Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NHL 07 - poradnik do gry

NHL 07 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rules | Jak grać w NHL 07 poradnik NHL 07

Ostatnia aktualizacja: 8 sierpnia 2016

Rules

Zasady, którymi rządzi się gra w hokeja w lidze NHL.

  1. Skill Level - poziom trudności rozgrywki. Do wyboru Beginner, Easy, Medium, Difficult. Początkującym radzę wybrać Easy, ponieważ Beginner oferuje praktycznie nasz team + bramkarza przeciwnika. Łyżwiarze sterowani przez komputer na poziomie Beginner zachowują się jakby pierwszy raz mieli łyżwy na nogach. A na poziomie Easy gra jest przynajmniej trochę ciekawsza.
  2. Medium oferuje dobrą zabawę. AI wyprowadza przemyślane akcje, potrafi odebrać nam krążek i używać agresywnych zagrań. Wjazd w grupę przeciwników lub podawanie krążka przez pół lodowiska zwykle kończy się jego utratą (krążka, nie lodowiska). Największa zabawa jest jednak na Difficult, w momencie, gdy komputer w ataku wyprawia cuda nie do pomyślenia.
  3. Obrona to jednak słaby punkt NHL 07. Jasne, komputer na poziomie Difficult odbiera nam krążek jak tylko może, lecz jest bardzo przewidywalny. Dlatego po kilku meczach z pewnością nauczysz się tak manewrować gałką analogową, że strzelenie bramki na poziomie Difficult nie sprawi Ci problemu.
  4. Period Length - odpowiada za długość jednej tercji. Do wyboru 5, 10, 15 i 20 minut. W przypadku wybrania pięciu minut zegar i tak będzie odliczał od 20, jednak cyfry będą maleć szybko - tak, aby po pięciu minutach zegar pokazał 0.
  5. Penalties - suwak ten odpowiada za liczbę kar, jakie sędziowie nakładają na zawodników. Jeżeli masz ochotę na agresywną grę i nie tracić bramek w osłabieniu obniż tą opcje do minimum.
  6. Fighting - kolejny suwak, który decyduje jak często gracze będą wdawać się w bójki. Im wyższa wartość tym częściej bijatyki będą możliwe.
1 - Rules | Jak grać w NHL 07 - NHL 07 - poradnik do gry
  1. Offsides - spalone. W hokeju istnieje reguła, która zakazuje podawać krążka ze strefy neutralnej (środkowej) do strefy defensywnej przeciwnika. Jest to logiczne, ponieważ łyżwiarz mógłby rozbić obóz pod bramką oponenta i tylko czekać na krążek. Możesz wyłączyć tę zasadę (Off) lub włączyć (On). Istnieje też Spalony Opóźniony (Delayed). gdy krążek wyleci na obronną tercję drużyny, lecz żaden z atakujących hokeistów go nie dotknie. Atak na bramkę będzie możliwy dopiero, gdy wszyscy zawodnicy nacierający opuszczą obronne pole przeciwnika.
  2. Icing - niedozwolone uwolnienie. Odpowiada za włączenie/wyłączenie. Icing to wybijanie krążka od własnej bramki pod bramkę przeciwnika. Jeżeli my wybiliśmy krążek i jako pierwsi dotkniemy go w defensywnym polu przeciwnika gra zostanie przerwana. No Touch Icing oznacza, że każde przerzucenie krążka z własnej strefy obronnej do strefy obronnej oponenta kończy się przerwaniem gry - bez znaczenia będzie, czy to my czy to przeciwnik pierwszy dotknie krążek.
  3. 2 Line Pass - podanie przez dwie linie. Standardowo na lodowisku nie wolno podawać krążka przez dwie linie (defensywną/ofensywną niebieską oraz neutralną czerwoną) jednocześnie. Jeżeli nie chcesz się przejmować takimi "szczegółami" to możesz sobie grę umilić wyłączając te opcję.
  4. Hero Rating - do wyboru On (włączone) lub Off (wyłączone). Ta zmienna decyduje, czy dostępna będzie możliwość, aby zawodnik trzeciej tercji spotkania "dawał z siebie wszystko". Przy opcji włączonej naznaczony w ten sposób zawodnik stanie się szybszy, bardziej skuteczny etc. To jednak tyczy się tylko gwiazd. Wiadomo, że obrońca, którego Overall nie przekracza poziomu 60 nie dozna iluminacji, nie wstąpi w niego duch bojowy (szczególnie, gdy jego drużyna przegrywa 10:0) i nie zacznie wymiatać na lodowisku :).
  5. Injuries - włącza/wyłącza kontuzje. Jeżeli chcesz grać zawsze jednym składem i nie denerwować się o kontuzjowanych zawodników ustaw tę opcję na Off.
  6. Tie Break - ta opcja służy do zdefiniowania w jaki sposób chcemy rozstrzygać mecze, jeżeli regulaminowy czas gry (trzy tercje po dwadzieścia minut) zakończy się wynikiem remisowym. Do wyboru mamy:
  7. No Overtime - remis to remis. Mecz się kończy I żadna ze stron nie odnosi zwycięstwa.
  8. Continuous OT - gra toczy się dopóty, dopóki któraś ze stron nie strzeli bramki.
  9. Shootout - po trzech tercjach rozpoczyna się seria rzutów karnych.
  10. 5 Min Then Shootout - po meczu mamy pięciominutową tercję. Jeżeli po niej nie będzie rozstrzygnięcia łyżwiarze rozpoczynają rzuty karne.
  11. Single OT (4 on 4) - dogrywka w składzie czterech na czterech.
  12. Single OT (5 on 5) dogrywka w składzie pięciu łyżwiarzy przeciwko piątce komputera.
  13. Assistant Coach Edits Lines - tutaj ustalasz, czy komputer ma pomagać przy ustawianiu piątek. W NHL 07 istnieje współczynnik Chemistry, przez który łyżwiarze w pewnych konfiguracjach grają bardziej efektywnie czyż w innych. Przy włączonej opcji Yes komputer sam będzie dobierał za Ciebie skład. Opcja No wyłącza pomoc sztucznej inteligencji, a skład wyjściowy drużyny zależy jedynie od Ciebie. Wybór Minimal sprawia, że pomoc komputera wciąż będzie możliwa.
  14. Początkującym graczom radziłbym zaznaczyć On, ponieważ ważna jest przyjemność z meczu. Weterani z pewnością wybiorą Off i spędzą dużo czasu na dobieraniu najlepszego ustawienia drużyny.