Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Amnesia The Dark Descent sukcesem finansowym

26.10.2010 13:28
1
Econochrist
114
Nadworny szyderca

Grałem chwilę ale stwierdziłem po niedługim czasie, że lepiej zrobię jak poczekam
na wersję polską i w pełni zagłębię się w świat Amnezji. Z tego co do tej pory widziałem
mogę śmiało powiedzieć, że to jedna z najbardziej przerażających gier w jakie grałem.

26.10.2010 13:37
Slasher11
2
odpowiedz
Slasher11
183
Legend

Dla mnie Amnesia to jak na razie gra roku. Imo 36 tysięcy sprzedanych egzemplarzy to zatrważająco mało jak na tak dobrą produkcję. Dobrze chociaż, że będą kontynuowali działalność.

26.10.2010 13:44
😈
3
odpowiedz
zanonimizowany665627
40
Generał

Dawać na XBL i PSN to w godzine się więcej sprzeda.

26.10.2010 13:53
Koktajl Mrozacy Mozg
4
odpowiedz
Koktajl Mrozacy Mozg
195
VR Evangelist

Glupie porownanie do MC poniewaz MC
- jest gra multi
- jest nonstop rozwijany
- ma niskie wymagania
- jest dla kazdego
Amnesia jest glownie dla fanow horrorow, rowniez potrzeba lepszego sprzetu. Cena podobna, raczej chodzilo co ciagnie graczy - modern warfare czy future warfare, wiadomo ze Ak,M4A1,Uzi,itp

26.10.2010 13:56
5
odpowiedz
zanonimizowany595212
51
Generał

Amnesia jest świetną grą, ale ma jeden szkopuł - autorzy nałożyli nacisk na ciągłe chowanie się przed potworami i uciekanie im, przez co gra jest bardziej wnerwiająca, niż straszna.

26.10.2010 14:16
😊
6
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

Jak dla mnie Amnesia to gra roku. :D

26.10.2010 14:44
7
odpowiedz
zanonimizowany669088
49
Generał

Zachęcające komentarze tutaj. Zwłaszcza jak usłyszałem, że gra polega głównie na uciekaniu i chowaniu się - to może być bardzo ciekawy patent.

26.10.2010 15:09
Garret Rendellson
8
odpowiedz
Garret Rendellson
87
Legend

CO do porównania do Minecrafta ta gra miała praktycznie 0 budżetu. A to, że tak dobrze się sprzedała było to przewidzenia gdyż bazuje na dobym pomyśle, który ludzie kupią.

26.10.2010 15:11
Mortalking
😊
9
odpowiedz
Mortalking
133
Senator

WOW sprzedać 36 tys kopi gry to nie dość że zwróciły się koszty produkcji to jeszcze twórcy na niej zarobili to się zastanawiam ile wyniósł budżet tej gry.
P.S to jak gra wyjdzie z Polskimi napisami to trzeba będzie się nią zainteresować i podwyższyć jeszcze wyniki sprzedaży.

26.10.2010 16:21
👍
10
odpowiedz
zanonimizowany538322
118
Konsul

Gra jest rewelacyjna. Wysokie wyniki sprzedaży strasznie mnie cieszą. Jest to sto razy lepsza produkcja od wysoko budżetowego Alana Wake.

26.10.2010 16:32
👍
11
odpowiedz
Golan_84
13
Chorąży

Wychodzi jakies 720000 EUR... Nie wiem czy smiac sie czy plakac. Nie zrozumcie mnie zle, ale taka kwota to jest pylek. To nawet nie premia dla Koticka...

Niemniej jednak ciesze sie niezmiernie z ich sukcesu. Przede wszystkim dlatego, ze mamy alternatywe w postaci nietuzinkowych i ciekawych projektow, ktore nie popadaja w sztampe/masowke.

Ja osobiscie zycze sobie, by studio pozostalo przy takiej sprzedazy. Dlaczego? By nie popadli w samozachwyt i przestawienie sie na masowki/potencjalnego przecietnego gracza konsumpcyjnie nastawionego do grania. By dalej tworzyli rowne udane dziela dozac do coraz wiekszej doskonalosci...

Czekam na dobra przecene na Steam i kupuje. Chociaz w taki sposob docenie ich trud i wklad w cos nowego...

26.10.2010 16:46
RottingChrist
12
odpowiedz
RottingChrist
42
Pretorianin

Nie wspomniano że w dużej mierze Valve nakręciło sprzedaż Minecrafta, bo kiedy o nim wspomnieli na swoim oficjalnym blogu w wakacje to sprzedaż MC wzrosła im momentalnie o XXX%

26.10.2010 16:50
li_s
13
odpowiedz
li_s
30
Konsul

Co jak co ale gra klimat ma :)

26.10.2010 16:58
Mortalking
😊
14
odpowiedz
Mortalking
133
Senator

Taka sama sytuacja była z naszą polska produkcją Sniper: Ghost Warrior której budżet wyniósł 3 mln zł a do tej pory na konsolę X 360 rozeszło się 450 tys pudełek, wiec wynik jest oszałamiający.

26.10.2010 17:23
przemas478
15
odpowiedz
przemas478
103
Senator

dobra gra to i dobry zarobek dla nich

26.10.2010 17:53
Ezrael
16
odpowiedz
Ezrael
197
Very Impotent Person

Bardzo mnie to cieszy. Gra jest zaskakująco przyjemna. A brak możliwości jakiejkolwiek obrony jest ciekawym rozwiązaniem, bo znacznie potęguje klimat. Bolączką horrorów jest zazwyczaj jego szybka utrata - często mają tylko dobry początek, a potem gracz poznaje zachowanie przeciwników, zdobywa super giwery, tonę amunicji i nawet najbardziej koszmarne bestie stają się w końcu tylko okazją do postrzelania. W najlepszym przypadku pozostaje adrenalina, ale emocje ulatniają się bez śladu.

Frictional zastosowało też genialny w swojej prostocie zabieg - po uruchomieniu gry pojawia się plansza, gdzie napisane jest żeby nie próbować przejść gry, tylko postarać się zagłębić z nią, nie spieszyć się, wczuć się w opowiadaną historię. I tak właśnie trzeba zrobić. Niby oczywiste, ale taka plansza przypominająca jest bardzo na miejscu. Na mnie podziałało świetnie. Nie zastanawiałem się podczas gry jaki jest kąt widzenia potwora razy prędkość dźwięku, oceniając zimno algorytmy, tylko po prostu zachowywałem się tak, jakbym był w tym zamku rzeczywiście - wolałem dmuchać na zimne i uciekać/chować się przy najmniejszej oznace zagrożenia, wiedząc że jedna wpadka oznacza niemal pewną śmierć. Kiedy czułem, że zaczynam traktować grę "technicznie", robiłem przerwę do następnego wieczora. Do tego oczywiście zero wymuszanych sejwów (wyjątek zrobiłem zaledwie kilkakrotnie przy typowo zręcznościowych etapach, gdzie powtarzanie ich w nieskończoność skutecznie by klimat zabiło, zamiast go wzmocnić). W zamian dostałem jedną z najbardziej klimatycznych i przerażających gier dekady. Szacun dla twórców.

26.10.2010 17:59
17
odpowiedz
Murabura
161
Generał

swietna wiadomosc :) mam tylko nadzieje ze wejscie na rynek konsol nie bedzie oznaczal tworzenia gier casualowych, a wersje PC ich gier nie beda marnymi portami z X360.

27.10.2010 07:48
Krondar
18
odpowiedz
Krondar
89
Death Avatar

Jakby co - na Impulse jest za 28 zł :-) Wczoraj zakupiłem :)

27.10.2010 09:27
19
odpowiedz
zanonimizowany292846
13
Legionista

W Amnesię nie grałem, ale na podstawie Penumbry można stwierdzić, że budżet tego typu gry, produkowanej przez niezależne studio, to kwota między 200 a 300 tysięcy euro. Dziwią mnie komentarze co poniektórych userów, jeden z nich utrzymuje, że kwota 720 tysięcy euro to śmieszny pieniądz. Widocznie delikwent kompletnie nie zna wartości pieniądza! Dla małego, niezależnego teamu to bardzo duża kwota, pozwala wypłacić odpowiednie wynagrodzenia (w Europie zachodniej zarobki w branży gamedev to kwoty od 30 do 60tyś. euro rocznie) twórcom i jeszcze na produkcję kolejnego tytułu zostanie.

27.10.2010 15:25
20
odpowiedz
zanonimizowany671707
9
Legionista

Racja gra im wyszła świetna ma super klimat, zresztą Penumbry tez były fajne oprócz trzeciej części... Spolszczenie już jest do pobrania jakby ktoś chciał to tutaj wujek google napewno pomoże;]

27.10.2010 15:30
Slasher11
21
odpowiedz
Slasher11
183
Legend

[19] Jakie 720tys? 36 tys * 15 = 540. Z tego odlicz prowizje dla Steama, GG, D2D itd. Jak już napisałem, wynik jest fatalny jak na taką produkcję.

31.10.2010 16:26
22
odpowiedz
zanonimizowany624753
23
Generał

Sprzedaż nie powala, ale jednak jest to sukces. Mam nadzieję, że jeszcze przez długi czas będą powstawać podobne gry.

Wiadomość Amnesia The Dark Descent sukcesem finansowym