Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Path of Exile - poradnik do gry

Path of Exile - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Build postaci Wiedźma - Path of Exile
Build postaci Wiedźma - Path of Exile
Elemental Dominion
- Szybkość rzucania zaklęć zostaje zwiększona o 4%.
- Obrażenia od żywiołów zadawane za pomocą zaklęć zostają zwiększone o 16%.
- Dodaje 20 punktów do inteligencji.
Pierwszy perek zapewnia naszemu herosowi znaczny wzrost obrażeń zadawanych przez żywioły za pośrednictwem czarów, a ponadto dodaje 20 punktów do atrybutu inteligencji (poziom many oraz tarczy energii).
Frost Walker
- Obrażenia od zimna zostają zwiększone o 18%.
- Odporność na zimno zostaje zwiększona o 15%.
Drugi w kolejności pasyw skupia się całkowicie na żywiole lodu w dwóch różnych aspektach. Po pierwsze zwiększa obrażenia zadawane przez ataki związane z zimnem, po drugie zaś ulepsza naszą odporność na omawiany żywioł. Wpływa to na spadek trudności walki z wrogami, których domenę stanowią lodowe ataki.
Deep Wisdom
- Dodaje 20 punktów do maksymalnej ilości many.
- Dodaje 20 punktów do maksymalnej mocy tarczy energii.
- Dodaje 20 punktów do inteligencji.
Trzeci pasyw posiada bonusy oparte na liczbach, które zapewniają herosowi kolejno zwiększenie maksymalnego poziomu many oraz poziomu statystyk (inteligencja).
Arcane Focus
- Maksymalny poziom tarczy energii zostaje zwiększony o 20%.
- Uaktywnienie tarczy energii trwa o 10% szybciej.
Ten perek oferuje nam zaledwie wzrost jednej cechy, a mianowicie maksymalnego poziomu tarczy energii, czyli de facto dodatkowej, bardzo przydatnej obrony magicznej.
Blast Radius
- Powierzchnia działania umiejętności obszarowych zostaje zwiększona o 8%.
- Obrażenia zadawane za pomocą umiejętności obszarowych zostają zwiększone o 12%.
Kolejny wybór wiąże się z użytkowaniem umiejętności obszarowych. Pierwszy bonus zwiększa powierzchnię, na którą oddziałuje dane zaklęcie (lub zdolność), natomiast drugi odpowiada za podwyższenie obrażeń tychże skilli.
Heart of Ice
- Obrażenia od zimna zostają zwiększone o 25%.
- Penetracja przeciwników żywiołem lodu zostaje zwiększona o 3% (spadek odporności).
Przedostatni wybór odpowiada zarówno za wzrost obrażeń zadawanych przy pomocy magii lodu jak i za spadek odporności u przeciwników na tenże żywioł.
Breath of Rime
- Obrażenia od zimna zostają zwiększone o 10%.
- Okres zamrożenia przeciwników zostaje zwiększony o 20%.
- Szansa na zamrożenie oponentów wzrasta o 5%.
Końcowy pasyw wiąże się stricte z żywiołem lodu, a mianowicie zwiększa obrażenia zadawane przy jego pomocy, a także wpływa znacząco na efektywność oraz czas działania zamrożenia.
Mniejsze perki
Pomniejsze perki uwzględniane w niniejszym buildzie związane są przede wszystkim z jakością rzucanych czarów (obrażenia, ciosy krytyczne, obszar działania), rozwojem żywiołu lodu, a także funkcjonowaniem tarczy energii. Prócz tego w prezentowanym buildzie dosyć istotną rolę pełnią pasywy skupione wokół many oraz jej regeneracji.
Powiększ mapę

Wiedźma | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile Path of Exile poradnik

Ostatnia aktualizacja: 24 lipca 2019

Elemental Dominion
- Szybkość rzucania zaklęć zostaje zwiększona o 4%.
- Obrażenia od żywiołów zadawane za pomocą zaklęć zostają zwiększone o 16%.
- Dodaje 20 punktów do inteligencji.
Pierwszy perek zapewnia naszemu herosowi znaczny wzrost obrażeń zadawanych przez żywioły za pośrednictwem czarów, a ponadto dodaje 20 punktów do atrybutu inteligencji (poziom many oraz tarczy energii).

Frost Walker
- Obrażenia od zimna zostają zwiększone o 18%.
- Odporność na zimno zostaje zwiększona o 15%.
Drugi w kolejności pasyw skupia się całkowicie na żywiole lodu w dwóch różnych aspektach. Po pierwsze zwiększa obrażenia zadawane przez ataki związane z zimnem, po drugie zaś ulepsza naszą odporność na omawiany żywioł. Wpływa to na spadek trudności walki z wrogami, których domenę stanowią lodowe ataki.

Deep Wisdom
- Dodaje 20 punktów do maksymalnej ilości many.
- Dodaje 20 punktów do maksymalnej mocy tarczy energii.
- Dodaje 20 punktów do inteligencji.
Trzeci pasyw posiada bonusy oparte na liczbach, które zapewniają herosowi kolejno zwiększenie maksymalnego poziomu many oraz poziomu statystyk (inteligencja).

Arcane Focus
- Maksymalny poziom tarczy energii zostaje zwiększony o 20%.
- Uaktywnienie tarczy energii trwa o 10% szybciej.
Ten perek oferuje nam zaledwie wzrost jednej cechy, a mianowicie maksymalnego poziomu tarczy energii, czyli de facto dodatkowej, bardzo przydatnej obrony magicznej.

Blast Radius
- Powierzchnia działania umiejętności obszarowych zostaje zwiększona o 8%.
- Obrażenia zadawane za pomocą umiejętności obszarowych zostają zwiększone o 12%.
Kolejny wybór wiąże się z użytkowaniem umiejętności obszarowych. Pierwszy bonus zwiększa powierzchnię, na którą oddziałuje dane zaklęcie (lub zdolność), natomiast drugi odpowiada za podwyższenie obrażeń tychże skilli.

Heart of Ice
- Obrażenia od zimna zostają zwiększone o 25%.
- Penetracja przeciwników żywiołem lodu zostaje zwiększona o 3% (spadek odporności).
Przedostatni wybór odpowiada zarówno za wzrost obrażeń zadawanych przy pomocy magii lodu jak i za spadek odporności u przeciwników na tenże żywioł.

Breath of Rime
- Obrażenia od zimna zostają zwiększone o 10%.
- Okres zamrożenia przeciwników zostaje zwiększony o 20%.
- Szansa na zamrożenie oponentów wzrasta o 5%.
Końcowy pasyw wiąże się stricte z żywiołem lodu, a mianowicie zwiększa obrażenia zadawane przy jego pomocy, a także wpływa znacząco na efektywność oraz czas działania zamrożenia.

Mniejsze perki
Pomniejsze perki uwzględniane w niniejszym buildzie związane są przede wszystkim z jakością rzucanych czarów (obrażenia, ciosy krytyczne, obszar działania), rozwojem żywiołu lodu, a także funkcjonowaniem tarczy energii. Prócz tego w prezentowanym buildzie dosyć istotną rolę pełnią pasywy skupione wokół many oraz jej regeneracji.

Wiedźma

Wprowadzenie

Wiedźma w tej grze pełni rolę typowego maga, którego wysoki poziom inteligencji wpływa korzystnie na zasoby many oraz funkcjonowanie tarczy energii. Sposób prowadzenia tego typu postaci jest raczej chyba wszystkim dobrze znany. Taki heros jak na dobrego czarodzieja przystało specjalizuje się przede wszystkim w rzucaniu setek śmiercionośnych zaklęć związanych często z preferowanym żywiołem. Jako nośnik kamieni umiejętności posłużą nam różnego rodzaju różdżki, które w krytycznych sytuacjach zawsze można użyć w formie broni do walki w zwarciu.

Sposób gry

Styl rozgrywki ze względu na naturalne predyspozycje archetypu oraz indywidualny pomysł na postać - mag posługujący się żywiołem lodu - opiera się tak jak w przypadku łowcy na walce dystansowej. Destrukcja, którą czynimy za pomocą swoich zaklęć pozwala nam na swobodne zmiatanie z powierzchni ziemi coraz to kolejnych stworów. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że wiedźma nie jest postacią bardzo wytrzymałą, więc należy zachować rozwagę i nie dać się ponieść niszczycielskiej sile magii. Pewnym mankamentem jest fakt, iż niektórzy oponenci mogą być całkowicie lub w pewnym stopniu odporni przez przyswojony przez nas żywioł, przez co walka z nimi może okazać się trudniejsza niż przypuszczamy. Pewną alternatywą może okazać się pójście drogą przyzywania jednostek obronnych, które będą dzielnie walczyć po naszej stronie, jednakże prezentowana solucja całkowicie wyklucza tego typu rozwiązania na rzecz rozwoju realnej siły samego bohatera.

Umiejętności bierne

Wiedźma jako kobiecy przedstawiciel magów będzie rozwijać obrażenia zadawane przez czary, działanie żywiołu lodu, a także cechy związane bezpośrednio z atrybutem. Ponadto istotne w rozwoju tej postaci będzie zainteresowanie się różdżkami, które pomieszczą w sobie używane przez nas skill gemy. Poprzez wybieranie perków inteligencji nasz heros szybko stanie się wszechpotężnym czarodziejem, którego niszczycielskie umiejętności oparte na żywiole lodu dosłownie rozkruszą wszystko co stanie na mu drodze. Ogromne zapasy many w tym przypadku znacznie większa siłę bojową wiedźmy, gdyż umożliwią jej nadprogramowe rzucanie czarów bez obawy o utratę paska niebieskiej energii. Przedstawiony schemat doskonale ukazuje początki rozwijania postaci, tak więc określa wstępne główne pasywy (7) oraz wytycza optymalną ścieżkę do nich.

Umiejętności aktywne

Budowana wedle prezentowanych wytycznych Wiedźma powinna zaopatrzyć się w skill gemy, które spełniają dwa istotne wymagania. Po pierwsze - co oczywiste - muszą być one związane z atrybutem inteligencji, po drugie zaś nie mogą kolidować z używaną przez naszego bohatera bronią. Należy przez to rozumieć, że w ich opisie obowiązkowo powinna znaleźć się informacja, czy umiejętność z danego kamienia będzie działać u posiadacza różdżki. Poniższa tabelka ukazuje kilka kamieni, które doskonale nadają się do tego typu herosa i z tego powodu miały zaszczyt pojawić się w tym buildzie. Docelowo skompletowanie wszystkich z nich postawmy sobie teraz za najważniejszy priorytet.

Clarity - Wiedźma | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile - Path of Exile - poradnik do gry

Clarity

Bohater uaktywnia aurę, która wpływa na regenerację many jego oraz sojuszników.

Frost Wall - Wiedźma | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile - Path of Exile - poradnik do gry

Frost Wall

Bohater tworzy ścianę lodu, która odgradza od niego przeciwników i odpycha ich do tyłu zadając przy tym obrażenia od zimna.

Ice Nova - Wiedźma | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile - Path of Exile - poradnik do gry

Ice Nova

Bohater tworzy falę uderzeniową, która rozchodzi się od niego na zewnątrz i zadaje obrażenia od zimna.

Ice Spear - Wiedźma | Przykładowe buildy postaci | Path of Exile - Path of Exile - poradnik do gry

Ice Spear

Bohater wystrzeliwuje ostry odłamek lodu, który lecąc przebija pobliskich wrogów i eksploduje na jednym z ostatnich celów.

Aura wspomagająca Clarity sprawdza się w sytuacjach, gdy jesteśmy atakowani przez tabuny wrogów lub potężnego bossa, a przez to musimy praktycznie ciągle spamować absorbującymi manę czarami. Jak nie trudno się domyślić taka taktyka szybko sprawia, że wyczerpują się nam całe zasoby niebieskiej energii. Użycie tej zdolności zapewnia nam przyspieszoną regenerację many, a zatem jej stały wysoki poziom w trakcie potyczek.

Skill o nazwie Frost Wall to umiejętność czysto defensywna, za której pomocą można stworzyć obronną ścianę lodu, odgradzająca naszego bohatera od oponentów. Można ją używać między innymi w starciach z bossami, którzy zadają gigantyczne obrażenia w walce wręcz lub chociażby większymi grupami potworów, które niekiedy lepiej trzymać na dystans.

Ice Nova to fala uderzeniowa zadająca obrażenia od zimna, która wytwarza się wokół bohatera i rozchodzi na zewnątrz siejąc zniszczenie w zastępach wrogów. To wymarzona umiejętność do walki z większymi grupami stworów, które potrafią nas szybko otoczyć ze wszystkich stron. Prócz tego można ją używać w sytuacjach, gdy nie chcemy wdawać się w potyczki ze słabszymi przeciwnikami. Wtedy po prostu podczas eksploracji terenu naciskamy odpowiedni klawisz, a lodowy atak szybko i sprawnie zmiata wszystkich delikwentów stojących nam na drodze.

Ostry odłamek lodu, który lecąc przebija na wylot trafionych wrogów i eksploduje zderzając się z jednym z ostatnich celów, to właśnie Ice Spear. Jego funkcja jest bardzo pospolita, ponieważ wedle założenia tego builda powinna być to nasza podstawowa umiejętność do rozprawiania się ze wszelkimi agresorami. Ze względu na stosunkowo niskie zużycie many oraz wysoką skuteczność dzięki jednoczesnym zadawaniu obrażeń kilku wrogom, lodowa włócznia może z powodzeniem stać się wizytówką naszego herosa.