Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 14 czerwca 2016, 23:32

Gwint: Wiedźmińska gra karciana z 15-minutowym gameplayem

W sieci pojawiło się nagranie z prezentacji rozgrywki w samodzielnej wersji gry karcianej Gwint. W trakcie potyczki Potworów ze Scoia'tael Damien Monnier ujawnił też kilka dodatkowych detali na temat tej świeżo zapowiedzianej produkcji.

Gwint: Wiedźmińska gra karciana w skrócie:
  • producent: CD Projekt RED
  • wydawca: CD Projekt
  • gatunek: kolekcjonerska gra karciana
  • platformy sprzętowe: PC, XONE, PS4
  • data premiery: wrzesień 2016 (otwarta beta na PC i XONE)
  • inne: samodzielna wersja minigry z gry Wiedźmin 3: Dziki Gon

Jeszcze wczoraj informowaliśmy o potwierdzeniu samodzielnej wersji gry karcianej Gwint, przez wielu uznawanej za jedną z najbardziej wciągających „gier w grze” w historii. Dowiedzieliśmy się m.in. o wprowadzeniu kampanii fabularnej oraz obecności mikropłatności, a także nadchodzących beta-testach i zwiastunie. Ten ostatni nie był jedynym materiałem wideo z rozpoczynających się właśnie targów E3, prezentującym rozgrywkę w tej wirtualnej karciance. W sieci pojawił się także 15-minutowy wywiad serwisu Twitch, w trakcie którego Damien Monnier ze studia CD Projekt RED zaprezentował pojedynczą partię Gwinta (Potwory przeciw Scoia’tael) oraz zdradził kilka dodatkowych informacji o produkcji. W grze, rzecz jasna, pojawi się masa kart nieobecnych w trzecim Wiedźminie, takich jak choćby (nie)sławna Płotka, podobnie jak w Dzikim Gonie przejawiająca tendencję do nagłego pojawiania się w losowych miejscach. Nie zabraknie także kolejnych umiejętności, na przykład zwiększających siłę danej karty w określonych okolicznościach (wszystko to będziemy mogli sprawdzić w czasie rozgrywki za pomocą opcji podglądu). W efekcie produkcja będzie znacznie bardziej rozbudowana, choć jednocześnie zachowa podstawowe zasady oryginału.

Karciana wersja Płotki będzie niechętnie rozstawała się z graczem. - Gwint: Wiedźmińska gra karciana z 15-minutowym gameplayem - wiadomość - 2016-06-15
Karciana wersja płotki będzie niechętnie rozstawała się z graczem.

Skoro już wspomnieliśmy o nowych kartach, Monnier podkreślił również, że zespół zastanawiał się nad „innymi możliwościami”, by umożliwić graczom wzmacnianie swojej talii bez płacenia rzeczywistą walutą. Nie zdradził, niestety, jakie dokładnie były to pomysły, ale twórca podkreślił, że całość ma być „sprawiedliwa”. Szczegóły mają zostać podane w najbliższym czasie, aczkolwiek Monnier zapewnił, że nie będzie potrzeby tracenia czasu na grindowanie. Jak będzie to wyglądać w rzeczywistości, przekonamy się zapewne po starcie beta-testów, które rozpoczną się we wrześniu.

Jakub Błażewicz

Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

więcej