Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 5 sierpnia 2022, 09:55

Bullfrog Productions. Znane studia z lat 90. - za co je pokochaliśmy

Spis treści

Bullfrog Productions

Za co pamiętamy: Syndicate, Magic Carpet, Dungeon Keeper

Lata działalności: 1987–2001

Słynna marka, za którą stała słynna postać, czyli sam Peter Molyneux. To dzięki niemu w 1987 roku powstało studio Bullfrog Productions. Dziś Molyneux nie jest już tak poważany, ale gry spod znaku „ropuchy” to nadal kultowe produkcje wszech czasów. Sława zaczęła się od drugiej produkcji tego studia, czyli Populousa na Amigę powstałego w 1989 roku. Ogromny sukces gry, która zdefiniowała gatunek „god games”, czyli swego rodzaju zabawę w boga, nadał pęd rozwojowi firmy. Wkrótce potem, obok sequela Populousa, pojawił się przeklimatyczny, cyberpunkowy Syndicate, wciągający Theme Park i dość oryginalny Magic Carpet. To był złoty okres dla Bullfroga postrzeganego wtedy jako jedno z najbardziej innowacyjnych i kreatywnych studiów deweloperskich na świecie.

Zostało jeszcze 43% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock
14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock

Pierwszy BioShock skończył piętnaście lat. To dobry moment, by przypomnieć sobie, że pokochaliśmy tę serię za fabułę, stylistykę, gameplay, postacie i wiele więcej. Oto czternaście elementów wyróżniających cykl studia Irrational Games na tle innych gier.

Pamiętacie Tamagotchi? Kultowa zabawka z lat 90. nigdzie nie zniknęła
Pamiętacie Tamagotchi? Kultowa zabawka z lat 90. nigdzie nie zniknęła

Jeśli sami nie nosiliście kiedyś w kieszeni plastikowego jajka, to na pewno znaliście kogoś, kto nosił i słuchaliście, jak zabawka wysokimi dźwiękami oznajmia swoje potrzeby. Albo i wciąż znacie, bo Tamagotchi wciąż istnieją i mają się dobrze.

Studia, które zginęły na zawsze w Silent Hill
Studia, które zginęły na zawsze w Silent Hill

Ambitny plan ożywienia marki Silent Hill przez Konami za pomocą trzech głośnych premier w jednym miesiącu kończy się kompletną katastrofą i kosztuje „życie” dwóch z trzech studiów zaangażowanych w projekty.