Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Call of Duty: Ghosts - poradnik do gry

Call of Duty: Ghosts - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Multiplayer | Call of Duty Ghosts poradnik Call of Duty: Ghosts

Ostatnia aktualizacja: 19 sierpnia 2019

Tryb rozgrywki sieciowej w Call of Duty Ghosts nastawiony jest na szybką, intensywną akcję, w której próżno szukać realizmu. Nieobeznany z serią Call of Duty gracz może się czuć zagubiony, wrzucony w centrum błyskawicznie dziejącej się akcji, gdzie wydaje się, że wszyscy po za nim wiedzą co mają robić i jak mają grać, by uniknąć frustracji. Ta część poradnika postara się przybliżyć zagadnienia związane z rozgrywką wieloosobową.

Ekran wyboru wyposażenia. - Multiplayer | Call of Duty Ghosts - Call of Duty: Ghosts - poradnik do gry
Ekran wyboru wyposażenia.

W czasie rozgrywki nagradzany będziesz punktami doświadczenia, zdobywanymi za zabójstwa czy wykonywanie zadań. Po uzbieraniu określonej ilości punktów doświadczenia awansujesz na wyższą rangę, odblokowując niektóre dostępne w grze przedmioty i otrzymując Punkty Oddziału. Punkty te możesz wykorzystać do odblokowania nowych broni czy dodatków do nich, atutów i pakietów, a także nowych postaci (których na chwile obecną w grze jest 10). Za każdy awans na wyższą rangę dostajesz 2 punkty - aktualny ich stan widnieje w prawym górnym rogu ekranu wyboru wyposażenia.

Najważniejszą rzeczą przed rozpoczęciem rozgrywki jest stworzenie własnego, unikalnego żołnierza, poprzez dobór uzbrojenia (broń podstawowa i dodatkowa, wraz z dodatkami, a także wyposażenie dodatkowe, np. granaty), atutów i pakietów. Wybór podyktowany jest oczywiście własnymi preferencjami i zdobytym podczas rozgrywki doświadczeniem, lecz w tym poradniku pojawią się porady dotyczące doboru uzbrojenia, które pomogą "wbić się" do gry wieloosobowej początkującym graczom.

Będąc na mapie nie możesz zmieniać już swojego wyposażenia - musisz zdefiniować je przed rozpoczęciem rozgrywki i zapisać jako jeden z trzech schematów. W czasie rozgrywki możesz w dowolnej chwili przeskakiwać pomiędzy schematami - lecz nowe uzbrojenie dostaniesz dopiero po śmierci. Początkowo masz możliwość przypisania uzbrojenia do maksymalnie 3 schematów, lecz za pomocą wyżej wspomnianych punktów możesz wykupić 3 dodatkowe - co daje maksymalnie 6 schematów uzbrojenia dostępnych w czasie gry.

Tryby gry dostępne w rozgrywce wieloosobowej :

  • Drużynowy Deathmatch (Team Deathmatch) - starcie dwóch drużyn, których celem by zlikwidować wymaganą liczbę przeciwników przed upływem limitu czasu bądź posiadanie większej ilości zabójstw w momencie końca mapy.
  • Nakręcony (Cranked) - rodzaj drużynowego deathmatcha, z tą różnicą, że za każde zabicie przeciwnika resetujesz zegar, który odlicza ci 30 sekund. Umierasz, jeśli nie zdążysz zabić nikogo przed upływem czasu.
  • Błysk (Blitz) - wariacja na temat klasycznego trybu Capture the Flag (kradzież flagi). Tutaj zamiast flagi wyznaczone zostaje miejsce, w które musisz się dostać i utrzymać swoją pozycję by twoja drużyna otrzymywała punkty.
  • Znajdź i zniszcz (Search & Destroy) - zadaniem twojej drużyny jest zniszczenie wyznaczonego celu. W momencie śmierci musisz poczekać do końca rundy na wskrzeszenie.
  • Znajdź i uratuj (Search & Rescue) - ten sam tryb co powyżej, z tą różnicą, że twoi sojusznicy mogą się wskrzesić, jeśli zostaniesz zabity.
  • Likwidacja potworów (Infected) - na początku rundy spośród wszystkich graczy wylosowany zostaje jeden, który staje się zainfekowanym i jego zadaniem jest zainfekowanie reszty graczy, nim upłynie limit czasu. Zainfekowani odradzają się po zabiciu. Warunkiem wygrania drużyny żywych jest wytrzymanie do końca czasu mapy. "Żywi" gracze powinni trzymać się razem i współpracować, jeśli chcą mieć szansę na wygraną.
  • Kill Confirmed - wariacja na temat drużynowego DM. Po zabiciu przeciwnika musisz się do niego dostać i podnieść jego nieśmiertelnik, by zdobyć punkt dla drużyny.
  • Dominacja - drużyny mają za zadanie walczyć o posiadanie 3 flag rozmieszczonych na mapie. Im więcej flag posiada twoja drużyna, tym szybciej zdobywanie punkty.
  • Ścigany - kolejna wariacja na temat drużynowego DM, w której każdy gracz startuje z ograniczonym wyposażeniem i musi zdobyć dodatkowe ze zrzutów zaopatrzenia.
  • Deathmatch (Free For All) - każdy na każdego. Mapa kończy się w momencie osiągnięcia pewnego pułapu punktów przez któregoś gracza lub wraz z upływem czasu.
  • Taktyka drużynowa (Team Tactical) - tryb gry, w której ścierają się dwie, 4-osobowe drużyny.

Oprócz wymienionych wyżej trybów w grze występują także ich odpowiedniki w trybie Hardcore, które nie różnią się zasadniczo od zwykłych - jedyną różnicą jest brak minimapy i automatycznej regeneracji zdrowia.