Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 9 października 2006, 10:41

autor: Artur Falkowski

Wyniki badań w USA: 64% graczy online stanowią kobiety

Nielsen Media Research – firma zajmująca się analizą rynku medialnego, opublikowała raport z badań dotyczących amerykańskich graczy. Okazało się, że gry online cieszą się olbrzymią popularnością, a prym wśród grających w nie wiodą kobiety.

Nielsen Media Research, firma zajmująca się analizą rynku medialnego, opublikowała raport z badań dotyczących amerykańskich graczy. Okazało się, że gry online cieszą się olbrzymią popularnością, a prym wśród grających w nie wiodą kobiety.

Badania trwały pomiędzy trzecim a dziewiątym lipca bieżącego roku i objęły 2200 aktywnych graczy w wieku powyżej 13 roku życia, którzy posiadają jakieś urządzenie do gier i poświęcają temu zajęciu co najmniej godzinę tygodniowo. Oto najciekawsze wyniki:

  • 59%: procent graczy w USA posiadających konsolę PS2.
  • 33%: procent graczy w USA posiadających konsolę Xbox.
  • 30%: procent graczy w USA posiadających konsolę GameCube.
  • 15%: procent aktywnych graczy posiadających konsolę Xbox 360.
  • 7%: procent aktywnych graczy posiadających więcej niż jedną konsolę (w tym handheldy) w 2005 roku.
  • 16%: procent aktywnych graczy posiadających więcej niż jedną konsolę (w tym handheldy) w 2006 roku licząc do daty badań.
  • 14 godzin tygodniowo: czas spędzany na graniu w gry konsolowe.
  • 17 godzin tygodniowo: czas spędzany na graniu w gry na konsolach przenośnych.
  • 24%: procent aktywnych graczy korzystających z gier na telefony komórkowe.
  • 4: średnia ilość gier zakupionych w przeciągu ostatnich sześciu miesięcy.
  • 90% gry kupione tradycyjnie (w pudełkach).
  • 10%: gry kupione online (e-dystrybucja).
  • 58$ miesięcznie: pieniądze wydawane przez aktywnych graczy na elektroniczną rozrywkę.
  • 16$ tygodniowo: pieniądze wydawane na gry przez aktywnych graczy.
  • 13 z 55 godzin: czas spędzony na graniu w stosunku do całkowitego czasu wolnego.
  • 56%: procent aktywnych graczy korzystających z gier online.
  • 64%: procent graczy online, jaki stanowią kobiety.
  • 64%: procent aktywnych graczy komputerowych.
  • 5-7 godzin tygodniowo: czas spędzany na grupowym graniu (głównie wśród nastolatków).
  • 40%: procent aktywnych graczy, jaki stanowią nastolatki.
  • 15 millionów (13% aktywnych graczy): liczba aktywnych graczy powyżej czterdziestego piątego roku życia.
  • 2 do 1: stosunek grających mężczyzn do kobiet.

Poza podanymi wynikami badania przyniosły również parę innych spostrzeżeń:

  • Miłośnicy RPG (grupę stanowią głównie nastolatki) najczęściej kupują nowe gry w pre-orderach bądź w dniu premiery.
  • W ostatnim roku odnotowano największy do tej pory wzrost zainteresowania konsolami przenośnymi.
  • Muzyka jest na drugim miejscu zainteresowań większości aktywnych graczy. Prym wiodą tu kobiety, które poświęcają temu hobby 9 godzin tygodniowo.