Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

gameplay.pl Penumbra Amnesia - wakacje z duchami

27.09.2010 13:53
Harry M
1
Harry M
188
Master czaszka

Czekam na gramy

27.09.2010 22:05
2
odpowiedz
Danerrr
54
Centurion

A jak to porównasz do 1 i 2 części penumbry? Szczególnie fabularnie.

27.09.2010 23:23
Lordareon
3
odpowiedz
Lordareon
68
harry potter

gralem tylko w pierwsza penumbre i amnesia uderza w te same akordy: kontrolowany schemat z niekontrolowanymi skokami w bok. sam szkielet fabuly jest drugplanowy w stosunku do sposobu przedstawienia go - najwazniejsze sa mroczne korytarze, wrazenie pustki, chore wizje na kazdym kroku. te dwie gry maja bardzo duzo wspolnego, roznia sie w zasadzie tylko settingiem.

27.09.2010 23:51
4
odpowiedz
A_wildwolf_A
214
Senator

Mam pytanie czy uważasz, że po spotkaniu z potworem lepiej jest ginąć i rozpoczynać na nowo grę czy też lepiej jest respawnować się w innym miejscu i drążyć dalej ?

28.09.2010 17:47
Lordareon
5
odpowiedz
Lordareon
68
harry potter

znaczy tak abstrakcyjnie, w jakiejkolwiek grze? nie ma jednego, slusznego modelu, to co dziala w jednej produkcji bedzie porazka w drugiej. akurat w amnesii autorzy w miare trafili, ale - jak pisalem - horror na tym ucierpial.

28.09.2010 18:08
kong123
😊
6
odpowiedz
kong123
120
Legend

Jedynka i dwójka były świetne - fantastyczny klimat. Osamotnienie i świadomość tego, że w mroku czai się jakiś stwór, którego co gorsza nie można pokonać bo postać jest bezbronna powodowały, że klimat i poczucie strachu były wręcz rewelacyjne. I i cała fizyka przedmiotów i zagadki - miodzio :)

28.09.2010 19:57
Ychos
7
odpowiedz
Ychos
43
Pretorianin

Podoba mi się rzecz która zdarza się na początku, bohater pisze list sam do siebie, fajny pomysł. Długie przerwy w których nie ma potworów to czas w którym napięcie rośnie i nagle bucha gdy pojawia się ten stwór. Jest to dużo lepsze od częstego spotykania takiego samego potwora i co chwile umieranie. Sam nie wiem czy gry o których nie ma rozgłosu mają jakiś sens bytu. Zysk z tego nijaki, wkład pieniężny raczej też, ale twórcy mogą zdobyć trochę doświadczenia.

30.09.2010 01:35
8
odpowiedz
zanonimizowany676205
15
Pretorianin

Cóż, obejrzałem najpierw materiał na tvgry.pl i gra mi się spodobała. Jest to w pewien sposób powrót do czegoś, czego dawno nie było w temacie horrorów. Po przeczytaniu tego tematu odniosłem wrażenie, że zjechałeś grę po całości, że tak naprawdę pozostawia ona więcej niedosytu niż tej kwintesencji horroru, którą mieliśmy w Penumbrze. Chętnie zagram, bo wolę osobiście wyrabiać zdanie na temat gier, niż powtarzać teksty zasłyszane od innych.

01.10.2010 17:53
9
odpowiedz
Dominatorix
56
Pretorianin

Uważam Lordzie, że w "Amnezji", jak i Penumbrze zastosowano technikę straszenia najwyższej próby. Małymi środkami i stosunkowo niskim budżetem uzyskują efekt przewyższający nachalne granie na zaskoczeniu znane z Resiedentów, czy Dead Space'a. Żeby się bać nie potrzeba naskoków gigantycznych dziwactw na twoje uzbrojone włości. Wystarczą ww. subtelne, ale skuteczne sposoby na wywołanie strachu. Bez broni napotkanie na potwora daje znacznie więcej frajdy, mało tego, gdy pojawia się on tak rzadko, a częściej słyszymy go, niż widzimy jest jeszcze lepiej.
Co prawda nie kręcą mnie straszaki, ale ambicji twórcom Penumbry odmówić nie mogę.

11.11.2010 21:21
😜
10
odpowiedz
zanonimizowany653201
25
Legend

znamy tylko jego/swoje imię - David

Oj to widać ,że grałeś :P główny bohater ma na imię Daniel.

Sama gra pomimo małych niedoróbek cholernie mi się podoba - ten strach, klimat... Miazga. :)

gameplay.pl Penumbra Amnesia - wakacje z duchami