Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Tajemnica Janatris - poradnik do gry

Tajemnica Janatris - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Solucja cz.5 | Tajemnica Janatris poradnik Tajemnica Janatris

Ostatnia aktualizacja: 14 października 2019

(rysunek 28) - Solucja cz.5 | Tajemnica Janatris - Tajemnica Janatris - poradnik do gry
(rysunek 28)
(rysunek 29) - Solucja cz.5 | Tajemnica Janatris - Tajemnica Janatris - poradnik do gry
(rysunek 29)

Niestety bez względu na to, jak szybko pobiegniemy do biblioteki okaże się za późno - ktoś zabił bibliotekarza (rysunek 28)! Przestawcie drabinę w prawo i użyjcie stojącego przy niej świecznika, dzięki czemu otworzy się jedna z płytek w podłodze (rysunek 29). Wyciągnijcie spod niej poszukiwaną przez nas księgę, przeczytajcie ją klikając na nią w plecaku i udajcie się do sali z ołtarzem, gdzie powinien przebywać opat. Rozmowę z nim warto zacząć od przekazania mu 100 złotych monet, dzięki czemu będziemy mogli nauczyć się kolejnego ciosu - proponuję wybrać "podwójne cięcie". Następnie zagadnijcie go o znalezioną książkę tłumacząc mu, jaką chcemy zastawić pułapkę. Wszystko pójdzie zgodnie z naszymi oczekiwaniami i już po chwili zmuszeni będziemy walczyć z zamachowcem (rysunek 30). Dość silny z niego przeciwnik, ale standardowa kombinacja czarów "duch walki", "zwiększenie siły fizycznej" i kilka ciosów mieczem szybko wyślą go w zaświaty. Przeczytajcie pergamin znaleziony przy jego zwłokach i udajcie się do portu.

(rysunek 30) - Solucja cz.5 | Tajemnica Janatris - Tajemnica Janatris - poradnik do gry
(rysunek 30)
(rysunek 31) - Solucja cz.5 | Tajemnica Janatris - Tajemnica Janatris - poradnik do gry
(rysunek 31)

Zacznijcie od rozmowy z kapitanem (rysunek 31), który zgodzi się wyruszyć z nami w rejs, jeśli jednak wcześniej odzyskamy mapy, które skradł jego nawigator. Porozmawiajcie z kolejnymi dwoma marynarzami na przystani dowiadując się, iż nawigatora prawdopodobnie znajdziemy w kasynie. Wracamy więc do miasta i wchodzimy do areny. Przy barze napotkacie podejrzanego typa, który dokładnie pasuje do opisu z pergaminu znalezionego przy zwłokach zamachowca (rysunek 32). Oczywiście wyprze się on wszystkiego, musimy więc znaleźć inny sposób, by udowodnić mu jego winę. Użyjcie na nim telepatii, a następnie zakupcie u barmana butelkę wódki. Niestety Gooka nie posiada zbyt silnej głowy, więc zanim spróbujemy upić oprycha, musimy zwiększyć nasze szanse. Opuszczamy bar i biegniemy do ratusza, wchodząc ponownie do laboratorium.

(rysunek 32) - Solucja cz.5 | Tajemnica Janatris - Tajemnica Janatris - poradnik do gry
(rysunek 32)
(rysunek 33) - Solucja cz.5 | Tajemnica Janatris - Tajemnica Janatris - poradnik do gry
(rysunek 33)

Standardowo nabierzcie w miskę wody z beczki i wlejcie jej zawartość do aparatu. Do smaku dodajcie też nieco soli. Następnie podejdźcie do tarki stojącej w rogu sali i zetrzyjcie na niej szczurzy ogon, który zdobyliśmy podczas oczyszczania domu żebraka. Dodajemy ten składnik do roztworu w aparacie i już mamy miksturę chroniąca przed negatywnymi skutkami alkoholu! I proszę mnie nie pytać, gdzie tu jest logiczne uzasadnienie tej zagadki, bo widocznie w Czechach ten przepis zna każdy! Teraz trzeba jeszcze podnieść butelkę stojącą nieopodal na stole, użyć jej na aparacie przelewając jego zawartość i po otwarciu plecaka kliknąć na niej wypijając wszystko do dna. Tak zabezpieczeni możemy spokojnie wrócić do areny i użyć butelkę wódki na oprychu stojącym przy barze. By alkohol zaczął działać, musimy zająć mu jeszcze jakoś czas, więc zagramy z nim w kości (rysunek 33). Zasady są bardzo proste, wygrywa ten, kto w trzech rzutach zgromadzi więcej identycznych kostek o jak największym nominale. Jest to element czysto losowy, więc próbujcie aż do skutku. Mnie najlepsza wydaje się strategia, by układać 3, 4, 5, 6 i po każdej turze maksymalnie podbijać stawkę. Po kilku wygranych oprych straci wszystkie pieniądze i do tego będzie tak kompletnie pijany, iż bez trudu uzyskamy od niego informacje, kto jest odpowiedzialny za nasze nieszczęścia. Odzyskamy również mapy, których potrzebował kapitan - no proszę jakie mamy szczęście! Opuszczamy arenę błyskawiczne, wygrywając walkę ze złodziejem, który był na tyle szalony, że odważył się nas zaatakować. Podążamy do portu przekazując mapy kapitanowi, a następnie za jego namową udajemy się do klasztoru pomodlić się przy ołtarzu. Rano po udaniu się do portu wypłyniemy w rejs.

(rysunek 34) - Solucja cz.5 | Tajemnica Janatris - Tajemnica Janatris - poradnik do gry
(rysunek 34)
(rysunek 35) - Solucja cz.5 | Tajemnica Janatris - Tajemnica Janatris - poradnik do gry
(rysunek 35)

Wejdźcie schodami na górę i porozmawiajcie z kapitanem (rysunek 34), który wytłumaczy wam, w jaki sposób można złapać rybę, która jest pierwszym składnikiem potrzebnym do wytworzenia lekarstwa dla naszej żony. Zejdźcie na dół i zagadnijcie marynarza stojącego z lewej strony, ubranego w koszulkę w biało niebieskie paski (rysunek 35). Zapytajcie go o to, jak stworzyć sieć i zdobyć mięso kraba. Tak więc teraz musimy już tylko znaleźć jakiś sznurek i coś do jedzenia.