Nie dla dzieci - najlepsze kreskówki dla dorosłych na Netflixie
Kreskówki nie są tylko dla dzieci. Niektóre wręcz nie powinny być przez najmłodszych ruszane. Dorośli widzowie na platformie streamingowej Netflix mogą wybierać spośród animowanych sitcomów, krwawych horrorów czy opowieści detektywistycznych.
Spis treści
- Nie dla dzieci - najlepsze kreskówki dla dorosłych na Netflixie
- Rick i Morty
- Archer
- Big Mouth
- Castlevania
- Death Note
- F Is for Family (Nie ma jak w rodzinie)
- Family Guy (Głowa rodziny)
- One-Punch Man
- Kakegurui
Castlevania
JEDNYM ZDANIEM
Łowca potworów, czarodziejka i półwampir łączą siły w starciu z Draculą i jego armią potworów.
CASTLEVANIA W SKRÓCIE
- Gatunek: horror
- Liczba sezonów: 2 (12 odcinków)
- Długość odcinka: 23–28 minut
- Od lat: 18
Początki projektu, który ostatecznie stał się animowanym serialem Castlevania, sięgają 2007 roku. Wtedy to wytwórnia Frederator Studios nabyła prawa do adaptacji gry Castlevania III: Dracula’s Curse, z której chciała zrobić film animowany dla dojrzałych odbiorców. Choć zaangażowano cenionego komiksowego scenarzystę Warrena Ellisa, w 2008 roku prace utknęły w martwym punkcie i z czasem całkowicie ich zaprzestano. W 2012 chciano wskrzesić ów projekt jako niskobudżetowy film aktorski, ale Adiemu Shankarowi, którego planowano uczynić reżyserem, nie spodobało się podejście hollywoodzkich producentów i odrzucił ich propozycję.
Ostatecznie scenariusz Warrena Ellisa z powodzeniem wykorzystano dopiero w 2017 roku, gdy za całe przedsięwzięcie na zlecenie Netflixa zabrała się wytwórnia Powerhouse Animation Studios. Tym razem udało się ściągnąć Adiego Shankara, który stworzył jedną z najlepszych adaptacji gier komputerowych wszech czasów.
Netflixowa Castlevania to stosunkowo prosta opowieść o trójce niezwykłych ludzi rzucających wyzwanie samemu Draculi, z armią potworów nękającemu całe królestwo. O jej sile świadczy realizacja – klimatyczna oprawa i sporo brutalnych scen – oraz ciekawi bohaterowie, ze złoczyńcą na czele, który wcale nie jest zły tylko dlatego, że jest zły. Tutejszy król wampirów nie okazuje się postacią jednowymiarową, tylko tragiczną, która ma całkiem solidne podstawy, by wypowiedzieć ludzkości wojnę.