Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Watch Dogs Legion i AC Valhalla z natywnym 4K wyłącznie na PC

01.11.2020 11:50
Qverty
4
4
odpowiedz
15 odpowiedzi
Qverty
33
w olejku lub w pomidorku

Coś czuję że nowa generacja to będzie wielki zawód, zamiast w 60 klatek twórcy pójdą w rozdzielczość i Ray tracing.

post wyedytowany przez Qverty 2020-11-01 11:51:17
01.11.2020 12:22
PanWaras
😉
8
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
PanWaras
89
Legend

Do tych wszystkich wyśmiewających konsole, przypominam, że na takim PC 65% ludzi używa rozdzielczości full hd, a osoby używające rozdzielczości powyżej tej wartości jest 13%.

Więc jeżeli piszecie o zacofaniu konsol, to chyba nie macie zielonego pojęcia na jakim poziomie jest aktualnie rynek.

https://store.steampowered.com/hwsurvey?l=polish

post wyedytowany przez PanWaras 2020-11-01 12:22:46
01.11.2020 11:42
1
2
sticky_dude
68
Generał

Akurat to mnie nie dziwi patrząc na to jak tragicznie działa WD na PC.

01.11.2020 13:01
13
2
odpowiedz
zanonimizowany1343642
6
Generał

Granie w natywnym 4ak to jest jedno wielkie marnotrastwo zasobów.
Co innego jak GPU oblicza grę w 1080p, a do 4K podnosi hardwarowy scaler albo najlepiej coś ala DLNS.
Takie 4K wówczas ma sens.

01.11.2020 13:48
14
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
zanonimizowany1345267
1
Chorąży

Co wy z tym 4k macie? Najważniejsze w grze są fps. Jeśli miałbym wybierać między 30fps a 60fps kosztem grafiki to wybrałbym 60 bo jest to znacznie płynniejsza rozgrywka dla oka i przyjemniejsza. Teraz to tylko bajery w tych grach i zero optymalizacji, przykre to. Pograjcie sobie w 30klatkach a potem w 60 to już do 30 nie wrócicie.

post wyedytowany przez zanonimizowany1345267 2020-11-01 13:49:36
01.11.2020 14:47
16
2
odpowiedz
7 odpowiedzi
zanonimizowany1299868
16
Senator

4K to nadal luksusowy towar dla pecetowcy. PC dla 4K dużo kosztuje.

Jeśli mam jakiś wybór, to wolę 1080p i 60 FPS, a do tego jest przyjaźniejszy dla gry z pixel art i klasyki z GOG (lepsze grafiki).

01.11.2020 17:20
📄
19
1
odpowiedz
1 odpowiedź
keksxd
56
Centurion

Bez zaskoczenia skoro gra w 4k z RT nie wychodzi ponad 40fps na najnowszych rtxach które przecież same kosztują więcej niż obie konsole razem wzięte.. czego się ludzie spowodowali? Że za 2tys złotych będą mieli jakość i wydajność jak na PC za trzykrotność tej kwoty?

02.11.2020 02:24
24
1
odpowiedz
BassCannon
8
Legionista

Wygląda na to że to ten artykuł to fakenews.
twitter.com/_XboxNews/status/1322176399445209088

01.11.2020 12:16
ReznoR666
7
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Dynamiczne skalowanie renderowania to bardzo przydatna opcja, która wykorzystuje prosty fakt, że obciążenie GPU nigdy nie będzie stałe. Przydałaby się również wielu osobom gdyby była częściej implementowana w grach PC. Wciąż niewiele tytułów oferuje taką opcję. Fajnie to zaimplementowano w Ori and the Will of the Wisps. Można ustawić sobie minimalny spadek skalowania osobno w pionie i osobno w poziomie, a FPS co do klatki. Jeszcze fajniej by było, jakby skalowanie działało selektywnie i prioryteryzowało te części ekranu, gdzie nie dzieje się akcja, tak jak to zrobiono np. w Shadow Warrior 2 (2016). Być może uda się coś takiego zaimplementować wykorzystując możliwosci Variable Rate Shading za kilka lat, gdy karty je obsługujące będą bardziej popularne.

01.11.2020 12:49
10
odpowiedz
2 odpowiedzi
zanonimizowany767782
113
Senator

Po tym jak dowiedzialem sie, ze Legion ledwo co zipie na mocnych maszynach wlasnie sie zastanawialem jakim cudem na konsoli natywne 4k, no i prosze.
Nawet Series X, ktory mial byc taki super hiper duzo lepszy od PS5 i w ogole tylko 4k 60 klatek, nie ma natywnego 4k i 60 klatek
Co ciekawe okazalo sie tez, Demons Souls nie ma ray tracingu (choc gra wyglada jakby go miala), bo tworcy nie maja czasu go zaimplementowac

Pewnie wiekszosc gier na konsolach bedzie dzialac w dynamicznym 4k i 30 klatkach (lub nizszej rozdzielczosci i 60) w wiekszosci bez ray tracingu, albo w jakiejs ubogiej formie. Zeby byl jakis skok graficzny to trzeba isc na ustepstwa i ja to rozumiem i w pelni popieram

Na cholere mi gry 4k 60fps ktore wygladaja jak z obecnej generacji? Jak ktos ma parcie na rozdzielczosc i klatki to niech sobie kupi drogiego PC

01.11.2020 12:51
Metaverse
11
odpowiedz
Metaverse
64
Senator

potrzebujemy przynajmniej GeForce’a RTX 3080, czyli kartę, która kosztuje dwukrotność ceny konsol nowej generacji
Zapomnacie o cpu za cene konsoli nowej generacji, dobra karta to nie wszystko w przypadku gier od ubi

01.11.2020 13:01
😁
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Assassinek06
98
Konsul

Powtórka z rozrywki. Przy PS4 też WD trzeba było przyciąć pod bardzo przeciętne konsole. Tak samo CDP Red kastruje pewnie Cyberpunka, jak kastrowali (oj przepraszam Redzi optymalizowali ^^) Wiedźmina 3. Ewidentnie wina jest znowu po stronie sprzętu... ale ubihejterzy nadal w formie.

01.11.2020 15:15
17
odpowiedz
laki2217
127
Generał

Ja osobiście uważam, że raczej konsole powoli znowu przejdą w standardowe 30FPS. Konsola zawsze była i jest kompromisem między wydajnością a ceną. Na prawdę ktoś myślał, że za cenę 2300zł otrzyma sprzęt zdolny do odpalenia obecnych gier AAA w 4k 60 FPS? Jak chcesz ciągle mieć 60FPS to kupujesz PC. Na konsolach jednak musisz być gotowy na to, że twórcy wolą postawić na grafikę niż wydajność bo tak łatwiej to sprzedać. Jednak optymalizowanie gier pod 30FPS jest łatwiejsze niż 60FPS.

01.11.2020 16:17
18
odpowiedz
adi9568
58
Generał

PS5 Pro confirmed :)

01.11.2020 19:30
20
odpowiedz
Andariel
14
Chorąży

hahaha nowa generacja a juz musza gdybac jak tu zrobic zeby gra chodzila w 30 fpsach xd

01.11.2020 19:37
Bezi2598
21
odpowiedz
3 odpowiedzi
Bezi2598
141
Legend

Eeeee... Odyseja działała na Xbox One X w natywnym 4k, a Valhalla, która wcale nie jest usprawniona graficznie, a nawet miejscami wydaje się biedniejsza nie daje rady na konsolach nowej generacji?

edit:
Dynamicznie skalowane do 4k, to podobnie jak na XOX. No i jest 60 fpsów, a nie 30.

post wyedytowany przez Bezi2598 2020-11-01 19:40:54
01.11.2020 23:48
😂
23
odpowiedz
2 odpowiedzi
DumaBoga
4
Centurion

jak chcecie na gracie za 2200 coś wyciągnąć?

02.11.2020 19:02
25
odpowiedz
Lookinowt
39
Generał

Nie powinno to dziwić, konsola będzie kosztować około 2200, za tyle kupimy komputer z geforce 1650 gb, sam geforce 3060 dedykowany graniu w 4k będzie kosztował więcej niż konsola.

01.11.2020 11:48
😂
3
odpowiedz
4 odpowiedzi
TitoX1
110
Pretorianin

sticky_dude dokładnie xD Niby wyszedł patch, który nic nie poprawił! Dalej jak się jedzie szybko autem obciążenie GPU spada, a co za tym idzie fps też......

01.11.2020 11:53
pioras55
5
odpowiedz
pioras55
102
Generał

XDDDDDDDDDDDDD

01.11.2020 12:12
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Rvn10
91
Generał

Nowe konsole są słabe i tyle.

01.11.2020 12:35
roberto8316
😉
9
odpowiedz
6 odpowiedzi
roberto8316
97
Konsul

Osoby,które jeszcze mają GTX nie mają czego szukać w nowych produkcjach AAA i mogą przesiadać się spokojnie na RTX-y od 2080TI wzwyż.

01.11.2020 11:42
2
odpowiedz
zanonimizowany1339461
9
Senator

Nowy Asasyn prawdopodobnie także zaoferuje dynamiczną rozdzielczość, o czym poinformowała firma Ubisoft (ale szybko się z tego wycofała). Krótko po tym ponownie pojawiły się informacje o dynamicznej rozdzielczości na PS5, ale ponownie je zdementowano.
Co oni tam w tym ubisofcie biorą. I tak dobrze, że działa w tym 1440p natywnie. Może w przyszłości będą jakieś technologie jak dlss.

01.11.2020 14:46
15
odpowiedz
3 odpowiedzi
mevico
62
Generał

Myślę, że największą tragedią dla rynku gier było powstanie ray tracingu, twórcy z jakiegoś powodu postawili na to zamiast na wyższą rozdzielczość i płynną animacje.

01.11.2020 21:30
22
odpowiedz
4 odpowiedzi
radzik21
55
Centurion

Dwa tygodnie temu kupiłem monitor 4K a za 10 dni wpadnie Series X do domu. Wy będziecie grali na swoich PC w 1080p a ja odpalę sobie spokojnie w wyższych rozdzielczościach i z RT. Potem po 3 latach wezmę wersję Pro i dalej będę grał nie martwiąc się czy karta za 4 tysie ruszy mi tytuł z suwakami na maksa.Wy wydacie 5-7 tys na kompa ja 2,3 tys na konsole, taka jest różnica.

Wiadomość Watch Dogs Legion i AC Valhalla z natywnym 4K wyłącznie na PC