autor: Jacek Winkler
60 FPS w AC Vallhalla. Assassin’s Creed: Valhalla jak ustawić pod 60 FPS
Spis treści
60 FPS w AC Vallhalla
Sterowniki graficzne oraz brak łatek okazały się być dużym problemem. Z jednej strony, na najnowszych driverach, uzyskanie 60 fps graniczyło z cudem nawet na średnich detalach, a z drugiej, takie coś uzyskujemy na ustawieniach bardzo wysokich na starszych sterownikach. Wraz z wprowadzeniem aktualizacji oznaczonej numerem 1.0.4 na szczęście wszystko zostało naprawione, ale jeżeli z jakiegoś powodu nie jesteś w stanie zaktualizować gry, skorzystaj z wcześniej wymienionych porad. Obniżając część efektów jesteśmy w stanie uzyskać 60 fps przez zdecydowaną większość gry. Jasne, zdarzają się nieprzewidziane spadki fps, ale do poziomu jak najbardziej akceptowalnego (nadal powyżej 50).

Na początku obniżymy jakość antyaliasingu do poziomu niskiego – znikoma różnica w grafice, przy 12% przyroście wydajności to pierwsze co powinieneś zrobić. Drugą taką rzeczą jest wyłączenie rozmycia w ruchu, a dzięki tej akcji uzyskamy kolejne 7% wydajności.
Poniżej znajdziesz rozpiskę wszystkich opcji, dzięki którym uzyskasz 60 fps:
AC: Valhalla – 1920x1080 i 60 fps
- Rozdzielczość – natywna monitora (1920x1080)
- Skala rozdzielczości – 100%
- Jakość adaptatywna – wył.
- Jakość antyaliasingu – niskie
- Szczegółowość świata – wysokie
- Gęstość urozmaiceń – bardzo wysokie
- Jakość cieni – wysokie
- Jakość chmur – bardzo wysokie
- Szczegółowość wody – wysokie
- Odbicia w ekranie – wł.
- Tekstury środowiska – wysokie (6 GB pamięci wideo – 1920x1080)
- Tekstury postaci – wysokie (6 GB pamięci wideo – 1920x1080)
- Głębia ostrości – niskie
- Rozmycie w ruchu – wył.
Powyższe ustawienia graficzne zagwarantowały praktycznie stałe 60 klatek na sekundę, korzystając z karty graficznej GeForce GTX 1660 (OC) w rozdzielczości Full HD (1920x1080). Widocznymi różnicami w grafice względem ustawień ultra będą cienie (jeżeli używasz wysokich) oraz szczegółowość świata (jeżeli używasz wysokiej). Różnica wydajności względem ustawień ultra wynosi 23% przy minimalnym pogorszeniu grafiki (bardzo wysokie cienie i szczegółowość świata) lub 30% (wysokie cienie i szczegółowość świata). Tak jak wspomniałem wcześniej – najbardziej zasobożernymi opcjami jest antyaliasing oraz rozmycie w ruchu.
Zostało jeszcze 56% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie