Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 7 czerwca 2005, 15:52

World of WarCraft zawitał do Chin

Wielokrotnie wspominaliśmy na łamach naszego serwisu o olbrzymim sukcesie komercyjnym gry World of WarCraft. Według ostatnich danych serwisu MMOGChart, produkt Blizzard Entertainment eksploatuje w chwili obecnej około 1.5 miliona graczy. Wkrótce liczba użytkowników wzrośnie i to znacznie, gdyż od wczoraj produkt ten dostępny jest w Chinach.

Wielokrotnie wspominaliśmy na łamach naszego serwisu o olbrzymim sukcesie komercyjnym gry World of WarCraft. Według ostatnich danych serwisu MMOGChart, produkt Blizzard Entertainment eksploatuje w chwili obecnej około 1.5 miliona graczy. Wkrótce liczba użytkowników wzrośnie i to znacznie, gdyż od wczoraj produkt ten dostępny jest w Chinach. O ogromnym zainteresowaniu World of WarCraft w Kraju Środka najlepiej świadczy fakt, że podczas otwartych beta-testów programu przekroczono barierę pięciuset tysięcy użytkowników grających jednocześnie.

Przed wejściem do Chin, koncern Blizzard Entertainment rozpoczął współpracę z lokalnym wydawcą, firmą The9, która dobrze orientuje się w tamtejszych realiach rynku MMORPG. Pierwszym efektem działalności obu firm było podjęcie decyzji o dystrybucji programu tylko i wyłącznie drogą elektroniczną. Każdy gracz, który zechce spróbować swoich sił World of WarCraft będzie również zmuszony nabyć unikatowy kod seryjny oraz specjalne karty, umożliwiające przedłużenie abonamentu.

Minęły zaledwie dwa lata od wydarzeń znanych z WarCraft III: The Frozen Throne. Pomimo zażegnania minionych konfliktów świat Azeroth nie zaznał spokoju. Na przekór staraniom zmęczonych już nieustanną walką i pragnących spokoju mieszkańców, na horyzoncie pojawiły się nowe zagrożenia. W Azeroth uformowały się dwie zwalczające się frakcje. Pierwszą z nich jest Sojusz, w skład którego wchodzą przedstawiciele ras: Ludzi, Krasnoludów, Nocnych Elfów oraz Gnomów. Na przeciwko nim stanęła zaś Horda skupiająca Orków, Taurenów, Nieumarłych oraz Trolli.

Świat World of WarCraft jest w całości zamieszkały, począwszy od zimnych lodowych pustyń Northend, aż po duszną dżunglę Stranglethorn. Na obszarach tych występują zarówno istoty inteligentne, jak i takie, którym rzeczonej inteligencji niestety brakuje. Tylko od nas zależy to, kim się staniemy. Możliwości jest wiele...

Więcej informacji na temat World of WarCraft znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej