Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 3 stycznia 2003, 09:52

Xbox Linux Project – co udało się zrealizować...

Kilkukrotnie pisaliśmy już o projekcie „Xbox Linux Project”, który miał na celu uruchomienie systemu Linux na zwykłym, niezmodyfikowanym sprzętowo Xboxie. Przypominam, że nagrodą za osiągnięcie tego celu było 200 tysięcy dolarów, a została ona ufundowana przez anonimowego przedsiębiorcę. 31 grudnia 2002 minął ostateczny termin wykonania tego zadania, popatrzmy więc co udało się dokonać, i kto jest owym anonimowym inicjatorem.

Kilkukrotnie pisaliśmy już o projekcie „Xbox Linux Project”, który miał na celu uruchomienie systemu Linux na zwykłym, niezmodyfikowanym sprzętowo Xboxie. Przypominam, że nagrodą za osiągnięcie tego celu było 200 tysięcy dolarów, a została ona ufundowana przez anonimowego przedsiębiorcę. 31 grudnia 2002 minął ostateczny termin wykonania tego zadania, popatrzmy więc co udało się dokonać, i kto jest owym anonimowym inicjatorem.

Zadanie podzielone zostało na dwie części, projekt A i B:

Project A: Porting Linux to a modified Xbox:

  • Task 1: Replacement BIOS (software/hardware) – 55.000$
  • Task 2: Kernel and XFree drivers – 25.000$
  • Task 3: Kernel logic: FATX and miscellaneous – 10.000$
  • Task 4: XBE bootloader – 10.000$

Project B: Xbox hack without any hardware modification – 100.000$

Do końca ubiegłego roku udało się w pełni zrealizować Projekt A, tzn. uruchomić system Linux na zmodyfikowanej konsoli. Anonimowym fundatorem nagrody okazał się być pan Michael Robertson, CEO firmy Lindows rozwijającej system operacyjny o tej samej nazwie, który docelowo (najnowsza wersja Lindows 2.0 daleka jest od ideału) ma być kompatybilny z systemem Linux i Windows. Zadecydował on też przesunąć w przyszłość termin realizacji Projektu B, czyli uruchomienia Linuxa na niezmodyfikowanym Xboxie. Szczegóły wkrótce pojawią się na oficjalnej stronie Xbox Linux Project.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej