Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

World of Warships - poradnik do gry

World of Warships - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Pływanie w World of Warships | Mechanika gry poradnik World of Warships

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Pływanie

Jedną z najważniejszych rzeczy wymagających omówienia jest sam proces pływania oraz sterowania okrętem. Wydaje się to być najprostsza część gry, jednak rzeczywistość jest odmienna. Opanowanie pływania na poziomie mistrzowskim jest najtrudniejszą rzeczą w grze. Pod uwagę musimy wziąć dziesiątki różnych czynników, od szybkości oraz zwrotności naszego okrętu, przez jego pancerz, na ukształtowaniu mapy kończąc.

Pierwszą rzeczą na jaką musimy zwrócić uwagę jest szybkość oraz zwrotność naszego okrętu. Płynąc powolnym i mało zwrotnym pancernikiem musimy bardzo uważnie zaplanować całą naszą trasę. Nie będziemy mieli możliwości ewentualnej korekty kursu w połowie bitwy. Zdecyduj się na płynięcie w jedną stronę mapy, najlepiej w tą gdzie jest więcej wolnej przestrzeni i nie ma wysp zza których mogą cię zaatakować niszczyciele. Całkowicie odwrotnie powinniśmy zachowywać się niszczycielami. Wybieraj takie miejsca gdzie jest dużo małych wysepek za którymi możesz się schować po wystrzeleniu torped. Najlepszą sytuację masz kierując krążownikiem, który jest wystarczająco szybki i zwrotny, aby zmienić trasę w kluczowym momencie bitwy. Podobnie jednak jak pancernikiem unikaj ataku pomiędzy wyspami. Kierując lotniskowcem musisz pamiętać o minimalnej zwrotności swojego okrętu. Kieruj się w najbardziej oddalone od przeciwników miejsce na mapie. Wybierz jeden z rogów, najlepiej ten w którym znajduje się jakaś wyspa zza którą będziesz mógł się schować.

Tylko szybkie i zwrotne niszczyciele oraz krążowniki mają szansę na uniknięcie torped w ostatnim momencie. - Pływanie w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Tylko szybkie i zwrotne niszczyciele oraz krążowniki mają szansę na uniknięcie torped w ostatnim momencie.

Podczas pływania na dużych dystansach warto czasami korzystać z opcji autopilota. Jest ona szczególnie pomocna w przypadku pancerników, a u lotniskowców praktycznie obowiązkowa. Wciskając klawisz "M" przeniesieni zostaniemy na mapę, na której możemy zaznaczyć miejsce, do którego chcemy popłynąć. Jeśli chcemy przeprowadzić bardziej zaawansowany manewr możemy ustawić kilka punktów kontrolnym poprzez przytrzymanie klawisza "shift". Pamiętaj jednak o tym, aby tworzone linie miały jak najmniejsze kąty. Unikniesz dzięki temu konieczności zatrzymywania swojego okrętu przed każdym zakrętem i nie wytracisz prędkości. Prowadząc krążownik oraz niszczyciel raczej nie powinieneś korzystać z tej opcji, gdyż trudniej będzie ci celować oraz unikać ataków wroga.

Warto zatrzymać się także chwilkę nad prędkością naszego okrętu. Nie zawsze ustawienie turbin na maksymalnych obrotach będzie najlepszym rozwiązaniem. Lotniskowiec na przykład większość czasu powinien stać bezpiecznie ukryty za wyspą i ruszać się tylko po to, aby zmienić pozycję lub uciec przed wrogiem. Maksymalna prędkość przyda się zawsze aby dotrzeć do interesującej nas pozycji strzeleckiej, ale już podczas samego strzelania można zmniejszyć prędkość na 1/2 lub 3/4. Zyskamy dzięki temu więcej czasu na wycelowanie i oddanie większej ilości salw. Jest to ważne przede wszystkim w przypadku pancerników walczących ze słabiej opancerzonymi okrętami. Czasami nawet bardziej opłaca się zatrzymać niż nie móc oddać kilku salw przez zasłaniającą wroga wyspę. Jedynym typem statków, który praktycznie cały czas powinien mieć ustawioną maksymalną prędkość są niszczyciele. W tym jednak wypadku sami będziemy ją wytracać poprzez gwałtowne manewry. Jest ona jednocześnie naszą jedyną obroną przed atakami przeciwników.

Oba ustawienia zapewniają możliwość strzelania z wszystkich dział, za to w drugim przypadku pociski przeciwnika muszą przebić się przez grubszy pancerz. Dzięki takiemu ustawieniu otrzymujemy mniej obrażeń. - Pływanie w World of Warships | Mechanika gry - World of Warships - poradnik do gry
Oba ustawienia zapewniają możliwość strzelania z wszystkich dział, za to w drugim przypadku pociski przeciwnika muszą przebić się przez grubszy pancerz. Dzięki takiemu ustawieniu otrzymujemy mniej obrażeń.

Przejdźmy jeszcze na chwilkę do samego pływania podczas wymiany ognia. Jest to niezwykle ważny element gry, który podczas ferworu bitwy często jest pomijany. Przede wszystkim powinniśmy unikać pocisków przeciwnika. Możemy to jednak zrobić na kilka sposobów, w zależności od typu okrętu jakim sterujemy. Prowadząc pancernik nie mamy szans na szybkie manewry, powinniśmy więc starać się wykonać tylko jedną rzecz - ustawić się pod jak największym kątem do przeciwnika. Musi to być jednak taki kąt aby móc jednocześnie strzelać ze wszystkich dział. Absolutnie nie możemy być ustawieni centralnie bokiem do przeciwnika. Skutkować to będzie ogromnymi obrażeniami, które będziemy otrzymywać.

Nieco inną taktykę powinniśmy zastosować kierując niszczycielem. Musisz maksymalnie wykorzystać zwrotność swojego okrętu. Podpływając do przeciwnika ustaw się do niego centralnie przodem, tak aby sylwetka twojego statku była jak najmniejsza i trudno było w ciebie trafić. Gdy będziesz już odpowiednio blisko szybko odwróć się do przeciwnika jednym bokiem, wystrzel z dział oraz torpedy, a następnie ustaw się do niego tyłem. Najlepiej jakbyś mógł na czas przeładowania torped schować się za jakąś przeszkodą. Jeśli nie jest to możliwe staraj się obserwować przeciwnika i po wypuszczonej przez niego salwie z dział natychmiast maksymalnie skręcić w jedną stronę.