filmomaniak.pl Newsroom Filmy Seriale Obsada Netflix HBO Amazon Disney+ TvFilmy

Filmy i seriale

Filmy i seriale 30 października 2021, 09:30

Michael Bay – Transformers, Twierdza, Bad Boys. Wizjonerzy, którzy nie potrafią pisać

Spis treści

Michael Bay został etatową puentą żartów o kinie akcji i wybuchach. Kojarzy się z wielkimi, ale leniwymi blockbusterami, które ciężko od siebie odróżnić. Nie zawsze tak było. Twierdza, Bad Boys i Armageddon zrobiły z niego boga rozpierduchy. Potem przyszły słabsze filmy, melodramatyczny i nudnawy Pearl Harbor oraz Wyspa, w której widać, że Bay miał pewne ambicje, ale nie wiedział, co z nimi zrobić.

Potem jednak przyszedł sukces, który odmienił karierę reżysera. Transformers. Dziś serię utożsamiamy z tandetą, kiczem, fatalnym scenariuszem i głupkowatą rozrywką z żenującymi żartami. Pierwsza odsłona była jednak niezaprzeczalnym przebojem, czymś nowym – Transformersy widzieliśmy dotąd tylko w wersji rysunkowej lub animacji CGI na małym ekranie. Tymczasem Michael Bay dostarczył spektakularne, przaśne, ale sympatyczne widowisko, które z każdego kadru krzyczało „America, f*** yeah!” i po prostu sympatycznie się oglądało. A nawet fabuła się jakoś od biedy spinała.

Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Hubert Sosnowski

Hubert Sosnowski

Do GRYOnline.pl dołączył w 2017 roku, jako autor tekstów o grach i filmach. Obecnie jest szefem działu filmowego i portalu Filmomaniak.pl. Pisania artykułów uczył się, pracując dla portalu Dzika Banda. Jego teksty publikowano na kawerna.pl, film.onet.pl, zwierciadlo.pl oraz w polskim Playboyu. Opublikował opowiadania w miesięczniku Science Fiction Fantasy i Horror oraz pierwszym tomie Antologii Wolsung. Żyje „kinem środka” i mięsistą rozrywką, ale nie pogardzi ani eksperymentami, ani Szybkimi i wściekłymi. W grach szuka przede wszystkim dobrej historii. Uwielbia Baldur's Gate 2, ale na widok Unreal Tournament, Dooma, czy dobrych wyścigów budzi się w nim dziecko. Rozmiłowany w szopach i thrash-metalu. Od 2012 roku gra i tworzy larpy, zarówno w ramach Białostockiego Klubu Larpowego Żywia, jak i komercyjne przedsięwzięcia w stylu Witcher School.

więcej