Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Observation - poradnik do gry

Observation - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 Observation poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 25 czerwca 2020

Na tej stronie poradnika do Observation przeczytasz opis przejścia pierwszego rozdziału w grze. Dowiesz się między innymi jak odpowiadać Emmie, jak podłączać się do urządzeń na stacji, jak otwierać włazy (HATCH CONTROL). Nauczymy cię również korzystania z map oraz przeprowadzimy krok po kroku z pierwszymi łamigłówkami takimi jak DETACHMENT PROCEDURE czy CLAMP DETACHMENT.

Gra rozpoczyna się od informacji o tym, że znajdujesz się na stacji kosmicznej o nazwie "Observation" 410 km nad Ziemią. Po chwili słychać głos Dr. Emmy Fisher, która próbuje skontaktować się z bazą w Houston.

Gdy Emma poprosi cię o autoryzację głosu, najedź myszką na słowo ANALYSE, kliknij lewym przyciskiem myszy, po czym przytrzymuj na klawiaturze D aż cały pasek się zapełni - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Gdy Emma poprosi cię o autoryzację głosu, najedź myszką na słowo ANALYSE, kliknij lewym przyciskiem myszy, po czym przytrzymuj na klawiaturze D aż cały pasek się zapełni. Lewym przyciskiem myszy kliknij na ACCEPT. Emma zada ci pytanie "Are you there?", aby jej odpowiedzieć należy cały czas przytrzymując R kliknąć na wyświetlaną odpowiedź (pod kursorem powinno wyskoczyć powiadomienie POSSIBLE MATCH).

Emma włączy Ci dostęp do systemu diagnostycznego, po czym wspomni że utknęła w module 11 i musi dostać się do modułu 9 - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Emma włączy Ci dostęp do systemu diagnostycznego, po czym wspomni że utknęła w module 11 i musi dostać się do modułu 9. Twoim pierwszym zadaniem jest sprawdzenie czy działa w nim powłoka (HULL) i jakie jest w nim ciśnienie (PRESSURE). Po wyskoczeniu okna schematu stacji kliknij na napis MODULE EAS-09. Otworzy się okno z informacjami o module 9. Trzymając R kliknij lewym przyciskiem myszy na słowo SAFE, a potem na TRUE.

Dr - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Dr. Fisher poinformuje cię, że czuje jakieś wibracje. Prosi o sprawdzenie powłoki w pozostałych modułach. Kliknij na BACK, wejdź do modułu 10 i kliknij na FALSE przytrzymując R. Okaże się, że ten moduł prawdopodobnie został odłączony. Nagle Emma straci przytomność po czym na ekranie pojawi się napis BRING HER, kliknij wtedy na ACCEPT. Gdy oprzytomnieje, każe ci przeprowadzić analizę twojego systemu. Wyświetli się czarny ekran. Kliknij na RUN SAM DIAGNOSTIC. Po kolei będziesz musiał zbadać wszystkie trzy układy. Po kliknięciu na pierwsze od góry DIAGNOSE na ekranie obok kliknij na RUN NETWORK CHECK. Gdy test zostanie ukończony poinformuj o jego rezultacie wciskając R i klikając na podświetlony tekst.

Przejdź do kolejnej diagnozy o nazwie MEMORY CORE ERROR - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Przejdź do kolejnej diagnozy o nazwie MEMORY CORE ERROR. Na ekranie obok pojawią się cztery ponumerowane słupki. Kliknij kolejno na każdą cyfrę pod spodem po czym wciskaj W aż słupek się zapełni. Poinformuj Emmę o błędach podczas ten diagnozy tak jak robiłeś to poprzednio.

Przejdź do ostatniej diagnozy (CREW TRACKER ERROR) - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Przejdź do ostatniej diagnozy (CREW TRACKER ERROR). Na ekranie obok pojawi się układ sieci. Musisz najechać na każde koło i przytrzymać lewy przycisk myszy przez kilka sekund aż zmieni ono kolor. Trzy z kół powinny zmienić kolor na zielony a jedno na czerwony. Przytrzymując R kliknij na tekst, który pojawi się obok czerwonego koła.

Dr - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Dr. Fisher poprosi cię o otworzenie włazów w module 9, po czym przełączy widok na znajdującą się tam kamerę. Na początku będziesz musiał przeprowadzić test kamery, przesuwając nią w górę w dół i na boki za pomocą klawiszy AWSD. Klawiszami Q i E przełączaj się na dostępne w pomieszczeniu pozostałe kamery. Emma poprosi cię o zeskanowanie dokumentu (SYSTEM LINK RESET), który wisi na ścianie. Najedź na niego, przybliż kamerę używając scrolla myszki, kliknij i przytrzymaj lewy przycisk myszy aż słupek postępu skanowania się zapełni.

Wciśnij BACKSPACE na klawiaturze aby wyjść z podglądu dokumentu - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Wciśnij BACKSPACE na klawiaturze aby wyjść z podglądu dokumentu. Najedź kamerą na laptopa przymocowanego do ściany. Aby uzyskać do niego dostęp kliknij i przytrzymując lewy przycisk myszy i poczekaj aż pasek postępu się zapełni. Pojawią się pod nim trzy cyfry. Wciśnij je na klawiaturze w odpowiedniej kolejności. Kliknij ponownie na laptopa aby się do niego podłączyć. Do wybrania będzie dostępne tylko jedno polecenie, kliknij na nie a ukaże ci się opis mechanizmu SPHERE (SPHERE: BEST PRACTICE), który będzie przydatny na późniejszym etapie rozgrywki. Aby wrócić do poprzedniego widoku z kamery wciśnij BACKSPACE.

Na ścianach znajdziesz trzy panele świecące na zielono, służące do otwierania włazów - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Na ścianach znajdziesz trzy panele świecące na zielono, służące do otwierania włazów. Wykonaj polecenia tak samo jak przy laptopie, po czym kliknij lewym przyciskiem myszy aby otworzyć właz. Na samym końcu otwórz właz o nazwie EAS 11. Emma wejdzie do środka. Po kolejnej próbie skontaktowania się z załogą zauważy, że system wewnętrznej komunikacji jest w pełni sprawny. Po chwili włączy się alarm. Wciśnij spację aby wejść w mapy stacji. Gdy wciśniesz E przejdziesz do swojego rdzenia pamięci. Możesz tam sprawdzić ile danych udało ci się odzyskać.

Wróć do mapy za pomocą Q i kliknij na moduł EAS-05 - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Wróć do mapy za pomocą Q i kliknij na moduł EAS-05. Uzyskaj dostęp do znajdujących się tam urządzeń i włącz je.

Następnie przejdź do modułu EAS-03 - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Następnie przejdź do modułu EAS-03. Zmień widok na kamerę B i sprawdź jaka wiadomość jest zapisana na laptopie (JR-HOME - ALL GOOD UP HERE)

Przejdź do modułu EAS-04, najedź na ogień i przytrzymując R powiadom Emmę o jego położeniu - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Przejdź do modułu EAS-04, najedź na ogień i przytrzymując R powiadom Emmę o jego położeniu. Emma ruszy w twoją stronę. Poprosi Cię o otwarcie włazu w module 06. Wciśnij spację, przejdź do modułu EAS-06 i za pomocą kontrolki otwórz dla niej właz. Wróć do modułu EAS-04, zmień kamerę tak aby mieć widok na właz. Lampka obok będzie podświetlona na czerwono. Uzyskaj do niej dostęp i poczekaj aż Dr. Fisher zacznie odliczanie. Kolor kontrolki zmieni się na zielony, poczekaj aż Emma wypowie słowo trzy (three) i otwórz właz.

Emma ugasi pożar po czym poprosi cię o włączenie wentylatorów w pomieszczeniu, podłącz się do nich i włącz je - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Emma ugasi pożar po czym poprosi cię o włączenie wentylatorów w pomieszczeniu, podłącz się do nich i włącz je. Następnie poprosi cię o zbadanie zniszczeń. Znajdź najbardziej spalone miejsce i przytrzymując R powiadom ją o szkodach. Najedź na mały, spalony panel obok i powiadom ją co zapoczątkowało ogień.

Emma podejdzie do niego i odkryje, że znajduje się na nim dziwna, ciemnoczerwona maź. Znowu włączy się alarm. Przytrzymując R powiadom ją o zagrożeniu znajdującym się w module EAS-12. Przeprowadzisz z nią procedurę odłączenia tego modułu. Na ekranie wyskoczy zadanie o nazwie DETACHMENT PROCEDURE. Klawisze AWSD przypisane są tu do cyfr 1,2,3 i 4.

Przeprowadzisz z nią procedurę odłączenia tego modułu - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Przeprowadzisz z nią procedurę odłączenia tego modułu. Na ekranie wyskoczy zadanie o nazwie DETACHMENT PROCEDURE. Emma zacznie szybko dyktować ci ciąg cyfr, a ty będziesz musiał wciskać odpowiednie litery na swojej klawiaturze, przypisane do cyfr 1,2,3 i 4. Następnie przytrzymując R podaj jej kod autoryzacji, który się wyświetli.

Pojawi się kolejne zadanie o nazwie CLAMP DETACHMENT - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Pojawi się kolejne zadanie o nazwie CLAMP DETACHMENT. Na jego ukończenie będziesz miał jedynie 35 sekund. Klawisze AWSD służą do wybrania jednego z ośmiu znaczników. Na jednym z nich pojawi się upływ czasu. Wciśnij D aby go wybrać i szybko kliknij lewym przyciskiem myszy aby dokonać jego aktywacji. Kolejnym znacznikiem do aktywowania będzie przeciwległy, wciśnij więc A aby go zaznaczyć i aktywuj za pomocą myszki. Zrób tak z pozostałymi 6 znacznikami. Gdy ci się to uda moduł 12 zostanie odłączony a stacja przestanie się obracać.

Zostaniesz przełączony na kamery zewnętrzne - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Zostaniesz przełączony na kamery zewnętrzne. Dr. Fisher poprosi cię o opisanie zniszczeń. Kamerę 1 skieruj ku górze i przybliż na pole o nazwie EAS-12. Trzymając R powiadom ją o uszkodzeniach.

Następne zniszczenie znajdziesz na kamerze nr 3, będzie to obszar po prawej stronie o nazwie RU-07 - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Następne zniszczenie znajdziesz na kamerze nr 3, będzie to obszar po prawej stronie o nazwie RU-07.

Kamerą nr 4 wjedź na samą górę na CN-03 i powiadom Emmę o stanie tej części stacji - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Kamerą nr 4 wjedź na samą górę na "CN-03" i powiadom Emmę o stanie tej części stacji.

Emma przełączy cię na inną kamerę - Observation: Przebudzenie, solucja, etap 1 - Observation - poradnik do gry

Emma przełączy cię na inną kamerę. Gdy zada ci pytanie przytrzymaj R i kliknij na odpowiedź.