Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Battleline: Steel Warfare - poradnik do gry

Battleline: Steel Warfare - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Przygotowanie do starcia | Właściwa rozgrywka | Battleline Steel Warfare poradnik Battleline: Steel Warfare

Ostatnia aktualizacja: 17 października 2019

Przygotowanie do starcia

Nasze małe centrum dowodzenia. - Przygotowanie do starcia | Właściwa rozgrywka | Battleline Steel Warfare - Battleline: Steel Warfare - poradnik do gry
Nasze małe centrum dowodzenia.

Pierwszym widokiem, który przyjdzie nam zobaczyć po wczytaniu się bitwy, będzie ekran przygotowania do starcia, który zasadniczo składa się z czterech osobnych zakładek oraz mapy pola walki. Owa mapa przedstawia nam nie tylko całe ukształtowanie terenu, ale również położenie wszystkich punktów strategicznych wraz z ich aktualną przynależnością, pozycję linii frontu względem obu drużyn oraz jednostki sojusznicze (plus oczywiście wszystko to, co znajduje się w zasięgu ich wzroku). Możemy zaznaczyć na niej ten punkt strategiczny (o ile jesteśmy w posiadaniu chociażby dwóch), przy którym chcemy się odrodzić, jednak musimy pamiętać o tym, że nie wszystkie oferują takie możliwości (patrzymy jedynie na Advance Camps). Tuż pod nią możemy dostrzec co nieco informacji na temat naszego profilu, a mianowicie aktualny poziom konta i wynikającą z niego rangę wojskową oraz ilość doświadczenia, które musimy jeszcze zdobyć, aby awansować. Ponadto tuż obok znajdziemy jeszcze grafikę przedstawiającą rodzaje formacji bitewnych, z których możemy na bieżąco korzystać w przypadku posiadania większej liczby jednostek bojowych. Jeżeli już jednak mówimy o wspomnianych wcześniej zakładkach, to podział prezentuje się następująco:

1. Informacje o graczach

Wszystko co najważniejsze na temat użytkowników biorących udział w bitwie, zarówno naszych sojuszników, jak i nieprzyjaciół - ich pseudonimy, rangi, przynależność, aktualny status czy też chociażby bilans korzyści i strat w rozgrywce.

2. Panel drużyny

W tej zakładce możemy nieco prowizorycznie utworzyć własną drużynę, a mówiąc dokładniej malutki team spośród graczy, którzy już walczą po naszej stronie barykady. Konstruowanie takiej zbieraniny czołgów jest dosyć łatwe. Musimy najpierw kliknąć na odpowiednią ikonkę przy nazwie naszego użytkownika, a następnie pozapraszać wybrane osoby z listy w podobny sposób. Tego typu organizacja graczy pozwala na sprawniejsze i bardziej zorganizowane działanie, a zwłaszcza, gdy przynależy do niej konkretna grupka ludzi (możemy ustawić dostępność teamu na otwartą oraz zamknięta, czyli uwarunkowaną uzyskaniem stosownego zaproszenia). Ponadto musimy jeszcze uświadomić sobie dwie istotne kwestie. Po pierwsze mowa tutaj cały czas o kompanii realnych użytkowników, a nie drużynie składające się z kilku własnych maszyn, które stanowią zupełnie inne zagadnienie. Po drugie zaś taka drużyna pozwala organizować się tylko w ramach konkretnego starcia, w czasie którego została powołana do życia, a nie w konwencji stałej gildii bądź oficjalnego klanu.

3. Ekran zarządzania czołgami.

W tym przypadku mamy do czynienia z zasadniczo najważniejszym elementem całego panelu. To właśnie za jego pomocą tuż po rozpoczęciu rozgrywki (bądź ewentualnie poniesieniu śmierci...) będziemy mogli przejść odprawę przed rozpoczęciem właściwego starcia. Aby ruszyć na pole walki, musimy w pierwszej kolejności wybrać z naszej listy maszyn konkretny czołg - lub ewentualnie czołgi, jeżeli mamy taką możliwość - który zechcemy poprowadzić do rychłego zwycięstwa. Różnią się one od siebie rzecz jasna chociażby poziomem, statystykami, przeznaczeniem oraz - co chyba najważniejsze - liczbą wymaganych członków załogi. Nieco powyżej omawianej listy możemy znaleźć cztery puste sloty, które na dobrą sprawę da się zapełnić do końca swoimi machinami. W czym tkwi problem? Jeszcze nieco wyżej znajdują się podobizny żołnierzy. Im więcej ich jest (dostępną ilość odblokowujemy wraz z postępami w rozgrywce), tym więcej czołgów możemy na raz wystawić do walki. Posiadając przykładowo sześciu żołnierzy, możemy puścić w teren dwa czołgi obsadzone po trzech żołnierzy każdy, ale równie dobrze jeden mniejszy z dwoma żołnierzami oraz drugi bardzo potężny - posiadający aż czterech wojaków. Wbrew pozorom omawiane zagadnienia nie są tak trudne, jak mogłyby się z początku wydawać. Pozostały jeszcze dwie istotne kwestie, o których powinniśmy wspomnieć w ramach tego panelu. Po pierwsze w razie zniszczenia czołgu w trakcie bitwy zostanie on oddany do naprawy i nie będzie mógł być ponownie wykorzystany przez określony czas, chyba że posiadamy specjalne przedmioty, które umożliwią nam jego automatyczne odnowienie. W związku z tym warto zawsze posiadać na stanie zapasowe cacuszka lub właśnie wymienione itemy użytkowe. Po drugie zaś tego typu mała przegrana, czyli zaliczenie kolokwialnego "zgona", prowadzi również do uaktywnienia się licznika, po którego upływie dopiero możemy ponownie się zrespawnić. Na dobrą sprawę nie jest to nic odkrywczego. Jego długość zależy przede wszystkim od liczby posiadanych przez drużynę punktów strategicznych, ale tylko jednego rodzaju - Supply Camps. Jedynie one wpływają na omawiany czynnik w przeciwieństwie do Advance Camps, które funkcjonują dla spełnienia nieco innych zadań. Te kwestie jednak zostaną dogłębnie rozpisane przy okazji kolejnych podrozdziałów.

4. Odblokowywane osiągnięcia.

Ostatni panel przedstawia specjalne osiągnięcia, które już w jakimś stopniu zostały odblokowane i mają ogromne szanse na całkowite zrealizowanie. Dzięki temu zestawieniu możemy przypatrzeć się stawianym nam wymaganiom i konkretnie dowiedzieć się, co powinniśmy teraz zrobić, aby je należycie wypełnić.