, dużo nowości i coby tu nie gadać - wciąga..., ale mimo dobrego sprzętu komp. jaki mam (troche lepszy jak zalecany) gra mi tnie, a to trochę boli.. dziwne.

Co do recenzji GOL - moim zdaniem jest zbyt stronnicza, ale za to jest bardzo dokładna i rzetelna, co jest ogólnie na +

Mam pytanie do osób, które nabyły Might & Magic: Heroes VI wersje kolekcjonerską. W artbooku, na stronie 150/151 gdzie jest smok i tytuł Dargons Gods - nie powinno być tak: Dragons Gods? jakaś pomyłka, czy to tak ma byc?

17.10.2011 05:11
74
odpowiedz
TasioR25PL
18
Legionista

To ja powiem tak. Objechałem gierkę po becie, może przez bugi, może przez sam fakt, że mocno różni się od poprzednich części. Co do starszych i młodszych graczy - dajmy sobie trochę czasu, żeby oswoić się z tym tytułem. Fanom "trójki" mocno siedzi w głowach jaka była, pewnie dodatkowo przez fakt grywalności, która na tamte czasy była ogromna. W dalszym ciągu mam mocno mieszane uczucia, chociaż spędziłem nad "szóstką" kilka dni, głównie w trybie multi, bo nie pociąga mnie kampania. Przyznam, że zaczyna mi się podobać rozwiązanie rekrutacji jednostek, zdobywania umiejętności i czarów. Można zbudować postać dopasowaną do stylu gracza, drzewka są jasne, zdolności opisane łopatologicznie. Ma się większy wpływ na przebieg i taktykę bitwy, przez możliwość kontroli każdej jednostki co do życia, ataku, obrony itp. Gra się naprawdę przyjemnie. Niestety, solą w oku siedzi mi brak jednoczesnych ruchów, dramatycznie mała ilość gotowych map i brak ich generatora. O ile Nieobecność dwóch ostatnich jestem w stanie znieść, bo w końcu jest edytor, który jednak ani przejrzysty ani prosty w obsłudze, brak jednoczesnych ruchów jest porażką, bo ubija atmosferę rozgrywki. Grając w 4-6 osób na największej mapce czasem na swoją turę czeka się po 10-15 minut, więc łatwo obliczyć, ile może potrwać cała rozgrywka, zakładając, że jest szybka i kończy się w 20 tygodni :D Spoglądanie na swojego bohatera, lub klikanie kursorem to w lewo to w prawo jeżdżąc po mapie to w jedną, to w drugą jest średnio przyjemne i sprawia, że gracz z każdą kolejną kolejką ma coraz większe poczucie straconego czasu. Do tego dochodzi kompletne "zamrożenie" gracza, bo ani do miasta zajrzeć, ani poczytać o umiejetnościach etc... Liczę na to, że Devs szybko pójdą po rozum do głowy, bo inaczej multi zdechnie.

17.10.2011 15:00
75
odpowiedz
Sideways
1
Junior

Strasznie się zawiodłem. Wprawdzie gram (a właściwie grałem) w to zaledwie od kilku dni, ale jednak gra mnie stanowczo odpycha, począwszy od braku ekranów miast (które były nawet w HoMM I), a skończywszy na bardzo upierdliwej wiadomości "ponowne wczytywanie zasobów" po zmaksymalizowaniu gry. Żeby nie było, gra w moim odczuciu nie jest całkowitą porażką, ma swoje zalety - rozwój bohatera jest świetny, nie trzeba się wracać do miasta w celu nauki nowych czarów, można stworzyć takiego herosa, jaki nam odpowiada. Kolejny plus to bardzo ciekawa nowa frakcja nag, ładnie wyglądające wojska ze wspomnianej Świątyni, a także z Inferno i Nekropolis, bardzo mi też się podoba rozwiązanie pozycji bohatera na polu walki, teoretycznie podobne do tego z Heroes I-III, ale jednak bohater może teraz wybierać między czarami, a atakiem, na początku gry atak bohatera bywa całkiem pomocy. Gdyby pozostałe elementy były tak dobre, cała gra stałaby na dobrym poziomie, ale przejdę może do wad:

- strasznie bezużyteczne jednostki strzelające - małe obrażenia, trudno je w jakikolwiek sposób chronić, a najlepszą "taktyką" jest siekanka wojskami walczącymi w zwarciu. W poprzednich częściach, zwłaszcza w III i V jednostki strzelające były niejednokrotnie ważniejsze od walczących w zwarciu, elfy w III były w stanie załatwić z dystansu silniejszych wrogów... Teraz jest to na nic.
- za szybkie jednostki lub za mała plansza bitwy - jakim cudem wszystko dochodzi do naszych wojsk strzelających w 1-2 tury?! Jeszcze raz III i V były pod tym względem zdecydowanie lepsze - takie jednostki, jak zombie (czy ghule z VI), krasnoludy, golemy zazwyczaj stały na tyłach i chroniły jednostki strzelające, nikt nie szarżował wolnymi jednostkami na wroga - teraz byle co dojdzie do naszych szeregów (lub my dojdziemy byle czym do szeregów wroga) i wytłucze jednostki strzelające, których zwyczajnie nie sposób ochronić, dopóki nie ma się kilku jednostek w armii, które i tak trzeba wtedy gromadzić w jednym miejscu, tylko po to, żeby kusznik nie padł od ciosów wroga. Z drugiej strony ten kusznik jest tak beznadziejny, że nawet nie opłaca się go chronić.
- za mało krzaczków/kamieni/drzew - ogólnie przeszkód - na polu walki. Przedtem to też był jakiś element taktyczny, teraz tego nie ma.
- złoto praktycznie nigdy się nie kończy, w III i V są momenty, w których nie da rady wykupić całej populacji z danego miasta w pierwszym dniu tygodnia, tutaj takiej sytuacji nie doświadczyłem.
- za mało zasobów, nie wiem kto wpadł na poroniony pomysł redukcji wszystkiego do samych kryształów, ale przez to miasta straciły na wyjątkowości. Wcześniej, grając np. Dungeonem, kopalnia klejnotów nam się nie przydala, a mieliśmy ją pod nosem - za to siarki trzeba było szukać daleko od macierzystego miasta, oczywiście to tylko przykład, ale poprzednie części zachęcały do szybkiej eksploracji mapy i gra była bardziej dynamiczna.

- NIE MA ekranów miast. W poprzednich częściach rozbudowa miasta dawała jakąś przyjemność, można było ujrzeć jak pod koniec gry miasto jest w pełni rozbudowane. Nie chcę już nawet czegoś takiego, jak w V, bo to na pewno wymaga dużego nakładu pracy, ale gdyby były takie ekrany, jak w H I-IV, to byłbym niezmiernie szczęśliwy.
- NIE MA smoków w miastach, chyba że tego wodnego uznamy jako smoka. Przede wszystkim brak jest czarnych smoków, które były w każdej części, począwszy od II. Równie bardzo brakuje tytanów, które również od II części były zawsze.
- brak miasta RAMPART - zamek czarodziejki w I i II, Rampart w II, Preserve w IV, Sylvan w V - w każdej części był, tu oczywiście nie ma.
- brak miasta TOWER - zamek czarodzieja w II, Tower w II, Academy w IV i V - w VI kompletne zero.
- brak miasta DUNGEON - zamek czarnoksiężnika w I i II, Asylum w IV, Dungeon w III i V - a w VI nie ma miasta, które istniało przez całą serię Heroes i zawsze odgrywało bardzo ważną rolę w kampanii.

Jeżeli komuś się podoba ta gra, proszę bardzo, istnieją w końcu różne gusta, ja osobiście, kiedy będę miał ochotę pograć w HoMM, to wrócę do III i V, gdzie taktyka w walce miała jakiś sens, była przyjemność z rozbudowy miasta i przede wszystkim były obecne frakcje, które kreśliły historię Heroes od samego początku. Przykro mi to mówić, ale dla mnie ta gra nie zasługuje, by kolejną częścią sagi i to nie jest tak, że jestem zapatrzony w III i nie lubię nowego - lubię nowości, często krytykowana IV bardzo mi się podobała, V dała mi podobne doznania, co III swojego czasu, ale przy nowościach, pewne rzeczy powinny pozostać nietknięte - na przykład miasta, pojawiające się w każdej poprzedniej części. Dla mnie ta gra to nie jest Heroes, gdybym miał ocenić jako grę, to dałbym 4/10, ale jako kontynuacja sagi HoMM - 1/10.

18.10.2011 18:57
76
odpowiedz
Nolifer
114
The Highest

No to teraz czekać na równie dobre dodatki z nowymi frakcjami :)

19.10.2011 17:01
77
odpowiedz
]:)>
4
Junior

Czekałem długo na tę grę, kupiłem i przeżyłem wielkie rozczarowanie. Ta gra z cyklem HOMM ma tyle wspólnego co nic, o przepraszam ma nazwę wspólną. Wszystkim lubiącym "Trójkę" stanowczo odradzam tę "część", nie marnujcie kasy na to COŚ. Wystarczy, że inni zmarnowali i teraz tego żałują.

PLUSY:
+ ładna grafika
+ oprawa muzyczna

MINUSY: cała reszta,
- zupełnie nowe frakcje i jednostki mające niewiele wspólnego z HOMM,
choćby elita nieumarłych pajęczyca (trąci mi to boginią drowów z Forgoten Realms, chyba się
komuś systemy pop...)
- długa nużąca rozgrywka
- słaba optymalizacja (mapa niestandardowa, 8 graczy AI i po "daniu" tury mieli poczynania AI
ponad 40 sek przy i7 i 8GB RAM, grać się odechciewa, ciekawe jak wygląda to na słabszym
sprzęcie ;)
- ekrany miast, tutaj komentarz nie jest potrzebny, syf kiła i mogiła...

Na koniec coś do recenzenta: "bardzo zróżnicowane, a co za tym idzie – interesujące frakcje" Że co? Całkowite wywalenie starych frakcji i zastąpienie ich jakimiś niemającymi wiele wspólnego z poprzednikami (oprócz nazw) plus "Świątynia" - frakcja stylizowana na mitologię Azjatycką?

24.10.2011 15:31
78
odpowiedz
lusiek
19
Legionista

ehh stronnicza ta recenzja aż trzeszczy. U.V. Impaler, przypomnij sobie https://www.gry-online.pl/S020.asp?ID=6075
Obie części Kings Bounty są pod każdym względem lepszymi grami niż Heroes VI, a dostały mniej...

Ostatnia (oby) część Herosów jest
- brzydka (tragiczne filmiki na silniku gry, ekrany miast)
- nudna
- frustrująca (potworne oszustwa komputera)
- męcząca (mało punktów ruchu, kretyński Town Portal)

Z plusów - poprawione drzewko rozwoju bohatera

26.10.2011 07:36
79
odpowiedz
kivanus
2
Junior

nie wiem koledzy czy my gramy w tą samą gre....

Pierwszy zarzut, złoto jest bezużyteczne??!!
No pewnie jak się gra na easy mode na początku kampanii to tak, ale u mnie w ostatnich etapach zawsze brakowało mamony na wykupienie wszystkich jednostek i trzeba było tłuc wszystko co sie nawineło, fakt tu duzy minus że mimo ze mamy wieksza armie to wrogowie nie uciekaja i za kazdym razem trzeba walczyc mimo ze nie ma szans stracic nawet jednej jednostki. Koncze druga kampanie wiec nie wiem jak jest dalej ale w nekropolis jednostki strzelajace to podstawa, przeciwnicy nie dochodza, trzeba tylko na najsilniejszej jednoste uzyc zatrzymania czasu i po sprawie. Odnosnie town portali to akurat uwazam to za bardzo dobre rozwiazanie, gdy ma sie wiele zamkow i wrog atakuje z kazdej strony mozna latwo wrocic, zamiast ciaglego czekania przy nich.
Jeżeli chodzi o optymalizajce to nie wiem kolego moze czasu na format? Mi na I5 i 8 gb ramu, wszystko wczytuje sie od razu, tura przeciwnika trwa kilka sekund.
Ekrany miast sa jakie sa moze i minus, ale nieznaczacy dla calej rozrywki
Czy gra jest brzydka? Moze dla kogos kto lubi fpsy i porownuje z np crisisem to tak, mnie na szczescie oprocz CS'a bezmyslna mlocka nie interesuje, i porownujac gre z innymi CPRG i RTS'ami grafika wydaje sie przyzwoita.
Podsumowujac mnie sie akurat gra bardzo podoba, moze nie tak dobra jak Kings Bounty ale napewno lepsza nim poprzednie HOMM'iki(tak wiem trojka najlepsza czas sie zatrzymal dekade temu co dla niektorych). Pozdrawiam.

26.10.2011 16:33
80
odpowiedz
salazarus
44
Centurion

Na początku gra strasznie mi się podobała, ale im więcej w nią gram tym bardziej mnie zawodzi. Nie rozumiem jak jej można było wystawić 8,5 zwłaszcza po 2 miesiącach gry. Grałem we wszystkie części tej serii, ale tamte, w przeciwieństwie do tej, z czasem coraz bardziej wciągają, a z tą jest na odwrót.

Gra zmusza nas do szybkiego pędzenia przed siebie i zdobywania kolejnych obszarów bo w przeciwnym wypadku, wróg tak się umocni, że nie zdołamy go pokonać. Nie ma czasu na spokojną eksplorację mapy i powolną rozbudowę. Dla jednych może to być zaleta, dla innych w tym dla mnie jest to wada bo wolę wolniejszą rozgrywkę. Koniec końców nie byłaby by to wielka wada gdyby nie oszustwa A.I. Gdy pokonują głównego bohatera przeciwnika i miażdżę mu całą armię, nie zyskuję czasu na przegrupowanie sił bądź pozwiedzanie mapki. Nadal muszę się spieszyć by zająć miasto, bo za 2-3 tury pojawi się tam bohater z pełną armią. Rozumiem, że sztuczna inteligencja musi dostać jakieś fory, żeby stanowiła wyzwanie, ale podwyższanie trudności w tak prostacki sposób naprawdę, źle świadczy o twórcach gry. Gdzie satysfakcja z pokonania przeciwnika, gdy widzi się coś takiego. Gra przez to, to taki rush od jednego checkpointa do drugiego, pozbawiony finezji i strategii. Ta gra promuje jeden styl rozgrywki, to nie jest to co strategia powinna oferować. Jak na razie dla mnie to największa bolączka tej gry i niestety skopanej koncepcji, żaden patch nie naprawi. Trochę z innej beczki, gdy w cywilizacji udaje mi się pokonać przeciwnika, mam tę satysfakcję z osiągnięcia czegoś, mam czas na odrobienie strat i dobicie to co zostało bądź zaatakowanie kogoś innego. Boję się by inny przeciwnik mnie nie zaatakował gdy jestem osłabiony, po prostu ta gra zapewnia emocje których w herosach VI nie znajdę przez powyższe rozwiązanie.

Ale dość o tym. Kolejnym idiotyzmem jest możliwość rekrutowania wszystkich jednostek w każdym zamku oraz możliwość teleportowania się do niego. To wraz z powiązaniem kopalń w strefy uniemożliwiając ich podkradanie, likwiduje potrzebę posiadania większej ilości bohaterów, dzielenia armii aby pilnować terytorium. Uniemożliwia prowadzenie wojny podjazdowej zajmowania niepilnowanych kopalni i w ten sposób osłabiania przeciwnika, choć przy obecnej ilości surowców i tak byłoby trudne. Gra preferuje stworzenie jednego silnego herosa z wielką armią, by stoczyć epicką bitwę i jechać dalej. Inne taktyki za bardzo nie mają sensu.

Kolejny problemem są bitwy większość jednostek jest w stanie przejść całą planszę w dwie tury co jest jakimś nieporozumieniem, to wraz z małą ilością przeszkadzajek na planszy strasznie ogranicza możliwości taktyczne. Nie da się sensownie zablokować dostępu do jednostek strzelających.

Rozwój bohaterów, tu mam wątpliwości, ale skłaniam się do tego że poprzedni system był lepszy czynił każdą rozgrywkę niepowtarzalną bo za każdym razem otrzymywaliśmy innego bohatera i trzeba było dostosować taktykę do posiadanych umiejętności. Choć w tym punkcie nie jestem tak do końca przekonany czy rzeczywiście ta zmiana jest na gorsze. Na pewno system czarów z rozbudową wieży był ciekawszy.

Brak ekranów miast, smoków, starych frakcji etc. Na to najlepiej spuścić zasłonę milczenia, może poza jedną uwagą, to że ekran miasta jest teraz jedynie okienkiem z grafiką jest ok, bo przy większej ilości miasta strasznie irytowało wczytywanie się ekranu miasta. Teraz jest to sprawniejsze, czytelniejsze i szybsze, lecz na litość boską co to za problem sprawić aby grafika miasta wraz z jego rozbudową się zmieniała. Nie jest to jakaś super istotna sprawa, ale to istniało w tej serii od początku. Brak tego zabija klimat.

Klimat. No właśnie, w tej części prze te wszystkie zmiany nie znajduję tego czego oczekiwałem po tej serii. Ta gra nie jest zła, po prostu nie jest tym czym być powinna sukcesorka serii. Grę oceniłbym na 6/10 po kilku patchach myślę, że może być 7/10 pod warunkiem, że nie oczekujesz gryz serii HOMM.

23.10.2012 22:49
81
odpowiedz
zanonimizowany809
160
Legend

Chyba w tym przypadku najbardziej jak dotąd nie zgadzam się z oceną GOLa. 8,5? Ja daje maksymalnie 5.

26.03.2013 13:11
82
odpowiedz
Luk-@
1
Junior

Jak dla mnie tragedia, 3D pomimo,że trochę zepsuli 4 część to i tak wymiatało ,a ubisoft ??? niczego nie dokonał chociaż było tak głośną,że w projekcie doradzali fani ? co dla mnie wydaje się śmieszne. Jak na razie gra bardzo przeciętna i grafika męcząca dla oka. Nie polecam bo raczej to będzie kolejny zawód.

04.04.2013 17:39
83
odpowiedz
ziomuś890
1
Junior

Witam! Wie ktoś czy w heroes VI można wyłączyć punkty ruchu lub wpisać jakieś kody albo zrobić że po kliknięciu na nowy dzień nie będzie mi pokazywało że gracz ten i ten wykonuje ruch tak żebym mógł grać a nie patrzeć i czekać aż inni wykonują ruch na mapie gdzie jest 8 graczy jest to bardzo denerwujące?

15.05.2013 20:04
84
odpowiedz
szef504
74
Centurion

jak widze tytuł "Pełna zmian, ale wciąż świetna" to nie wiem czy sie smiac czy plakac. Zastanawia mnie czy i ile kto zaplacil za taka recenzje.

21.07.2013 00:47
85
odpowiedz
other
1
Junior

Wolał bym wydać nawet i 200zł na HEROES III w jakiejś nowej odsłonie niż wydać choć by 5zł na ten badziew
od heroes 4 po 6 gra straciła dla mnie wszelkie wartości jakie sprawiały że miało się ochotę zniknąć ze świata rzeczywistego
na pewno chcieli dobrze ale nie skonsultowali tego ze społeczeństwem i wyszedł im tylko kolejny syf
nie polecam gry pod żadnym kątem

06.02.2014 12:58
86
odpowiedz
Mutori
2
Junior

Absolutne nieporozumienie: GRĄ NIE DA SIĘ STEROWAĆ!!! Jak można w w grze 3d zlikwidować obrót ekranu PPM????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? W dodatku na mapach niezależnych nie działają nawet strzałki i inne skróty klawiaturowe do sterowania kamerą - jakiś absolutny, kompletny absurd i kpina z nas wszystkich, normalnie jestem w szoku jak taki chłam można wypuścić i sprzedawać ludziom, kur...zaraz mnie rozsadzi co za syf

11.07.2014 00:37
87
odpowiedz
Veldoran
1
Junior

W moim mniemaniu homm 6 jest tak samo obła jak homm 5 ( zniczyk dla Ubisoft'u w przypadku tej serii ). Pierwszym aspektem, który zabija obie gry ( będę mówił o dwóch, ponieważ obie są bękartami tej samej firmy ), to grafika 3D i nie mówię tutaj o wielkim błędzie producentów- lata idą do przodu a z nimi zmienia się gra. Grafika 3D jest świetnym pomysłem, gdy jest dobrze wykorzystana, a nie oparta tylko i wyłącznie na efektach walki i generalnej estetyce gry. Ubisoft postawił na wygląd a nie na jakość, taka jest przynajmniej moja opinia.

14.10.2014 12:25
88
odpowiedz
Rewo
92
Generał
6.5

Jezu Chryste, jakim cudem to 8,5 dostało? Nie twierdzę, że był to taki badziew jak IV, ale od V o wiele słabsza (jedynie grafika w pewnych aspektach na +), a i dla tej odsłony 8,5 byłoby nieco naciągane.

Z perspektywy czasu, tak szczerze, naprawdę myślicie, że to była gra na 8,5?

25.09.2015 06:11
89
odpowiedz
zanonimizowany878136
27
Konsul
10

Nie rozumiem tego hejtu w stosunku do tej gry - w grę włożono naprawdę dużo pracy - grafikę ma przepiękną nie ma limitu aktywacji - animacje super - jest tylko przypisana do konta. Można się przyczepić jedynie do nieco kulejącego balansu AI ale ja z moim bratem uważam że to najlepsza część heroesów ze względu na oprawę wizualną - nie przyznaję się do tego przed tymi którzy tylko pieja o III a sami w hipokryzji hejtują swoją III hd edition. Nikomu nie dogodzisz. Gra dostaje ode mnie 10. Bo nie jest to Anno 2070 gdzie są najgorsze zabezpieczenia w historii gier - chyba 3 instalacyjny limit aktywacji. Dzisiaj sprawdziłem ten syf Anno po reinstalce Windowsa Anno już nie działa.

03.10.2015 20:26
90
odpowiedz
Assassyn07
26
Konsul
6.0

Dlaczego GOL zatrudnia ludzi, którzy zupełnie nie znają się na grach? Heroes 5 nawet rekomendacji nie dostał a heroes 6 za ładną grafikę 8,5 + rekomendacja... Śmiech na sali.

03.10.2015 20:30
91
odpowiedz
A.l.e.X
120
Alekde
9.0

.... nie ten heroes :) dałem się podpuścić :] część VI nie zasługuje na 9, niestety :(

Recenzja Pełna zmian, ale wciąż świetna - recenzja gry Might & Magic Heroes VI