Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Microsoft Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater - poradnik do gry

Microsoft Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Cztery siły | Zasady lotu poradnik Microsoft Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater

Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016

Cztery siły

Pewnie sobie zadajecie pytanie, jak to jest możliwe, że samolot lata, że nie spada na ziemię, mimo iż waży nieraz po kilka, a nawet kilkadziesiąt ton?

Otóż lata dzięki fizyce, a dokładniej dzięki różnicy ciśnień nad i pod skrzydłem, różnica ta jest spowodowana kształtem płata, który wymusza większą prędkość przepływu powietrza nad skrzydłem niż pod skrzydłem, powstaje siła nośna , skierowana do góry - Cztery siły - Zasady lotu - Microsoft Combat Flight Simulator 2: WWII Pacific Theater - poradnik do gry

Otóż lata dzięki fizyce, a dokładniej dzięki różnicy ciśnień nad i pod skrzydłem, różnica ta jest spowodowana kształtem płata, który wymusza większą prędkość przepływu powietrza nad skrzydłem niż pod skrzydłem, powstaje siła nośna , skierowana do góry.

Im większa jest prędkość lotu, czyli im szybciej skrzydło samolotu przecina powietrze, tym większa jest siła nośna.

Siła ta jest jedną z czterech sił działających na samolot w trakcie lotu, pozostałe to ciąg , ciężar i opór .

Ciąg jest to siła, którą wytwarza śmigło napędzane silnikiem samolotu, w zasadzie można przyjąć zasadę, iż im mocniejszy silnik, czyli im ma większą moc, tym większy jest ciąg śmigła, a więc tym szybciej może samolot lecieć.

Ciężar jest to siła skierowana w dół, jak sama nazwa wskazuje jest to siła powstała od masy samolotu, zabranego paliwa, uzbrojenia itp. Jeśli zatankujesz samolot do pełna, zabierzesz komplet uzbrojenia, miej na uwadze, że samolot będzie potrzebował większej siły nośnej, będzie też bardziej ociężały w manewrach i podczas walki powietrznej.

Opór jest siłą powstałą z reakcji cząstek powietrza, przez które lecimy samolotem, opór ten rośnie w kwadracie względem prędkości, więc jeśli przyśpieszymy dwa razy, opór wzrośnie cztery razy. Samolot mając silnik o pewnej maksymalnej mocy, może rozpędzić samolot tylko do takiej prędkości, przy której siła ciągu i opór zrównają się, jest to prędkość maksymalna, którą można zwiększyć instalując mocniejszy silnik lub zmniejszając opór przez dokładniejsze, bardziej opływowe zaprojektowanie i wykonanie samolotu.

Jeśli wszystkie cztery siły się równoważą, samolot leci poziomo bez przyśpieszania, jeśli zwiększymy ciąg i/lub zmniejszymy opór samolot zacznie przyśpieszać, jeśli zmniejszymy ciąg i/lub zwiększymy opór zacznie zwalniać. Tak samo z siłą nośną i ciężarem, jeśli zwiększymy siłę nośną samolot zacznie się wznosić, jeśli zmniejszymy, zacznie opadać.