Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 1 sierpnia 2018, 15:31

autor: Adrian Werner

Lords of the Fallen 2 - nowy zespół zaczął prace od zera

Firma CI Games zdradziła, że nowy zespół odpowiedzialny za Lords of the Fallen 2 rozpoczął prace od nowa i nie wykorzysta tego, co przygotowała wcześniejsza ekipa. Dowiedzieliśmy się także, że gra powstaje na silniku Unreal Engine 4.

Od premiery pierwszego Lords of the Fallen minęły już prawie cztery lata i na razie nie wiemy, ile jeszcze poczekamy na kontynuację. - Lords of the Fallen 2 - nowy zespół zaczął prace od zera - wiadomość - 2018-08-01
Od premiery pierwszego Lords of the Fallen minęły już prawie cztery lata i na razie nie wiemy, ile jeszcze poczekamy na kontynuację.

W czerwcu firma CI Games poinformowała, że powierzyła zespołowi Defiant Studios zadanie opracowania Lords of the Fallen 2, czyli kontynuacji popularnego RPG-a akcji z 2014 roku. Wtedy nie podano żadnych konkretów odnośnie tej współpracy. Dopiero teraz dowiedzieliśmy się trochę na temat obranej przez autorów strategii produkcyjnej.

Okazuje się, że Defiant Studios rozpoczęło projekt od nowa. Oznacza to, że podczas tworzenia Lords of the Fallen 2 deweloperzy nie zamierzają wykorzystać tego, co opracował wcześniej zespół pod wodzą Tomasza Gopa w ciągu trwającej kilka lat fazy pre-produkcji. Nowa ekipa dostała pełną swobodę artystyczną, po to, aby mogła stworzyć coś zupełnie własnego.

Defiant to nowe studio, ale pracuje w nim wielu weteranów. Zespół założyli David Grijins i Roland Lesterlin, którzy wcześniej stali na czele nowojorskiego oddziału Avalanche Studios. Twórcy szczególnie mocno zaangażowani byli w Just Cause 3. Ponadto wśród ludzi pracujących nad Lords of the Fallen 2 są osoby, które wcześniej brały udział w produkcji takich tytułów jak L.A. Noire, czy Warframe.

Żaden z wymienionych tytułów nie jest RPG akcji, ale według CI Games to zaleta, a nie wada, gdyż może zaowocować świeższym podejściem do gatunku. Samo Defiant przekonało polską firmę do współpracy dzięki chęci zmierzenia się z legendą Dark Souls. Pozycja tego cyklu jest tak mocna, że wielu graczy uznaje pokonanie go za niewykonalne. Deweloperzy pracujący nad Lords of the Fallen 2 uwielbiają jednak ekstremalne wyzwania i perspektywa konfrontacji z mistrzami ze studia From Software jest dla nich szalenie atrakcyjna.

Przy okazji dowiedzieliśmy się, że Lords of the Fallen 2 powstaje na bazie silnika Unreal Engine 4. Twórcy wzorują się nie tylko na serii Dark Souls, ale również na NiOh. Analizując te oraz szereg innych produkcji mieli wpaść na szereg oryginalnych pomysłów, które będą zaskoczeniem dla fanów gatunku.

  1. Oficjalna strona firmy CI Games
  2. Oficjalna strona firmy Defiant Studios

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej