Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - Pierwsze kroki - poradnik do gry

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - Pierwsze kroki - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Klasy | Dodatkowe informacje w The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar poradnik The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - Pierwsze kroki

Ostatnia aktualizacja: 23 września 2019

Bard (Minstrel)

Polecana rasa: Krasnolud

Bardzo ciekawa i nietypowa klasa postaci. Jej siła tkwi w pozytywnych urokach, podnoszących umiejętności bohatera. Głównie są one przedstawione w formie umiejętności-pieśni, które uruchamiamy używając skrótów klawiszowych. Kluczowa jest dla bardów umiejętność regeneracji dużej ilości morale w czasie walki (Raise the Spirit), co czyni ich praktycznie niezniszczalnymi w początkowej fazie gry. Ogólnie, prowadzenie postaci tego typu jest dość bezstresowe. Poza silną defensywą, mamy tu również potężny czar zadający obrażenia (Piercing Cry) oraz dające się ułożyć w sekwencję pieśni Ballad of Steel i Ballad of Swiftness, nakładające na przeciwnika uroki i zadające obrażenia w tym samym czasie. Coś dla tych, którzy nie lubią się przemęczać!

Kapitan (Captain) - Klasy | Dodatkowe informacje w The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - Pierwsze kroki - poradnik do gry

Kapitan (Captain)

Polecana rasa: Człowiek

Najbardziej wszechstronna ze wszystkich klas, w zamyśle - jak sama nazwa wskazuje - pełniąca rolę "przywódcy" w drużynie. Oznacza to, że Kapitan ma w swym arsenale zarówno silne umiejętności ofensywne, pozytywne i negatywne uroki (głównie przedstawione w formie okrzyków bojowych), a także pełni rolę szybkiego uzdrowiciela. Klasa przydatna przede wszystkim dla graczy, którzy zamierzają dużo czasu spędzać na grze z innymi ludźmi.

Strażnik (Guardian)

Polecana rasa: Krasnolud

Strażnicy to typowe "czołgi" - wojownicy skupiający się na defensywnych urokach, które podnoszą odporność na ciosy. Na szczególną uwagę zasługują dwie dostępna na pierwszych poziomach doświadczenia umiejętności: Guardian's Ward i Guardian's Defense. Obie zwiększają szansę na blok oraz sparowanie ciosu o 4%. Poza tym, znajdziemy w tej klasie przeważnie przede wszystkim średniej jakości talenty ofensywne, takie jak cios tarczą czy podwójne uderzenie. Z braku innych opcji warto ich używać. Ogólnie rzecz biorąc, grając tą klasą można czuć się bezpiecznie: w czasie naszych testów, postać krasnoluda-guardiana nigdy nie straciła w czasie walki we wstępnej fazie gry więcej, niż 1/3 punktów życia - to coś znaczy.

Łowca (Hunter) - Klasy | Dodatkowe informacje w The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - Pierwsze kroki - poradnik do gry

Łowca (Hunter)

Polecana rasa: Elf

Grając łowcą należy przyswoić sobie fakt, że każdą walkę zaczynać musimy ze sporej odległości - jeśli dostatecznie osłabimy przeciwnika korzystając z łuku (i związanych z nim umiejętności), nie będzie problemu z wykończeniem go za pomocą miecza lub sztyletu. Co ciekawe, nawet z bliska łuk jest dość dobrą bronią - głównie dlatego, że wszystkie początkowe umiejętności Łowcy kręcą się wokół niego. W sumie na przestrzeni pierwszych 5 poziomów doświadczenia zbierzemy aż 4 specjalne ciosy z wykorzystaniem łuku, a tylko jeden odpowiedzialny za operowanie bronią białą. Zwróć też uwagę na pasywną umiejętność Stance: Strength, którą niewątpliwie powinieneś wykupić w trakcie rozbudowanego tutoriala gry.

Czarownik (Lore-master) - Klasy | Dodatkowe informacje w The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - Pierwsze kroki - poradnik do gry

Czarownik (Lore-master)

Polecana rasa: Elf

Jedna z trudniejszych klas do prowadzenia w początkowym etapie gry. Na starcie posiadasz jedną umiejętność rażącą przeciwników na dystans (Burning Embers), jedną do walki wręcz (Staff-Strike) oraz jeden urok spowalniający przeciwnika (Sign of Power: Command). Wbrew pozorom, czarodzieje wcale nie są paralitykami, jeśli idzie o walkę wręcz. Jeśli zdobędziesz niezłą różdżkę , będziesz mógł poczuć się w zwarciu całkiem pewnie. Nie wahaj się jednak używać Burning Embers także na bliski dystans - jeśli przeciwnik zada ci cios w trakcie rzucania czaru, jego licznik zostanie wyzerowany, ale ostatecznie uda ci się go rzucić i zadać tym samym niezłe obrażenia. Na trudniejszych przeciwników używaj combosa: najpierw Sign of Power: Command z dużej odległości, a następnie 2 fireballe - jeszcze zanim potwór zdąży się do ciebie zbliżyć. Na 5 poziomie doświadczenia otrzymasz możliwość przyzywania kruka (Raven-Lore). Wykorzystuj go, by ściągał na siebie ciosy przeciwników (polecenia wydajesz mu w specjalnym menu, które pojawia się w lewym-dolnym rogu, ilekroć masz jakiegoś zwierzęcego towarzysza).

Złodziej (Burglar)

Polecana rasa: Hobbit

To ciekawe, ale gra złodziejem wydała mi się najbardziej męcząca ze wszystkich klas. Zaczynamy bowiem z postacią słabą fizycznie i pozbawioną sensownych umiejętności, które mogłyby ten stan wyrównać. Nacisk w tej klasie położony został na trafienia krytyczne oraz na negatywne uroki rzucane na przeciwników. Wśród tych ostatnich prym wiedzie Trick: Disable. Poza tym, kluczowa jest oczywiście umiejętność Sneak, pozwalająca nam niezauważenie przemykać wśród wrogów. Niestety nie mamy możliwości ukrycia się w trakcie walki, zapomnijcie więc o próbach uciekania w ten sposób. Podsumowując, jest to klasa dla cierpliwych (małe ilości obrażeń powodują, że każda walka jest stosunkowo długa) oraz nieco bardziej doświadczonych graczy.

Czempion (Champion) - Klasy | Dodatkowe informacje w The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar - Pierwsze kroki - poradnik do gry

Czempion (Champion)

Polecana rasa:Człowiek

Typowa postać ofensywna, której umiejętności skupione są wokół silnych ataków, często skierowanych na całe grupy nieprzyjaciół. W początkowej fazie gry pojawia się u nich nawet umiejętność całkowitego zrezygnowania z bloku i parowania ataków na rzecz stałego zwiększenia obrażeń. Gra się nimi na tyle przyjemnie, że pojedynki z potworami nie przeciągają się i można sprawnie przeć do przodu.