Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Sid Meier's Alpha Centauri - poradnik do gry

Sid Meier's Alpha Centauri - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Początek gry | Sid Meier's Alpha Centauri poradnik Sid Meier's Alpha Centauri

Ostatnia aktualizacja: 9 października 2019

Grę rozpoczynamy z jedną kolonią i z jednostką Scout Patrol. Patrolem odkrywamy nieznaną okolicę, a w kolonii każemy rozpocząć produkcję Colony Pod (służą do budowy kolejnych kolonii). Po pierwszej turze zostaniemy zapytani, nad jakim odkryciem mają pracować nasi naukowcy. Najlepiej jest wybrać technologię Centauri Ecology, która pozwoli nam budować jednostki formerów, które są kluczem w rozwoju kolonii. Po wybudowaniu Colony Poda wysyłamy go w najlepsze miejsce pod budowę nowej bazy. Miejsce na nową kolonię powinno mieć dostęp do składników odżywczych (nutrients - są na mapie w miejscach, gdzie widać zielony kolor), dzięki temu koloniści nie zginą z głodu. Dobrą okolicą dla nowej bazy są pola z rzeką, które dają bonus do produkcji energii. Należy unikać pól, które pokryte są grzybem (pola z czerwonym kolorem) ponieważ utrudniają one rozwój bazy. Bazy najlepiej budować w odległości 4 kwadratów od siebie. Dzięki temu nie będą przeszkadzały sobie nawzajem w rozwoju.

Po wybudowaniu nowej bazy, każemy budować w niej i bazie macierzystej jednostki Scout Patrol, które będą bronić bazy przed atakami Mind Worms. Następnie w obu bazach budujemy znowu Colony Pod, które wysyłamy, aby zbudowały nowe bazy. Jeśli możemy budować formerów, każemy budować je w bazach, które już zbudowały jednego Colony Poda i budujemy kopalnie i farmy na terenach przyległych do naszych baz. Całą operację powtarzamy, dopóki nie zbudujemy 20-40 baz (na dużych mapach). Po pewnym czasie nie opłaca się budować już w starych bazach Colony Podów, ponieważ za długo trwa ich podróż do terenów, na których chcemy zakładać nowe bazy. W starszych bazach budujemy formerów, którzy będą budować drogi łączące nasze kolonie. Budowa dróg umożliwi łatwiejszą obronę baz przed atakami Mind Worms. Nadszedł czas na budowę budynków i tajnych projektów (Secret Projects). Budynkiem, który warto wybudować na początku jest Recycling Tanks, który daje bazie dodatkowe zasoby. Korzystając z zasobów energii warto przyśpieszać na początku budowę nowych Colony Podów, formerów i budynków, dzięki temu szybciej rozwinie się nasze państwo. Na początku gry nie warto wdawać się w konflikty militarne, chyba że nie mamy już gdzie budować naszych baz, a ich liczba jest mała (mniej niż 10) i napotkaliśmy przeciwnika bardzo szybko. Wtedy trzeba jak najszybciej zbudować w bazach siłę uderzeniową. Najlepiej do tego nadadzą się jednostki typu Rover. Ich podstawową zaletą jest szybkość. Dzięki temu, że nasze bazy połączone są drogami szybciej dotrą na linię frontu. Po wyprodukowaniu odpowiedniej liczby jednostek (w początkowej fazie gry wystarczy 7-10), przemieszczamy je w stronę granicy wroga. Nasz atak skupiamy po kolei na każdej bazie wroga. Ważne jest, aby nie rozpraszać sił. Możemy wroga zniszczyć, zostawić mu jedną bazę (jego głos przyda się w przyszłości podczas głosowania w radzie planety) lub zdobyć tyle miast, ile uznamy za stosowne.

Po zbudowaniu około 40 baz na dużych mapach, możemy zakończyć fazę ekspansji i przestać budować nowe bazy. Na mniejszych mapach wystarczy 10-20 miast.