Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia LEGO Skywalker Saga poradnik, solucja

Ta strona poradnika do LEGO Star Wars Skywalker Saga zawiera opis przejścia poziomu Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) z epizodu 4.

Ostatnia aktualizacja: 8 kwietnia 2022

Na tej stronie poradnika do gry LEGO Skywalker Saga możecie znaleźć pierwszą część opisu przejścia epizodu 4 (Nowa nadzieja). Poniższa solucja opisuje poziom Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party). Dowiecie się m.in. jak rozwiązać zagadkę z elektrycznością, co zbudować z klocków - działko laserowe czy wodne, a także jak uciec do kapsuły ratunkowej w scenie C-3PO i R2-D2.

Uwaga - Poniższy opis przejścia skupia się na zaliczeniu epizodu 4 w trybie fabularnym (Story Mode). Nie uwzględnia on sekretów i znajdziek, które dokładnie opisaliśmy na osobnych stronach poradnika. Proponujemy najpierw zaliczyć wszystkie etapy w trybie fabularnym i dopiero wtedy zainteresować się nimi w trybie gry swobodnej (Free Play).

Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - wyzwania

Poziom ten posiada 3 wyzwania - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Poziom ten posiada 3 wyzwania:

  1. Czasem sam siebie zadziwiam (Sometimes I Amaze Myself) - Musicie pokonać wroga, używając wybuchowego kanistra. To bardzo łatwe zadanie. W trakcie przechodzenia etapu możecie zauważać czerwone kanistry na ścianach (przykładowy zaznaczyliśmy na powyższym obrazku). Pierwsze takie obiekty możecie znaleźć już na początku etapu, po napotkaniu pierwszych szturmowców. Trafcie w jeden z kanistrów, gdy w pobliżu rozstawią się jacyś przeciwnicy.
  2. Sugeruję nową strategię (I Suggest a New Strategy) - Musicie pokonać szturmowca, używając jego własnej broni. Wyzwanie możecie zdobyć pod koniec misji sterując C-3PO. Natraficie na panel kontrolny pozwalający przejąć zdalnie kontrolę nad wieżyczką - uwzględniliśmy to w opisie przejścia.
1 - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry
  1. Podróż w próżnię (Vacuumed Up!) - Musicie wyrzucić szturmowców w kosmos. Okazja do zdobycia wyzwania pojawi się po dotarciu do rozwidlenia pozwalającego wybrać co ma zostać zbudowane. Musicie zbudować prawy obiekt - działko wodne (powyższy obrazek). Dotrzecie dzięki temu do terminalu pozwalającego otworzyć śluzę i wyrzucić wrogów w przestrzeń kosmiczną. Wybór ten dokładniej omówiliśmy w opisie przejścia.

Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - Leia i Antilles

W przypadku epizodu 4 od razu rozpoczniecie jego pierwszy poziom - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

W przypadku epizodu 4 od razu rozpoczniecie jego pierwszy poziom. Możecie kontrolować dowolną postać, gdyż obie z nich dysponują identycznymi umiejętnościami. Musicie rozpocząć starania o wydostanie się ze statku z planami Gwiazdy Śmierci.

Niedługo po rozpoczęciu przeprawy przez statek dojdzie do pierwszego spotkania ze szturmowcami. W trakcie tej oraz niektórych kolejnych walk możecie korzystać z zasłon. Możecie pozostawać za "początkową" zasłoną lub docierać do ścian oznaczonych niebieskimi paskami (nie możecie rozstawiać się za każdą ścianą). Strzelanie zza zasłon ogranicza oczywiście ryzyko trafienia. Celujcie bezpośrednio w szturmowców lub w czerwone kanistry na ścianach. Wrogowie będą próbowali odbudowywać własne zasłony. Radzimy celować bezpośrednio w nich po to żeby szybciej zakończyć bitwę.

Podczas tej i kolejnych walk szturmowcy mogą rzucać granatami. Możecie eliminować ich zanim wykonają rzut. Jeśli z tym nie zdążycie, to ucieknijcie z obszaru oznaczonego czerwonymi paskami, w którym granat będzie miał eksplodować.

Bitwę zakończy pojawienia się Dartha Vadera, przy czym wznowicie od razu zmagania w nowym miejscu - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Bitwę zakończy pojawienia się Dartha Vadera, przy czym wznowicie od razu zmagania w nowym miejscu.

Obok bohaterów znajdują się zamknięte drzwi. Zainteresujcie się górnym zaczepem z powyższego obrazka, który można złapać. Odsłonicie małą tarczę, w którą musicie trafić z blastera.

Spodziewajcie się napotykania kolejnych szturmowców.

Podążajcie dalej odgórnie narzuconą ścieżką - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Podążajcie dalej odgórnie narzuconą ścieżką. Wasza postać w pewnym momencie spadnie na niższy poziom po zawaleniu się podłogi. Dotrzecie do obszaru z elektrycznością, w którym do rozwiązania jest nieco większa zagadka.

Użyjcie pierwszej postaci do złapania się lewego zaczepu (powyższy obrazek). Odsłonicie w tej sposób rączkę, do której można doskoczyć.

Przełączcie się na drugiego bohatera, omińcie dziurę w podłodze i dotrzyjcie do pokazanych na obrazku drzwi z terminalem - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Przełączcie się na drugiego bohatera, omińcie dziurę w podłodze i dotrzyjcie do pokazanych na obrazku drzwi z terminalem. Musicie wejść w interakcję z terminalem i rozwiązać prostą zagadkę polegającą na wciskaniu przycisków pojawiających się na ekranie. Odblokujecie drzwi.

Wyruszcie dalej korytarzem, docierając do drugiej dziury w podłodze - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Wyruszcie dalej korytarzem, docierając do drugiej dziury w podłodze. Wskoczcie do niej i dotrzyjcie do obszaru z elektrycznością od drugiej strony. Możecie złapać się rączki z powyższego obrazka. Umożliwi to obu bohaterom przejście dalej.

Za szklaną ścianą pojawi się Darth Vader, ale nie musicie obawiać się walki z nim - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Za szklaną ścianą pojawi się Darth Vader, ale nie musicie obawiać się walki z nim. Dotrzecie do miejsca, w którym dalsze przejście zablokują płomienie z uszkodzonej rury.

Wyrwijcie fragment prawej ściany. Możecie w tym miejscu przystąpić do budowania przytrzymując wskazany przycisk, przy czym możecie zbudować tylko 1 obiekt spośród dwóch możliwych - musicie w tym celu wybrać lewy lub prawy kierunek.

Lewym obiektem do zbudowania będzie działko laserowe (Laser Turret) - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Lewym obiektem do zbudowania będzie działko laserowe (Laser Turret). Możecie użyć tego działka do zniszczenia uszkodzonych drzwi, a następnie do ostrzelania znajdujących się w sąsiednim korytarzu szturmowców. Wybranie tego wariantu nie doprowadzi ponadto do otwarcia śluzy i nie musicie obawiać się związanego z tym ryzyka wyssania w przestrzeń kosmiczną.

Prawym obiektem do zbudowania będzie działko wodne (Water Cannon) - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Prawym obiektem do zbudowania będzie działko wodne (Water Cannon). Może ono posłużyć do ugaszenia pożaru i odblokowania prawego korytarza. Doprowadzi Was on do interaktywnego terminalu ze znaną zagadką z wybierania symboli.

Zaliczenie zagadki doprowadzi do otwarcia śluzy i musicie bronić się przed wyssaniem w kosmos - wciskajcie w tym celu widoczny na ekranie przycisk. Śluza po chwili ponownie zamknie się.

Niezależnie od wybranego wariantu możecie kontynuować przemarsz przez statek - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Niezależnie od wybranego wariantu możecie kontynuować przemarsz przez statek. Po dotarciu do nowych zamkniętych drzwi w znany sposób złapcie za 2 zaczepy przy suficie, a następnie trafcie z blasterów w odsłonięte w ten sposób tarcze.

W kolejnym pomieszczeniu rozprawcie się na początek ze szturmowcami. Musicie tu zbudować platformę z hologramem, a następnie zacząć ją przepychać.

Platforma z hologramem musi zostać najpierw przepchnięta w lewo, a następnie w prawo - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Platforma z hologramem musi zostać najpierw przepchnięta w lewo, a następnie w prawo. W obu przypadkach musicie jej użyć jak trampoliny i doskoczyć do górnych półek. Na każdej z nich znajdziecie dźwignię.

Pociągnięcie za obie dźwignie odblokuje centralne drzwi i pozwoli Wam wyruszyć w dalszą podróż. Kierujcie się w stronę widocznego w oddali R2-D2.

Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - C-3PO i R2-D2

W drugiej części poziomu grywalnymi postaciami będą C-3PO i R2-D2, zaś Waszym zadaniem będzie dotarcie do kapsuły ratunkowej - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

W drugiej części poziomu grywalnymi postaciami będą C-3PO i R2-D2, zaś Waszym zadaniem będzie dotarcie do kapsuły ratunkowej.

Wyruszcie liniowym korytarzem i unikajcie kontaktu ze zwisającymi kablami. Dotrzecie do rozwidlenia z powyższego obrazka. Możecie tu wybrać jedną z dwóch możliwych ścieżek (lub sprawdzić obie, jeśli macie na to ochotę).

Żółty terminal zarezerwowany jest dla C-3PO - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Żółty terminal zarezerwowany jest dla C-3PO. Powinniście w pierwszej kolejności wybrać ikonę działka - pozwoli to Wam zdalnie przejąć nad nim kontrolę i ostrzelać szturmowców z pomieszczenia kontrolnego. Możecie następnie wybrać ikonę alarmu żeby odblokować lewe przejście.

Niebieski terminal zarezerwowany jest dla R2-D2 - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Niebieski terminal zarezerwowany jest dla R2-D2. Droid ten ma swoje unikalne mini-gry, w których Waszym zadaniem jest obracanie pierścieniami (możecie przełączać się pomiędzy nimi). Waszym zadaniem jest dopasowanie do siebie wszystkich pierścień i rozwiązanie dla tej konkretnej zagadki prezentuje dołączony obrazek. Pierwsza wersja tej mini-gry jest bardzo łatwa, ale spodziewajcie się odnajdywania trudniejszych zagadek mających większą liczbę pierścieni i/lub połączone ze sobą pierścienie.

W przypadku wybrania ścieżki R2-D2 możecie dodatkowo przetestować skradanie się droidami - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

W przypadku wybrania ścieżki R2-D2 możecie dodatkowo przetestować skradanie się droidami. Napotykane inne droidy nie będą Was atakowały, jeśli nie zostaną sprowokowane. Omińcie czarne droidy przeskakując nad jednym z nich i omijając również nowe wiszące kable.

Podróżujcie kolejnymi korytarzami - w bocznych pomieszczeniach mogą załączać się zabawne scenki ze szturmowcami, ale oglądanie ich i atakowanie szturmowców jest opcjonalne - LEGO Skywalker Saga: Ambasadorze, to abordaż (Boarding Party) - solucja, opis przejścia - LEGO Skywalker Saga - poradnik do gry

Podróżujcie kolejnymi korytarzami - w bocznych pomieszczeniach mogą załączać się zabawne scenki ze szturmowcami, ale oglądanie ich i atakowanie szturmowców jest opcjonalne.

W końcowej części korytarza musicie zbudować niebieski terminal dla R2-D2. Pozwoli to Wam przystąpić do nowej mini-gry z pierścieniami. Jej zaliczenie odblokuje dostęp do kapsuły ratunkowej i zaliczycie misję.