Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 5 sierpnia 2022, 09:55

MicroProse. Znane studia z lat 90. - za co je pokochaliśmy

Spis treści

MicroProse

Za co pamiętamy: Cywilizacja, Piraci Sida Meiera, symulatory maszyn wojskowych

Lata działalności: 1982–2002

Obok Sierry kolejną fabryką hitów w latach 90. była firma MicroProse. Wprawdzie ostatnio, w 2019 roku, powstała z martwych dzięki inwestorowi z Australii – Davidowi Lagettiemu – ale póki co ogranicza się do wydawania małych produkcji twórców niezależnych. Tamto MicroProse to zamknięty rozdział i mnóstwo wspaniałych wspomnień, bo lista hitów wydawała się nie mieć końca. Skromny inżynier Sid Meier oraz przebojowy były pilot wojskowy Bill Stealey stworzyli w 1982 roku prawdziwą legendę branży gier.

Liście gier MicroProse nawet nie trzeba się za bardzo przyglądać. Wystarczy na ślepo wskazać palcem jakąś pozycję, a raczej na pewno będzie to absolutna klasyka, a kiedyś wielki hit. Wymieńmy chociażby Civilization, Sid Meier’s Pirates!, X-COM-a, Railroad Tycoona, serię Grand Prix, niezliczone symulatory maszyn bojowych, jak F-15 Strike Eagle, F-14 Fleet Defender, Silent Service, cykl Falcon, i wiele, wiele innych – lista jest naprawdę długa!

Zostało jeszcze 55% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock
14 rzeczy, za które pokochałem gry BioShock

Pierwszy BioShock skończył piętnaście lat. To dobry moment, by przypomnieć sobie, że pokochaliśmy tę serię za fabułę, stylistykę, gameplay, postacie i wiele więcej. Oto czternaście elementów wyróżniających cykl studia Irrational Games na tle innych gier.

Pamiętacie Tamagotchi? Kultowa zabawka z lat 90. nigdzie nie zniknęła
Pamiętacie Tamagotchi? Kultowa zabawka z lat 90. nigdzie nie zniknęła

Jeśli sami nie nosiliście kiedyś w kieszeni plastikowego jajka, to na pewno znaliście kogoś, kto nosił i słuchaliście, jak zabawka wysokimi dźwiękami oznajmia swoje potrzeby. Albo i wciąż znacie, bo Tamagotchi wciąż istnieją i mają się dobrze.

Studia, które zginęły na zawsze w Silent Hill
Studia, które zginęły na zawsze w Silent Hill

Ambitny plan ożywienia marki Silent Hill przez Konami za pomocą trzech głośnych premier w jednym miesiącu kończy się kompletną katastrofą i kosztuje „życie” dwóch z trzech studiów zaangażowanych w projekty.