Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Hellforces - poradnik do gry

Hellforces - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Ekwipunek w Hellforces poradnik Hellforces

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

W Hellforces mamy do wyboru kilkanaście rodzajów broni, podzielonych na kilka grup. Postaram się dokładniej tu opisać każdą z grup, abyście wiedzieli, gdzie i w jakiej sytuacji której z broni najlepiej używać. Prócz broni będziesz zbierał także apteczki, podnoszące zdrowie o kilkadziesiąt lub więcej punktów, a także różne pancerze i płytki do niego. Do tego dochodzą ukryte przedmioty, dające specjalne moce. Zacznijmy jednak od uzbrojenia.

Broń bezpośrednia

Są dwie - gazrurka i kij baseballowy. Ten drugi znajdywany jest później i staje się zupełnie bezużyteczny, ponieważ masz już wtedy dostępne inne bronie, znacznie silniejsze. Gazrurki natomiast używaj w pierwszym poziomie, do czasu znalezienia tasaka. Później staje się ona również bezużyteczna.

Broń biała

Również do walki bezpośredniej oczywiście. Nóż, ze względu na siłę, jest zupełnie bezużyteczny. Podobnie maczeta, znajdywana dopiero w połowie gry, kiedy masz inną, znacznie lepszą broń. Jedynie tasak do czegoś się przydaje - możesz go używać na zombie, w dwóch, trzech pierwszych poziomach. Potem również przestaje się go używać.

Pistolety

Zwykły i z tłumikiem (tłumik i tak praktycznie na nic się nie przydaje) - przydają się w pierwszych trzech, czterech poziomach. Potem są znacznie lepsze bronie. Zwykłego pistoletu można używać także do strzelania w przyciski, których normalnie uruchomić nie można. Rewolwer natomiast będzie używany przez całą grę - co prawda jego magazynek mieści tylko sześć nabojów, ale jest celny i silny. Staraj się strzelać w głowę, a jeśli przeciwnik jest daleko, to wystarczy że trafiał będziesz w ciało.

Karabiny

Najczęściej używana broń. Pierwsza z tej grupy broń to strzelba. Idealna na sub-bossów (czyli wszystkich bossów, ale nie na tego głównego) oraz do walki w ciasnych korytarzach. Przeciwnik musi być tylko blisko ciebie, nie dalej niż dwa, trzy metry. Druga broń to pistolet maszynowy - bardzo dobra broń z pojemnym magazynkiem, a dźwięk jej przeładowania jest po prostu uroczy. Używa innej amunicji niż kałasznikow, więc używaj tych dwóch broni naprzemiennie. Będą przez ciebie najczęściej wykorzystywane, właściwie dopiero w ostatnich poziomach lepiej używać silniejszych broni z racji większej wytrzymałości przeciwników. Drugi tryb karabinu to granatnik, przydatny czasami - działa po prostu jak lecąca po paraboli rakieta. Ciężki karabin jest użyteczny tylko na silnych przeciwników, jednak ma pewną wadę - zanim się rozkręci, mija sekunda. Dlatego najpierw musisz wiedzieć, gdzie jest przeciwnik, zacząć strzelać, a dopiero potem wychylić się i poczęstować wroga porcją ołowiu. W sumie znacznie lepszy jest drugi tryb ciężkiego karabinu, lecz zżera więcej amunicji.

Broń wybuchowa

Są dwie - plasma gun oraz wyrzutnia rakiet. Pierwsza broń jest równie silna co rakietnica, lecz nie dość że zajmuje sporo ekranu i trudniej wcelować, to jeszcze dostępna będzie rzadziej, niż rakietnica. Wyrzutnia rakiet natomiast jest o wiele przydatniejsza, choć ładuje się ją dłużej niż działo plazmowe. Idealna na silniejszych przeciwników, szczególnie pod koniec gry. Dobra także na tych wrogów, którzy dzierżą również niebezpieczne bronie - czyli np. rakietnicę lub plasma gun.

Broń snajperska

Jest tylko jedna - karabin laserowy. Przypomina rewolwer, lecz posiada powiększenie (małe, ale zawsze to coś) i całkiem dużą siłę. Najlepszy na oddalonych przeciwników, którzy zanim w ciebie zaczną strzelać będą musieli podbiec. Na innych wrogów raczej go nie używaj.

Granaty

Możesz sobie porzucać, ale raczej nie polecam.

Broń specjalna

Dwie - "Władca Dusz" i "Nemezis". Działają na zasadzie działa plazmowego, tj. podobnie jak i używając tamtej broni musisz uważać by nie zranić siebie. Obie, choć silne, są raczej bezużyteczne. Zostawiam wam eksperymentowanie z nimi.

Specjalne przedmioty

Mają na sobie czerwone koło i są dostępne w ukrytych zazwyczaj miejscach. Mają specjalne efekty - oto lista przedmiotów, przy każdym z nim jest numer poziomu, w którym dany przedmiot można znaleźć oraz efekt, jaki wywołuje (nie we wszystkich poziomach można znaleźć ukryte przedmioty, z większości przedmiotów można korzystać kilka razy, z innych raz, a z innych nieograniczoną ilość czasu):

[01] Trinity sunglasses - działają na zasadzie noktowizora, przeciwnicy są podświetleni, reszta terenu - zielona.

[02] Dracula's teeth - regenerują zdrowie.

[03] Barbie voodoo doll - zadaje siedemdziesiąt punktów obrażeń wszystkim przeciwnikom.

[05] Ludwig's mask - zwiększa dwukrotnie zadawane obrażenia.

[06] Huge silver tape recorder - po prostu gra muzykę.

[07] Pasty with an inscription "Eat me" - sprawia, że stajesz się trzykrotnie mniejszy.

[08] Luke Skywalker's inoperative light saber - nie robi nic.

[10] Harry Potter's broom - zwiększa szybkość poruszania się.

[11] Alien's dental plate - czterokrotnie zwiększa zadawane obrażenia.

[12] Used Aladdin's lamp - sprawia, że na krótki okres czasu masz nieograniczoną ilość amunicji.

[13] Mummy Tutankamen fragment - zatrzymuje czas na dziesięć sekund.

[15] Beethoven's collar - odnawia pancerz do dwustu jednostek.

[18] Inca idol with an engraving "To dear Cortes from his admirers impressed by his art" - całkowicie odnawia zdrowie i pancerz.

[19] Old red baseball cap - czyni cię niewidzialnym

[21] T-shirt with an inscription "Full Metal Jacket" - daje ci czterysta jednostek pancerza.

[22] Case with an inscription "Radioactive" - daje ci czterysta jednostek zdrowia.

[23] Sherlock Holmes' pipe - przeciwnicy poruszają się dwukrotnie wolniej.

[27] One-legged tin soldier - daje dodatkową ochronę.

[29] Spurge-flax tincture - czyni cię czasowo niezniszczalnym.