Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

King's Bounty: Legenda - poradnik do gry

King's Bounty: Legenda - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Górny Hadar | Zadania poboczne King's Bounty Legenda poradnik King's Bounty: Legenda

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Górny Hadar

Mapa Fandora

Jedną z największych budowli Górnego Hadaru jest Piramida Odkryć - konstrukcja wzniesiona w czasach starożytnych, która zlokalizowana jest w centralnej części krainy. W trakcie rozmowy ze stojącym przed budynkiem kapłanem Neylusem dowiesz się, że w środku ukryta jest magiczna mapa, stworzona przez króla Fandora Leonara. Aby uzyskać do niej dostęp musisz odwiedzić trzynaście obelisków, rozsianych po całej Endorii.

Piramida Odkryć strzeżona jest przez kapłana Neylusa. - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Piramida Odkryć strzeżona jest przez kapłana Neylusa.
Koło piramidy znajduje się 13 kamieni symbolizujące obeliski. Świecić będą te, które już odwiedziłeś. - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Koło piramidy znajduje się 13 kamieni symbolizujące obeliski. Świecić będą te, które już odwiedziłeś.

Oto lista wszystkich obelisków, które należy odwiedzić, klikając na kamieniu:

  1. Arlania - na wzgórzu w pobliżu portu;
  2. Błotne Moczary - w pobliżu Domu na drzewie, w północnej części krainy;
  3. Górny Hadar - obok Piramidy Odkryć;
  4. Grenwort -obok Szkoły Magii;
  5. Grenwort - na małej wyspie w pobliżu portu;
  6. Las Verlon - tuż obok wejścia do opuszczonego zamku królewskiego;
  7. Las Verlon - na wzgórzu, niedaleko Zamku Gefen i Farmy rzecznej;
  8. Szare Pustkowia - w pobliżu Wieży Nekromanty, południowo-wschodni zakątek krainy;
  9. Szczyty Ardanu - nieopodal Domu krasnoluda-nekromanty na północnym-zachodzie;
  10. Wielki Las - w centralnej części krainy, w pobliżu Drzewa Życia;
  11. Wyspy Wschodnie - na tej samej wyspie, na której znajduje się Tawerna Dziesiąta Fala;
  12. Wyspy Zachodnie - na największej wyspie, obok Zamku Hezerhem;
  13. Wyspy Zachodnie - na wyspie Mantil, w pobliżu domu Brendona Cooka.

Gdy już odwiedzisz wszystkie obeliski, wróć do Górnego Hadaru i porozmawiaj z Neylusem, strzegącym Piramidę Odkryć. Kapłan napomknie o mapie Fandora, która znajduje się wewnątrz kompleksu. Wejdź do piramidy i podnieś cenny pergamin.

Obeliski czasem trudno zauważyć, dlatego też miej oczy dookoła głowy. - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Obeliski czasem trudno zauważyć, dlatego też miej oczy dookoła głowy.
Mapa Fandora jest Twoja! - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Mapa Fandora jest Twoja!

Wyjdź na zewnątrz i ponownie porozmawiaj z Neylusem. Z racji tego że mapa znajduje się teraz w Twoich rękach, kapłan poczuje się zwolniony z obowiązku strzeżenia Piramidy Odkryć. Misja zostanie zakończona.

Mapa Fandora jest niezwykle cenna, dlatego możesz ją bardzo korzystnie sprzedać, uzyskując za nią ogromne pieniądze lub wartościowe przedmioty. Pergamin chętnie odkupią następujący władcy, oddając w zamian:

  1. Król Mark z Zamku Kronberg w Grenworcie - 250 tysięcy sztuk złota;
  2. Królowa Violessa z Daloreu w Dolinie Tysiąca Rzek - po 10 run każdego typu;
  3. Torn Digor z Taronu w Szczytach Ardanu - przedmiot magiczny Tarcza z mithrilu;
  4. Mistrz Trygiusz z Akademii Magii w Lesie Verlon - trzy zwoje każdej ze szkół magii.

Nagrody: Magiczne runy.

Mroźny strumyk

Nieopodal górskiego jeziora, gdzie kapitan Ribas trzyma swoją łódź podwodną, płynie sobie strumyk, który... poprosi Cię o pomoc. W tej części Kordaru panuje bardzo niska temperatura, wskutek czego rwący potok powoli zamienia się w lód. Strumyk chciałby ocaleć, ale do tego potrzebna jest niezamarzająca woda, a ta jest w posiadaniu elfów.

Strumyk poprosi Cię o pomoc. - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Strumyk poprosi Cię o pomoc.
Diana wręczy Ci niezamarzającą wodę. - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Diana wręczy Ci niezamarzającą wodę.

Aby wykonać to zadanie musisz udać się do krainy elfów i dotrzeć do stolicy Ellinii - Daloeru. Stanie się to możliwe po zaliczeniu misji Traktat pokojowy z krasnoludami z głównego wątku fabularnego. Transport zapewni rybak Kitano z portu w Grenworcie.

Po dotarciu do Ellinii, skieruj się do Doliny Tysiąca Rzek. Tuż obok głównego zamku zobaczysz kilka wodospadów, a między nimi wróżkę wodną Dianę. Porozmawiaj z kobietą i opowiedz jej o problemach nękających strumyk. Diana zaoferuje pomoc i przekaże Ci fiolkę z niezamarzającą wodą. Wróć się do Górnego Hadaru i oddaj życiodajną ciecz. Misja zostanie zaliczona.

Nagrody: Punkty doświadczenia, kryształy magiczne, runy.

Tresowane hieny

Krasnolud Giram ma problem z hienami, które niegdyś przygarnął do siebie. Zwierzęta szybko rozmnożyły się i teraz stanowią zagrożenie dla innych mieszkańców Kordaru. Zostaniesz poproszony o zabicie hien, o ile porozmawiasz z Giramem (jego siedziba znajduje się nieopodal bramy do Kopalni Creiston).

Dom krasnoluda Girama. - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Dom krasnoluda Girama.
Hieny znajdują się w zagrodzie. - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Hieny znajdują się w zagrodzie.

Aby wykonać to zadanie, musisz zabić dwie grupy jednostek, składające się z kilkuset hien. Mimo że nie są to wymagający przeciwnicy, to jednak trzeba liczyć się z ich przewagą liczebną, zwłaszcza że w Kordarze wrogowie są znacznie silniejsi niż w Darionie , czy w archipelagu Wysp Wolnośc

Pozbywszy się sprawiającego kłopoty inwentarza, możesz udać się do Girama po nagrodę. Krasnolud rozpocznie też handel. W asortymencie bohatera znajdują się m.in. hieny.

Nagrody: Punkty doświadczenia, możliwość kupna jednostek u Girama.

Zamek Szyfrowy

W południowo-zachodnim zakątku krainy znajduje się maleńka wioska. Przebywający w niej krasnolud Grok Erherm poprosi Cię o pomoc. Starzec ukrył prezent dla swego syna za drzwiami z zamkiem runicznym i później zapomniał właściwej kombinacji. Grok chce żebyś naprawił jego błąd i otworzył magiczne wrota.

Erhermowie próbują uporać się z zamkiem. - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Erhermowie próbują uporać się z zamkiem.
Przybliż kamerę, żeby lepiej widzieć mechanizm. - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry
Przybliż kamerę, żeby lepiej widzieć mechanizm.

Pozmawiaj z Kremikiem Erhermem i przyjrzyj się schematowi. Na rysunku zobaczysz labirynt nitek prowadzących od symboli w lewym, górnym rogu, do liczb. Co z tym zrobić? To proste. Musisz prześledzić każdą ze ścieżek i sprawdzić jakie symbole znajdą się na miejscu liczb po pokonaniu labiryntu. Ułatwiając Ci zadanie powiemy, że są to: but, kilof, młot, grot i kufel.

Przyjrzyj się zamkowi szyfrowemu (dla ułatwienia przybliż kamerę do bohatera) - Górny Hadar | Zadania poboczne Kings Bounty Legenda - Kings Bounty: Legenda - poradnik do gry

Przyjrzyj się zamkowi szyfrowemu (dla ułatwienia przybliż kamerę do bohatera). Kilkając na kolejnych symbolach spraw, aby odtworzyć właściwy klucz z rysunku. Gdy Ci się to uda, gra poinformuje Cię stosownym komunikatem. Syn otrzyma prezent od swojego ojca, a Ty obiecaną nagrodę,

Nagrody: Punkty doświadczenia, kryształy magiczne.