Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Movies - poradnik do gry

The Movies - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Produkujemy film | The Movies poradnik The Movies

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2019

Produkujemy film

Podobnie jak studio i gwiazdy, również i filmy podlegają w The Movies szczegółowej ocenie w skali pięciogwiazdkowej. Osiąganie wysokich ocen jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu, gdyż, jak łatwo się domyśleć, im lepszy film, tym więcej zysków z jego wyświetlania. Wyprodukowanie filmu, który wespnie się na szczyt listy przebojów i zarobi dla nas krocie nie jest zadaniem prostym, wymaga uwzględnienia bardzo dużej ilości czynników, mających źródła we wszystkich niemal aspektach naszej działalności. Spróbujmy zanalizować potrzebne posunięcia na podstawie "oceniaczki", którą widzimy za każdym razem gdy wypuszczamy nową produkcję na rynek.

Script Quality - Jakość scenariusza, cóż - Produkujemy film | The Movies - The Movies - poradnik do gry

Script Quality - Jakość scenariusza, cóż. Podniesienie jej wymaga zarówno doświadczonych pisarzy, jak i nowoczesnego Script Office. Kolejne wersje tego budynku odblokowujemy zdobywając niektóre certyfikaty. Im nowocześniejsze Script Office, tym lepsze i bardziej wymagające (w sensie finansowym oraz czasowym) w realizacji scenariusze dostajemy. Aby zapewnić naszym scenarzystom spore doświadczenie, musimy po prostu zlecać im pisanie scenariuszy bez wytchnienia - gdy tylko skończą pisanie jednego, niech biorą się za następny. Nie musimy przecież wszystkich wykorzystywać, możemy niektóre sprzedać bądź po prostu wyrzucić. Nabyte w ten sposób doświadczenie pisarzy szybko przeleje się na bardziej zadowalające efekty ich pracy.

Star Performance - Bardzo ważny czynnik, określający jak wypadły w filmie nasze gwiazdy - reżyser oraz aktorzy pierwszoplanowi. Na ocenę tę wpływ mają trzy czynniki: Mood (nastrój), Experience (doświadczenie) oraz Genre Fit (zgodność "postury" z gatunkiem filmowym). Tym pierwszym zajęliśmy się przy okazji omówienia humorów gwiazd. W im lepszym jest ona nastroju w trakcie kręcenia filmu, tym lepiej sobie radzi. Idealna sytuacja to gdy pasek nastroju pulsuje na zielono, jednak trudno jest osiągnąć ten efekt w trakcie prac (zazwyczaj występuje po premierze, gdy artyści zadowoleni są z dobrze spełnionego obowiązku). Wpływ doświadczenia na jakość występu jest oczywisty. W jego rozwoju najważniejszą rolę pełnią ćwiczenia na planie w przerwach pomiędzy kręceniem filmów, nigdy więc nie żałuj poświęconego na to czasu. Genre Fit to parametr o wysokości którego decydują fizyczne predyspozycje aktorów do ról w poszczególnych gatunkach filmowych. Jak powiedziane już zostało przy okazji omówienia cech charakteryzujących ich wygląd, w większości przypadków młodzi i silni aktorzy są lepsi, a wyjątkiem są tutaj komedie.

Pogaduchy przy kielichu pojednają każde gwiazdy. - Produkujemy film | The Movies - The Movies - poradnik do gry
Pogaduchy przy kielichu pojednają każde gwiazdy.

Star Relationships - Relacje pomiędzy gwiazdami zaangażowanymi w produkcję filmu, które rozbudowywać możemy zarówno poprzez ręczne zmuszanie ich do rozmów (omówienie przy okazji Niańczenia Gwiazd), jak i nakazywanie im wspólnego ćwiczenia na planie. W tym drugim przypadku przy okazji rozbudowujemy ich doświadczenie.

Repair of Sets - Stan techniczny scenografii. Aby zapewnić maksymalną wartość, dobrze jest zlecić robotnikom szybki remont instalacji tuż przed użyciem (przeciągamy ich kursorem i upuszczamy na ikonce klucza francuskiego w pobliżu budynku).

Crew Experience - Doświadczenie załogi technicznej, bardzo wolno nabywane przy okazji każdego kolejnego realizowanego projektu. Tutaj nic się nie wymyśli, jedynym wyjściem jest realizacja dużej ilości filmów z udziałem tej samej ekipy.

Star Power - Klasa gwiazdorów zaangażowanych w projekt. Im więcej gwiazdek ma dana postać, tym większy wkład wnosi w ten parametr przy ogólnej ocenie filmu.

Genre Interest - O aktualnie panującej modzie dowiadujemy się na etapie zamawiania scenariusza. Należy wybierać gatunki możliwie najpopularniejsze, uwzględniając jednak możliwości i doświadczenie naszych artystów. Istotne jest także wykorzystanie pojawiających się z wyprzedzeniem (na górze ekranu) informacji o nadchodzących zmianach w gustach publiczności. Na samym początku gry, gdy jeszcze nie jesteśmy ukierunkowani w stronę wybranych gatunków, najlepiej jest po prostu produkować genre najpopularniejsze, gdyż przyniesie to najwięcej zysku a i tak nic nie stracimy z tytułu niewykorzystanego doświadczenia.

Novelty Value - Każdy zakupiony przez ciebie plan zdjęciowy ma na początku maksymalną wartość Novelty, która maleje z każdym użyciem w kolejnych filmach. Wskazane jest więc duże zróżnicowanie wykorzystywanych scenografii.

Technology - Bezpośrednio związane z tempem badań w Twoich laboratoriach, w dziale Movie-Making. Skupienie prac badawczych na tej dziedzinie szybko spowoduje, że wyprzedzimy konkurencję i z łatwością osiągać będziemy wysokie noty.

Mówię wam, mucha nie siada. - Produkujemy film | The Movies - The Movies - poradnik do gry
"Mówię wam, mucha nie siada."

PR & Marketing - Tutaj konieczne jest zarówno nagłośnienie prac nad filmem za pomocą PR Office, jak i dopasowanie do wykreowanego w ten sposób szumu medialnego odpowiedniego budżetu premiery. Gdy przesadzimy, np. inwestując zbyt dużą kwotę w premierę filmu, o którym nikt nie słyszał, nic nie wskóramy. Prace nad filmem nagłaśniamy przeciągając taśmę filmową nad PR Office. Proces ten trwa kilka minut i możemy powtarzać go wielokrotnie w dowolnym momencie prac nad projektem, warto więc wykorzystywać na to każdy przestój w zdjęciach (lub rozpocząć PR jeszcze zanim dobierzemy obsadę i uruchomimy całą machinę produkcyjną). Podobny efekt odnosi także zlecanie gwiazdom udzielania konferencji prasowych. W tym wypadku wpływamy także na klasę samego gwiazdora, dokładniej na parametr Press.