Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Wrota Baldura - poradnik do gry

Wrota Baldura - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Lokacje: 4100-5000 | Wrota Baldura poradnik Wrota Baldura

Ostatnia aktualizacja: 25 września 2019

4100 - MINESITE

Charleston Nib prosi aby przypilnować wykopaliska przed złodzijeami. Złodziejem jest Gallor, wspólnik Niba. Gdy robotnicy skończą odkopywać wejście trzeba wziąć z sarkofagu kamienny posążek Kozaha i oddać go Charlestonowi. (1000 exp, Reputation +1). Jeżeli posążek zostanie w posiadaniu drużyny, to po wyjciu z katakumb pojawia się Doomsaver, który żąda spoczynku dla Kozaha i atakuje drużynę (4000 exp.)

Gallor, wspólnik Charlestona, chce skrasć znaleziony przedmiot i zabic Charlstona. Ten quest jest zły i należy odmówić wykonania zadania. (900 gp, Reputation -10).

Laryssa (Flail +1, Small Shield +1), krewna kapitana Bege, wstawia się za nim. Jeżeli zdecydujemy się zabić Berge, Laryssa atakuje (600 exp).

4200

Spotykamy Drizzit do'Urdena postać jakby z innej opowieści który prosi nas o pomoc w walce z Gnollami. Drizzit jest w trakcie podróży i nie może nam pomóc w walce ze złymi mocami w Sword Coast. Być może spotkamy go jeszcze w BG2 J . I to by było na tyle gdyby nie to że Drizzit ma przy sobie bronie też jakby z innej opowieści : Scimitar +5 Defender "Twinkle", Scimitar +3 Frostbrand i Mithrill Chainmail +4. Drizzit nie odda ich nam niestety. Pozostają dwie drogi: ukraść mu je (ta opcja działa w oryginalnej wersji Angielskiej bez patcha) lub go zabić. Z ukradzeniem mieczy dobry złodziej nie powinien mieć kłopotów (przed patchem), zbroi niestety nie można ukraść. Jeżeli chodzi o drugą możliwość to zabijając Drizzita możecie się przekonać jak będą walczyły wasze postacie na 15 levelu. Za zabicie Dzizzta 12000 exp, Reputation -10. (zabicie Drizzita w wersji Pl jest bardzo trudne, choć podobno możliwe)

Grupa bandytów: Teyngan, Jemby i Zekar (Mage Robe of Fire Resistance), napadają na drużynę, chcąc zabrać złoto.

4300

Trochę potworów i nic ciekawego.

4400

Krasnolud Sharhedra informuje nas o obozowisku ogrów na południu. Po zabiciu ogrów trzeba mu zdać raport. (300 exp).

Farmer Hurlik prosi o zabicie xwartów którzy atakują jego krowę. (350 exp, Reputation +1).

Half-ogre Arghain (Two-Handed Sword +1) i jego klan atakują waszą drużynę.

4500 - FIREWINE BRIDGE

Bard na Firewine Bridge spiewa o duchach rycerzy czekających na uwolnienie w podziemiach mostu. Rzeczywiście czterech Ghost Knigh po srodku labiryntu czeka na odzyskanie Ancient Armour. Zbroję tą ma Skeleton Knight. (1500 exp).

Meilum (Long Sword +1, Gauntles of Weapon Expertise) podający się za "najlepszego" szermierza w Sword Coast daje ci okazję aby się z nim zmierzyć. (1200 exp).

Corsa Knave's Robe), opetana przez ogre maga Kharka zamkniętego w butelce, przy próbie odebrania jej butelki wypowiada jego imię i uwalnia go. Corsa ma. Za zabicie Kharka 3500 exp.

Drugie wejście do podziemi Firewine Dungeon znajduje się w Gullykin.

4600

Jared prosi o zabicie polarnego niedźwiedzia po drugiej stronie mostu. (150 exp, 50 gp, Boots of North).

Paladyn Laurel przyłącza się do naszej drużyny na chwile aby stoczyć bitwę z hordą gibberingów. (250 exp).

Bandyta Neville (Long Sword +1, Dispel Magic Scroll) z grupą hobgoblinów zatrzymuje drużynę aby ją ograbić. Można uniknąć walki samemu żądając okupu (100 exp, -65 gp) lub wszystkich zabić.

4700 - XVART'S VILLAGE

W wiosce Xvartów jest wejcie do jaskini, w której można znależć Flail +1, Bracers of Defence AC 8, Potions of Fire Resistance.

Borda sprzedaje magic scrolls i potions. Kupić można jednak tylko jedną rzecz. Można go również zabić i zabrać wszystko: Short Sword +1, Potions of Healing, Magic Scrolls. Jego Potions of Healing są zatrute.

4800 - NASHKEL

Neira (Helmet of Infravision "The eyes of Truth") najemny zabójca próbuje was zabić. (650 exp).

Burmistrz Nashkel, Berrun Ghastkill, prosi prosi aby zbadać dlaczego w Nashkel Mines znikają robotnicy, a żelazo szybko rdzewieje. Trzeba oczyścić kopalnie, zejć na 4 poziom i zabić Mulaheya (Short Sword +1, Boots of Grounding "Talos Gift"), który w skrzyni trzyma dokumenty ujawniające jego powiązania z bandytami. (1000 exp, 900 gp, Reputation +1). Jest to pierwszy główny quest w grze.

Merchant z Nashkel płaci 500 gp / sztuke winter wolf pelt. Winter wolfs można spotkać w Nashkel Mines, oraz w innych miejscach na południu.

Młoda kobieta, z domku w południowej części Nashkel, poprosiła o odnalezienie męża Josepha w kopalniach. Jego pierścień, Josep's Jade Ring, można znaleźć na 3 poziomie kopalni tuż przy wejściu. UWAGA: nie udało nam się znaleźć go w BG wersji USA, pojawił się dopiero w BG PL.

Oublek uważa cię za łowcę nagród Greywolfa i chce ci wręczyć nagrodę.Trzeba wyprowadzić go z błędu. (Reputation +1).

Oublek informuje o liscie gończym za artystą Prismem, który ukradł emeraldy. Prism ukrywa się w Nashkel Mines. Należy obronić go przed Greywolfem (1400 exp, Long Sword +2 "Varscona") i pozwolić mu dokończyć jego arcydzieło i dopiero wtedy odnieść kamienie do Nashkel. (200 exp, 300 gp)..

Oublek informuje o liscie gończym za byłym kapitanem gwardii Berge, który oszalał, mordując całą rodzinę oraz wszystkich po drodze, po czym uciekł. Kapłan Nalin ze swiatyni w Nashkel sądi, że Berge może być pod wpływem złych mocy i prosi o przyprowadzenie go do świątyni. Berge można znależć na zachodzie przy wykopaliskach (Minesite) na mapie 4100. Berge znajduje sie pod magicznym wpływem swojego przekletego miecza. Gdy znajdzie się kapitana zadaje on zagadkę. Jeżeli odpowie się prawidłowo, poddaje się i można udać się z nim do swiątyni w Nashkel (1000 gp). Jeżeli nie udzieli się prawidłowej odpowiedzi Berge atakuje (1400 exp). Ciało Berge'a trzeba zaniesć do Nashkel. Można oddać je Oublekowi (500 exp, 250 gp) lub zanieść je do swiątyni. Po Berge zostaje Two Handed Sword, Cursed Berserking +3.

Ranger Minsc prosi o pomoc w uratowaniu jego przyjaciółki, Dynaheir, z twierdzy gnoli. Po przyjęciu zadania Minsc przyłącza się do druzyny i podaje położenie Gnoll Stronghold. Dynaheir jest trzymana w dole dla więźniów. (800 exp).

Mag Edwin proponuje nagrodę za zabicie wiedźmy Dynaheir. Ten quest jest antagonistyczny do questu Minsca. Po przyjęciu zadania Edwin przyłącza się do drużyny i ujawnia lokalizację Gnoll Stronghold. Można wziąć Edwina ze sobą lecz należy odmówic zabicia Dynaheir. (800 exp). Jeżeli zabije się Dynaheir nie otrzymuje się nic.

Na cmentarzu (w jego wschodniej części) przed świątynią jest nagrobek który po kilkakrotnym kliknięciu przywołuje ducha. Jeżeli macie mocne nerwy to spróbujcie go przywołać kilka razy. (facet się zdenerwuje i zobaczycie jak będzie wyglądała BG2 J )

Po powrocie z Nashkel Mines napadnie na waszą drużynę łowca nagród Nimbul (Short Sword +1, Ring of Infravision "Topsider's Crutch", Boots of Avoidance "Senses of the Cat"). (650 exp).

Ankegh Plate Mail można znaleźć na polu rolnika w lokacji: x:186, y:2744

Spotykamy nudziarza o imieniu Noober który chodzi za nami i na okraglo powtarza sekwencje zdab. Można go uciszyc czarem silence lub cierpliwie sluchac (ok. 20 razy powie to samo) dostaniemy wtedy 400 exp.

NPC do przyłączenia:

MINSC - Ranger, Human Male, Neutral Good - mój ulubiony siepacz, jak dać mu Gauntlets of Dexterity i dobry miecz to nikt go nie powstrzyma

EDWIN - Conjurer, Human Male, Lawful Evil - spotkałem się z opinią że to jedna z najlepszych postaci w BG ale dla mnie: dobry Edwin to martwy Edwin. Jakoś nie mogliśmy się ze sobą dogadać.

4900 - CARNIVAL

W jednym z namiotów czarownik (Mage Robe of Electrical Resistance ) chce zabić wiedźmę (Knave's Robe). Można jej pomóc za co dostaje się Potion of Antidote. Można jednak spóźnić sie z interwencją przeciągając rozmowę z Wizardem - wtedy giną oboje.

Kapłanka Branwen jest zakleta w kamień. Trzeba użyc na niej Stone to Flesh Scroll aby ją odczarować. Z wdźięczności chce się przyłączyć do drużyny.

NPC do przyłączenia:

BRANWEN - Cleric, Human, True Neutral, Female - można ją przyłączyć po usunięciu turn to stone

5000

Hentold poprosił aby odnieć magic dagger do grobowca na wschodzie. Można oddać duchowi Ravenanta sztylet (900 exp) lub zabić go (3000 exp ) i zostawić sobie Dagger +2 "Heart of the Golem".

Cztery wiedżmy: Lamalha (Leather Armour +2 "Protector of the Second"), Zeela (Studded Leather Armour +1), Telka i Maneira (Ring of Holines "Honorary Ring of Sun"), atakują drużynę na rozkaz Iron Thron.

Mag Narcillicus Harwilliger Neen (Knave's Robe) pragnie wypróbować nowy czar. Jeżeli poprosi się go o zapisanie czaru, mag atakuje i przywołuje Mustard Jelly

W grobowcu na SE można znaleźć Chain Mail +1, Wand of Monster Summoning.