Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 5 sierpnia 2022, 09:55

Sensible Software. Znane studia z lat 90. - za co je pokochaliśmy

Spis treści

Sensible Software

Za co pamiętamy: pełne humoru gry z malutkimi ludzikami

Lata działalności: 1986–1999

Brytyjskie studio Sensible Software powstało w 1986 roku. Przez kolejne lata wypracowało charakterystyczny znak rozpoznawczy, jaki stanowiły karykaturalnie małe postacie ludzików, generowane w dużych ilościach na ekranie. Produkcje w tym stylu były, po pierwsze, pełne humoru, ale z drugiej strony też niesłychanie grywalne. Największym hitem okazał się chyba Sensible Soccer, który w czasach przed FIF-ą i PES-em był najbardziej wciągającą wersją piłki nożnej na domowych komputerach. Potem pojawił się jeszcze utrzymany w tym samym stylu Sensible Golf, a także Mega Lo Mania, która – choć podobna do Populousa – była pierwszym pełnoprawnym RTS-em (na rok przed ukazaniem się Diuny II). No i nie można nie wspomnieć o strzelance Cannon Fodder – gry pełnej „sensible’owego” humoru, ale również z wyraźnym przekazem antywojennym.

Zostało jeszcze 38% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock
14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock

Pierwszy BioShock skończył piętnaście lat. To dobry moment, by przypomnieć sobie, że pokochaliśmy tę serię za fabułę, stylistykę, gameplay, postacie i wiele więcej. Oto czternaście elementów wyróżniających cykl studia Irrational Games na tle innych gier.

Pamiętacie Tamagotchi? Kultowa zabawka z lat 90. nigdzie nie zniknęła
Pamiętacie Tamagotchi? Kultowa zabawka z lat 90. nigdzie nie zniknęła

Jeśli sami nie nosiliście kiedyś w kieszeni plastikowego jajka, to na pewno znaliście kogoś, kto nosił i słuchaliście, jak zabawka wysokimi dźwiękami oznajmia swoje potrzeby. Albo i wciąż znacie, bo Tamagotchi wciąż istnieją i mają się dobrze.

Studia, które zginęły na zawsze w Silent Hill
Studia, które zginęły na zawsze w Silent Hill

Ambitny plan ożywienia marki Silent Hill przez Konami za pomocą trzech głośnych premier w jednym miesiącu kończy się kompletną katastrofą i kosztuje „życie” dwóch z trzech studiów zaangażowanych w projekty.