autor: eJay & fsm
FILMag #45 - Mission:Impossible Fantastyczna Czwórka i masa świetnych zwiastunów
Sierpniowy repertuar w polskich kinach to mieszanka wysokobudżetowych hitów, nostalgicznych animacji, niszowego kina gatunkowego i komedii. jesteśmy przekonani, że każdy znajdzie coś dla siebie. Zapraszamy na nowy odcinek FILMaga.
Spis treści
- FILMag #45 - Mission:Impossible Fantastyczna Czwórka i masa świetnych zwiastunów
- Mission: Impossible – Rogue Nation – Tom Cruise kontra kolejna niemożliwa misja
- Eskorta – westernowy dramat w reżyserii Tommy’ego Lee Jonesa
- Mały Książę – ekranizacja słynnej opowieści
- Fantastyczna Czwórka – widowisko ze studia Marvel autorstwa twórcy Kroniki
- O dziewczynie, która wraca nocą sama do domu – pierwszy irański film o wampirach
- Czego dusza zapragnie – Monty Python, kosmici i Simon Pegg
- Kryptonim U.N.C.L.E. – Guy Ritchie w szpiegowskich i komediowych klimatach
- Sinister 2 – kontynuacja udanego horroru o tajemniczym mordercy
- Najnowsze zwiastuny – Spectre, Batman v Superman, Suicide Squad
- Newsy – Comic-Con, kwitnąca kariera reżysera Jurassic World
Eskorta – westernowy dramat w reżyserii Tommy’ego Lee Jonesa
- Premiera: 7 sierpnia 2015
- Tytuł oryginalny: The Homesman
- Reżyseria: Tommy Lee Jones
- Występują: Tommy Lee Jones, Hilary Swank, Meryl Streep
- Czas trwania: 122 minuty
Takich historii na dużym ekranie nie brakowało. Zwłaszcza gdy w poprzednim stuleciu Amerykanie produkowali na potęgę westerny, które wyniosły Johna Wayne’a i Clinta Eastwooda na piedestał kina spod znaku Dzikiego Zachodu. Tommy Lee Jones powraca w pewien sposób do korzeni i zaprasza na klasyczne danie z dobrą obsadą. Oprócz samego reżysera, który wcielił się w jednego z głównych bohaterów, w Eskorcie zobaczymy m.in. Hilary Swank, Jamesa Spadera i Williama Fitchnera. A rzecz dotyczy wyprawy trzech odważnych, doświadczonych życiowo kobiet, które wynajmują do ochrony starego wygę. Podróż do innego stanu staje się dla nich ciekawym doświadczeniem. Na drodze do celu nie brak elementów humorystycznych, miłości, krwawej zemsty i ofiar. Amerykańscy dziennikarze podkreślają, że film Jonesa umiejętnie wykorzystuje mit o Dzikim Zachodzie, a przy okazji stara się przedstawić jego realia w nieco inny sposób, m.in. dużo czasu ekranowego poświęcając kobietom – w tym gatunku to bardzo rzadkie zjawisko.