Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Europa Universalis: II Wojna Światowa - poradnik do gry

Europa Universalis: II Wojna Światowa - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Związek Radziecki | Państwa w Europa Universalis II Wojna Światowa poradnik Europa Universalis: II Wojna Światowa

Ostatnia aktualizacja: 24 września 2019

Związek Radziecki

Pierwszy kontakt gracza, który zdecydował się wcielić w towarzysza Dżugaszwili musi się łączyć z poczuciem wielkości i mnogości terytoriów nad jakimi przyszło mu panować. Nie musimy więc dbać o to, by zdobyć przestrzeń życiową dla swych obywateli, gdyż mają oni jej pod dostatkiem. Twoim zadaniem podstawowym będzie wykorzystać ten potencjał i go znacznie rozbudować. Związek Radziecki ma większą liczbę punktów IC od Niemiec, a jedynie Stany Zjednoczone są w stanie ich wyraźnie przewyższyć potęgą przemysłową. Wszystko byłoby wspaniale, gdyby nie jeden podstawowy i ciągle dręczący problem chyba wszystkich graczy rozpoczynających swoje podboje w Hearts of Iron Imperium Radzieckim, czyli niewyobrażalne wymagania ludności. Na wydatki "socjalne" musisz przeznaczać niewiarygodne ilości Twojego budżetu. Jest to oczywiście próba w jakichś sposób oddania złożonych realiów współczesnej rzeczywistości, a szczególnie socjalistycznej gospodarki rosyjskiej, która starała się kontrolować wszystkie dziedziny życia społecznego w państwie. Utrzymywanie potężnych zakładów państwowych i zatrudnianie prawie wszystkich obywateli przez państwo-pracodawcę oczywiście skutkuje tym, iż musi ono utrzymywać swych obywateli z własnych pieniędzy. W ten sposób teoretycznie wyglądająca na kolosa gospodarka radziecka, tak naprawdę boryka się z wielkimi problemami, co dość wiernie przedstawione zostało w grze. Reszta środków przemysłowych jest przeznaczana na początku na jako takie zaopatrzenie dla dużej ilości słabo wyposażonych i wątpliwej jakości oddziałów, nie wspominając o prawie żadnych środkach na rozwój technologiczny. W tym samym czasie, kiedy Ty nie jesteś w stanie utrzymać swojej armii, Niemcy rosną w siłę i rozwijają swoją potęgę, Ty zaś wydawać by się mogło nie możesz zrobić nic.

Jak rozwiązać problemy ekonomiczne Imperium Sowieckiego...? Prostej drogi nie ma. Sam głowiłem się jaką podać Wam radę w mym poradniku, która byłaby prosta i nieskomplikowana. Takowej jednak nie znalazłem, ale pewne wskazówki i przemyślenia mogę Wam przedstawić. Każdy z nas - strategów, którzy znając choć trochę historię Drugiej Wojny Światowej, a w dobie programów typu Discovery o to nie trudno, wie, że wcześniej czy później Związek Radziecki czeka inwazja Imperium Zła, czyli III Rzeczy Niemieckiej. Tak więc na zdrowy rozum można z tego wywnioskować, że jeśli chcemy rozwijać swój przemysł to tylko z dala od przyszłej linii frontu. Najlepiej wybrać sobie prowincje w okolicach Uralu i tam zacząć ciągle inwestować rozwój swojej bazy przemysłowej. Po kilku latach, kiedy inwazja będzie się nieuchronnie zbliżała, wykorzystać nasze stworzone Zagłębie Przemysłowe na Uralu w produkcje nowych jednostek. Na szczęście w miarę upływu czasu ilość punktów IC przeznaczanych na zaspokojenie potrzeb ludności będzie malała i zaoszczędzone, jakże nam potrzebne punkty będzie można przeznaczyć na rozwój i zbrojenia.

Ostateczna linia obrony, jeśli Niemcy ją naruszą będziesz miał poważne problemy. Białymi kropkami zaznaczone trzy najważniejsze prowincje dla ZSRR. - Związek Radziecki | Państwa w Europa Universalis II Wojna Światowa - Europa Universalis: II Wojna Światowa - poradnik do gry
"Ostateczna linia obrony, jeśli Niemcy ją naruszą będziesz miał poważne problemy. Białymi kropkami zaznaczone trzy najważniejsze prowincje dla ZSRR".

Hearts of Iron przede wszystkim jest grą wojenną, celem każdego ważniejszego państwa w okresie 1936-1948 jest budowa dużej i silnej armii po to by podbijać, bądź nie być podbitym. Dla gracza, który kieruje poczynaniami ZSRR Armia Czerwona powinna być przedmiotem największej uwagi. Przede wszystkim jednak zaopiekuj się swoimi najważniejszymi miastami, a w szczególności Leningradem i Moskwą. Te dwa miasta (po części też Stalingrad można jeszcze przyłączyć do tej pary) dają Rosji Radzieckiej potężny zastrzyk punktów Potencjału Przemysłowego (IC). Ich utrata będzie potężnym ciosem dla Twojego Imperium i może się wiązać z totalną porażką. Póki miasta stołeczne Rosji nie zostaną zajęte póty Niemcy nie mogą czuć się pewni swojego zwycięstwa. Tak więc powinieneś skupić się na budowie umocnień w tych miejskich prowincjach. Pozwolą one przetrzymać ewentualne natarcia wroga, który będzie chciał w pierwszej kolejności je zająć i przeczekać okres do przybycia posiłków odbijających miasto. Zresztą ponad dziewięćsetdniową obrona Leningradu świadczy o tym, jak ważne jest przygotowanie wcześniejsze miejskiej defensywy i rozwój siatki fortyfikacji.

Sama Armia Czerwona jest ilościowo bardzo pokaźna, jednak większość jednostek jest zacofana, co będziesz musiał natychmiast poprawić poprzez inwestowanie w naukę i nowe technologie wojenne. Pamiętaj też, żeby do każdej jednostki nowoformowanej dołączać brygadę artyleryjską, bądź przeciwlotniczą. Technologia i kierunki rozwoju są priorytetowym zadaniem dla Armii Czerwonej. Jeśli chodzi o Marynarkę Wojenną to podobnie jak Niemcy odpuść sobie tę materię i skup się na lądzie. Powietrze też nie jest twoim priorytetem, ale w przeciwieństwie do Floty Wojennej tu poświęć trochę czasu i środków by zbudować jako takie wsparcie dla swych dywizji. Natomiast najważniejsze to skupić się na wyposażeniu oddziałów walczących bezpośrednio na froncie. Pierwsze na czym musisz skupić swoje wysiłki to rozwój lądowych i artyleryjskich doktryn wojennych. Armia Czerwona na przestrzeni swoich dziejów, aż po czasy dzisiejsze opiera się na potężnym wsparciu artyleryjskim. W tej materii Rosjanie zawsze przewyższali inne nacje, począwszy od słynnych Katiuszy, kończąc na dzisiejszych śmiercionośnych (jak sama nazwa wskazuje) wyrzutni BM-30 Smerch (Śmierć). Oprócz tego Twoim priorytetem jest inwestycja w technologie przydatne dla oddziałów piechoty, dużą uwagę powinieneś też zwrócić na czołgi, broń p-panc. Nie zapomnij też o ulepszeniach związanych z działem Dowodzenia i Kontroli. Zapamiętaj też, że w przeciwieństwie do Niemiec nie masz komfortu rozwijania różnych prototypów pojazdów pancernych, a raczej powinieneś skupić się na jednym, naprawdę dobrym typie czołgu (T-34) i wybrać te ulepszenia, które będą rozwijać ten projekt. Gdy już wszystko będzie gotowe zacznij produkować ich podobnie jak w miało to miejsce w rzeczywistości w tysiącach egzemplarzy, by później zalać nimi Wehrmacht. Podsumowując, najważniejsze jest to, by armia lądowa miała dobrze zorganizowane oddziały piechoty i duże ilości dywizji pancernych wyposażonych w stosunkowo tanie i liczne T-34!.