Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Wymagania sprzętowe ArmA III – strzał pierwszy

21.05.2011 13:02
Nolifer
1
Nolifer
166
The Highest

To jakiś nowy Benchmark ? Owszem mi pójdzie bezproblemowo , ale co mają inni powiedzieć z starszymi komputerami ...

21.05.2011 13:11
😱
2
odpowiedz
zanonimizowany558731
49
Pretorianin

U mnie dwójka się dalej kurzy na półce (mimo wymiany proca i tak dalej niemal niegrywalna) a tu już trójkę zapowiedzieli.
Może trochę offtop ale powiedzcie mi, jakiego trzeba mieć kompa żeby w "dwójkę" zagrać w wyższych detalach?

21.05.2011 13:22
3
odpowiedz
tybet2
147
Generał

Ja grałem bez problemu na phenom 2 x4 @ 3.9; i gtx 470 podkręcony o jakieś 20%. Bez problemu. Zapewne na gf 460 i słabszym procku byłoby podobnie. Mój qmpel grał na C2Q Q6600 @ 3.3, radeon 5850 i też mówił, że jest bez problemu (chociaż na żywe oczy tego nie widziałem, a jedynie słyszałem). Piszę tu o grze ze wszystkimi ustawieniami na maxa w rozdzielczości 1680/1920, wł. anizo x16 i wył. AA

21.05.2011 13:32
Lothers
4
odpowiedz
Lothers
191
Senator

Podpis pod screenem jest grubo przesadzony. Do fotorealizmu to jeszcze lata świetlne (tak z 20 ;)

21.05.2011 13:47
5
odpowiedz
zanonimizowany495054
45
Konsul

@ Lothers

Fotorealizm już jest osiągalny. Niestety na małą skalę.

To jest moj shoot z ps3jki gt5 z trybu foto:

http://oi53.tinypic.com/el5nra.jpg

biorąc pod uwagę nowe karty grafiki lepszy ram można by tą scene spokojnie dopicować tak by to by całkowit fotorealizm.

Ja szacuje że za 5-6 lat sprzęt będzie zdolny wyświetlać obraz fotorealistyczny w grach typu Oblivion ni ewspominając o mniejszych.

PRoblemem będzie jeszcze wyświetlanie obiektów skomplikowanych na dużej skali. Czyli lokacje fotorealistyczne a postaci jeszcze nie tak doskonałe. W końcu oddanie życia zachowań itd jest o wiele trudniejsze niż martwa natura.

Pozaatym nie wieże żeby większość gier poszła w stronę fotorealizmu

21.05.2011 14:01
Lothers
6
odpowiedz
Lothers
191
Senator
Image

A tu jest zdjęcie, i to w kiepskiej jakości --->
Chyba widać różnicę. Ale racja, że z 20 latami trochę przesadziłem ;)

21.05.2011 14:04
kaszanka9
7
odpowiedz
kaszanka9
109
Bulbulator
Wideo

Lothers - hmm fajnie , ale lata świetlne to miara odległości, a nie czasu.

Perkel - i co tu mam niby zobaczyć, fotkę wnętrza samochodu zabawki dla dzieci, wiesz taki mały z plastikowym wnętrzem, dużo tutaj brakuje. Shift 2 wypada o wiele lepiej.

Sprzęt to i może za te kilka lat będzie zdolny, ale być zdolnym a stworzyć coś realistycznego to dwie różne sprawy.

Dla ciekawskich 3 ps3 nie dają rady http://www.youtube.com/watch?v=oLte5f34ya8&feature=related

Garaż nvidia http://www.youtube.com/watch?v=rOAOTsvxsZc&feature=related jak ktoś ma odpowiednią grafikę to sobie może sprawdzić ile to "ciągnie"

21.05.2011 14:11
SebaOnePL
8
odpowiedz
SebaOnePL
100
Konsul

@Perkel
Tryb Foto to nie gra - porównaj screeny z trybu foto z normalną grą a jest przepaść.

Wymagania ARMA 3 spore jeżeli to mają być minimalne. Mój obecny komp (E5300@3,2GHz, R6850 1GB, 3GB RAM i Win7 64bit) ciągnie w ARMIE 2 około 30-40 fpsów i spokojnie da się grać choć w przypadku walk gdzie uczestniczy kilkadziesiąt jednostek to już procesor dostaje ostrej zadyszki i ilość fpsów spada do ok 20. Na szczęście w tym roku planuję wymienić ten 3-letni procek razem z płytą główną tak żeby i na ARMA 3 był gotowy.

21.05.2011 14:20
9
odpowiedz
zanonimizowany782436
2
Generał

[1]

co ty biadolisz. taki konfig jak tam podany to mógł robić wrażenie dwa lata temu, obecnie to co najwyżej klasa średnia, więc nie przesadzaj. dla graczy pecetowych chyba oczywistym jest robienie upgrade'u co jakieś 2 lata, więc na nikim nie powinno to robić wrażenia. no chyba, że kupuje się kompa z myślą, że wszystko będzie chodzić na full przez najbliższe 10 lat.

nie wydaje mi się żeby to były minimalne, choć kto ich tam wie.

21.05.2011 14:23
10
odpowiedz
StoogeR
132
Generał

Pomijajac jeszcze wymagania, nie tylko one byly problemem. Arma 2 do dzis jest ostro zabugowana. Ostatnio z kumplem chcialem zagrac kapanie sp w coopie, ale sie grac po prostu nie da.

21.05.2011 14:25
HETRIX22
11
odpowiedz
HETRIX22
196
PLEBS

"Czy to zdjęcie? Czy to render? Nie, to screen z gry!" > hahaha, nie no co ty, ja myślałem że to jest bardziej realistyczny obraz od rzeczywistości.:D

Poza tym niech robią se wymagania jakie chcą, tylko żeby potem się nie dziwili że sprzedaż taka, a nie inna.

21.05.2011 14:35
ppaatt1
12
odpowiedz
ppaatt1
95
Obieżyświat

Poza tym niech robią se wymagania jakie chcą, tylko żeby potem się nie dziwili że sprzedaż taka, a nie inna.
Co Ty tak z tą sprzedażą? Komu jak komu, ale Bohemii nie zależy tylko o ile na dużych pieniądzach. Jak dobrze pamiętam kasę to oni mają od wojska za symulatory. Zresztą ARMA to gra dla pasjonatów, a nie pierwszych lepszych ludzi.

21.05.2011 14:35
13
odpowiedz
zanonimizowany573834
21
Pretorianin

Tak wygląda gra robiona tylko pod PC :O

21.05.2011 14:38
14
odpowiedz
tybet2
147
Generał

co za problem? (optymista) Zrobią grę tak, że będzie można ustawić 1/10 najwyższej jakości i gra będzie wtedy chodziła na słabych 4-rdzeniowych prockach i tym gtx260 (optymista mode off).

A tak bez żartów - jeśli gra będzie wyglądała gorzej niż dajmy na to Crysis i chodziła w mniejszej ilości FPS-ów to jej nie kupię (kompa mam wystarczającego, także to nie problem) - po prostu nie lubię partactwa. Ja wiem, że w to się będzie grało dla symulacji a nie grafiki, ale OCZEKUJĘ czegoś lepszego niż Arma 2 (zwłaszcza jeśli chodzi o optymalizację i bugi).

ppaatt1 masz rację co do tej sprzedaży. Casualom i dzieciom koda w tym temacie dziękujemy

21.05.2011 14:55
15
odpowiedz
anymous
68
Generał

Intel Core i5 lub AMD Phenom X4-- o kurwa
Geforce GTX 260 lub Radeon HD 5770 z 896 MB ramu- o kurwa

Ciekawe jaki komp to udźwignie.

21.05.2011 15:25
casevil
16
odpowiedz
casevil
30
Pretorianin

@tybet2
Widać, że nie orientujesz się zbytnio w kwestii silnika, na której robiona była ARMA. Gra będzie wyglądała inaczej niż Crysis i owszem, śmiało już teraz stwierdzę, że będzie miała większe wymagania. Ale tylko z tego względu, że silnik ARMY dokonuje podczas rozgrywki tylu obliczeń i akcji, że tak naprawdę w tej kwestii CryEngine może tylko zdjąć kapelusz z głowy i się ukłonić. Z bugami się zgodzę, nad tym mogliby popracować. Co nie zmienia faktu, że wysokie wymagania sprzętowe to nie tylko wynik tego co widzisz na ekranie, ale też masa innych kalkulacji etc, które odbywają się podczas rozgrywki, dzięki którym gra jest jaka jest (czyt. najlepszy symulator pola walki).

21.05.2011 15:35
Sasori666
17
odpowiedz
Sasori666
186
Korneliusz

lothers>>>lata świetlne to jednostka odległości nie czasu ;p

21.05.2011 16:11
18
odpowiedz
tybet2
147
Generał

casevil widać, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Mimo wszystko liczę na najładniejszą grę z mniejszą ilością bugów niż w Arma 2. Czyt. 'zdaję sobie sprawę, że te gry są inne i działają inaczej, a Arma jest bardziej rozbudowana'. Ogarnij chłopie, że nie muszę pisać wszystkiego co wiem tylko po to, żeby komuś uświadomić oczywiste fakty. A my tu piszemy m.in. o grafice, bugach i przede wszystkim wymaganiach. Jak już pisałem - mam gdzieś super wysokie wymagania sprzętowe, bo stać mnie na upgrade kompa:P (Crysis podałem jako przykład. Równie dobrze mógłbym napisać UT3. Bez różnicy. Ja tutaj i tak bezpośrednio grafiki nie porównuję)
A na Armę 3 czekam. Będzie porównywana ostro do swojej poprzedniczki. Jest jeszcze czas. Mogą zarządzić, jeśli uda im się zrobić po pierwsze dobry engine

21.05.2011 18:20
Marcines18
19
odpowiedz
Marcines18
59
Senator

Screen jak screen, nie wiem czym się podniecać + tylko kolejna część Wiedźmina by mnie zmusiła do przesiadki na inny system

21.05.2011 21:02
20
odpowiedz
ddeo
83
Centurion

tybet2: "A tak bez żartów - jeśli gra będzie wyglądała gorzej niż dajmy na to Crysis i chodziła w mniejszej ilości FPS-ów to jej nie kupię (kompa mam wystarczającego, także to nie problem) - po prostu nie lubię partactwa."
casevil: "Widać, że nie orientujesz się zbytnio w kwestii silnika, na której robiona była ARMA. Gra będzie wyglądała inaczej niż Crysis i owszem, śmiało już teraz stwierdzę, że będzie miała większe wymagania. Ale tylko z tego względu, że silnik ARMY dokonuje podczas rozgrywki tylu obliczeń i akcji, że tak naprawdę w tej kwestii CryEngine może tylko zdjąć kapelusz z głowy i się ukłonić."
tybet2: "casevil widać, że nie umiesz czytać ze zrozumieniem."

@tybet2
Co jak co ale wątpię żeby CryEngine był w stanie pociągnąć 1000+ jednostek AI i pojazdów na mapie 300km2+. Nie wiem dlaczego skaczesz na kogoś, kto delikatnie spróbował ci wytłumaczyć, że tak duże wymagania nie są spowodowane samą grafiką.

21.05.2011 21:15
😁
21
odpowiedz
zanonimizowany790193
0
Konsul

Ciekawe jaki komp to udźwignie.

Powiedz mi, ze zartujesz.

21.05.2011 22:09
😱
22
odpowiedz
Nitro2050
100
Generał

Bardzo strasznie wysoki kosmos ArmA III, potem jeszcze bardzo wyżej wymagania ArmA IV lub 4.

21.05.2011 22:40
eJay
😊
23
odpowiedz
eJay
241
Quaritch

gameplay.pl

Proponuję wziąć te wymagania w duży nawias ;)

21.05.2011 23:02
Meno1986
24
odpowiedz
Meno1986
178
Szkubany Myszor

Pierwsza gra, która nie ruszy na moim 4-letnim (rocznikowo 5 letnim) piecu. Nadszedł czas, w którym 2 rdzenie to za mało. Z resztą moja karta (Zotac GTS 8800 512mb), za którą dałem 1299 zł też nie da rady. :P
Wychodzi na to, że PC ma żywotność równą konsolom - 5 lat.

22.05.2011 09:49
25
odpowiedz
zanonimizowany495054
45
Konsul

@ Lothers

Zwróciłem przecież uwagę że "biorąc pod uwagę nowe karty grafiki lepszy ram można by tą scene spokojnie dopicować tak by to by całkowit fotorealizm."

Pozatym nie rozmawiamy o tym co jest w trybie foto czy co jest w gameplayu liczy się render na żywo co nawet tryb foto niewątpliwie tym jest.

Troche dopicować silnik lepszym sprzętem i bez wątpienia byłby zdolny generować fotorealistyczne samochody. Już tak jest w niektórych przypadkach:

http://farm6.static.flickr.com/5264/5622184017_6699be35e0_b.jpg
http://farm3.static.flickr.com/2074/5715739222_571286707e_z.jpg

To są rendery z prawie 5 letniego sprzętu.
Z dzisiejszym sprzętem nie było by widać różnicy między zdjęciem a takim shootem.

Tak więc już mówiłem fotorealizm jest już osiągalny. Jest to tylko kwestia skali.
Dlatego też samochodówki jako pierwsze otrzymają tytuł fotorealistycznośći, ponieważ muszą renderować o wiele mniej szczegółów niż FPSy ,rtsy itd.

@ kaszanka9

to był tylko przykład idioto i jeszcze z paragrafem e gra na pc byłaby prawdopodobnie fotorealistyczna z dobrym gpu.

"shift 2 wypada o wiele lepiej" - zgodze się pod względem otoczeń co i tak nie oznacza że gra wygląda troche jak z komiksu z tym systemem oświetlenia. Ale niestety bryki to inna sprawa i Shift nie ma tu nic do powiedzenia. I gadanie a bo to tryb foto itd. nie ma tu nic do znaczenia bo samochody są dokładnie takie same w trybie foto jak i gameplayu co już zostało udowodnione. W trybie foto w czasie wyścigu gra nie podmienia samochodu jak w kilku innych grach...

22.05.2011 10:13
Barthez x
26
odpowiedz
Barthez x
201
vel barth89

No nieźle, ale fakt jest taki, że te wymagania (tak jak w Arma 2) są w pełni uzasadnione.

22.05.2011 11:56
mixtape7123
27
odpowiedz
mixtape7123
62
Konsul

wymagania kosmiczne!!!!!!!!!

22.05.2011 12:01
28
odpowiedz
Kacperpol
64
Konsul

wszystkie gry mi chodziły a jedynie dwójka mi zamulała zapewnie przez procka tylko 3 rdzenie

22.05.2011 13:12
29
odpowiedz
zanonimizowany650129
51
Senator

Windows Vista lub 7
Intel Core i5 lub AMD Phenom X4
Geforce GTX 260 lub Radeon HD 5770 z 896 MB ramu
2GB pamięci systemowej RAM

Nie łudźcie się, że na takim sprzęcie komfortowo pogracie w ArmA III. Chyba, że na niskich detalach i w niskiej rozdzielczości. Nie ma się co oszukiwać już ArmA II na max deltach przy 2x GTX 285 SLI lubiła przyciąć, a A3 na pewno będzie bardziej wymagająca.

22.05.2011 13:19
30
odpowiedz
zanonimizowany495054
45
Konsul

@ above

To zależy wymagania zalecane nie oznaczają wszystkiego na maxa przy 1080p albo i więcej. Często sa to na medium i w niższych rozdzielczościach.

Vide wiesiek 2. zalecane nikną przy najwyższych wymaganiach a z ubersamplingiem niknie też najmocniejszy sprzęt do tej pory.

22.05.2011 13:21
😍
31
odpowiedz
zanonimizowany790193
0
Konsul

najwyższych wymaganiach

Nie wymaganiach, tylko ustawieniach grafiki.

22.05.2011 17:25
😈
32
odpowiedz
zanonimizowany495054
45
Konsul

@ Boifan

"najwyższych wymaganiach " trudno zapewne ci zrozumieć, że to zwykłe przejęzyczenie, a formuła forum internetowego jest ci obca.

Wiesz co jest gorsze na forum ? Jak jakiś flet wchodzi i stara się pouczać wszystkich na temat pisowni.. Działa to na mnie jak płachta na byka.

22.05.2011 17:35
33
odpowiedz
zanonimizowany790193
0
Konsul

Działa to na mnie jak płachta na byka.

Uwazaj byku, zeby cie po korridzie nie zabili.

21.08.2011 20:45
😉
34
odpowiedz
Mor†iferum Sa†anas™
31
Pretorianin

Mam pytanie - mój sprzęt udźwignie tego potwora?
AMD Athlon II X2 250 3.00GHz
4 GB RAM
GeForce GTX240 1GB
Windows 7 64bit
Direct 11

hmmm?

Wiadomość Wymagania sprzętowe ArmA III – strzał pierwszy