Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 grudnia 2021, 19:33

Warno to nowy RTS od twórców Wargame; Early Access już w styczniu

Studio Eugen Systems zapowiedziało nową grę – strategię Warno, mającą być duchową kontynuacją cyklu Wargame. Tym razem staniemy w obliczu eskalującej zimnej wojny, która przerodzi się w III wojnę światową pomiędzy siłami NATO i Układu Warszawskiego.

Jeśli brakuje Wam strategii czasu rzeczywistego pokroju pamiętnego R.U.S.E. czy cyklu Wargame, to mam dla Was dobrą wiadomość. Odpowiedzialne za te produkcje studio Eugen Systems zapowiedziało nową grę. Będzie to kolejny RTS, określany wręcz jako duchowy spadkobierca wymienionych wcześniej pozycji – jego tytuł to Warno. Udostępniony dziś pierwszy trailer możecie obejrzeć poniżej.

Deweloperzy zamierzają udostępnić Warno na Steamie w ramach Early Accessu już 20 stycznia 2022 roku. Rychły debiut produkcji skłonił ich do ujawnienia wielu informacji na jej temat. Przede wszystkim dowiedzieliśmy się, że przyjdzie nam wykazać się zmysłem strategicznym w obliczu fikcyjnej III wojny światowej, do której doprowadziła eskalacja konfliktu zimnowojennego.

Zetrą się w niej siły NATO i Układu Warszawskiego. W bitwach pokierujemy zaś „setkami jednostek” – od poborowych Specnazu, przez czołgi bojowe, aż po śmigłowce oraz samoloty szturmowe. Każda z nich – tradycyjnie dla gatunku – będzie miała swoje mocne i słabe strony.

Nie lada gratką dla fanów strategii mogą okazać się „ogromne, turowe kampanie”, w których jako generał poprowadzimy wojska w fikcyjnych scenariuszach typu „co by było, gdyby” (ang. what if). Jednak prawdziwą atrakcją wydaje się tryb wieloosobowy, mający umożliwić starcia 1 na 1, a także kooperację dla maksymalnie 10 graczy (czyli walki 10 na 10). Miłośników rywalizacji na pewno ucieszy też wieść, że w ramach multiplayera przewidziano również potyczki rankingowe.

Na starcie Warno zaoferuje jedynie dwie frakcje – Stany Zjednoczone i Związek Radziecki. Twórcy planują jednak regularne aktualizacje, w których będą dodawane nowe mechaniki oraz zawartość, taka jak jednostki, scenariusze czy kampanie.

Hubert Śledziewski

Hubert Śledziewski

Zawodowo pisze od 2016 roku. Z GRYOnline.pl związał się pięć lat później – choć zna serwis, odkąd ma dostęp do Internetu – by połączyć zamiłowanie do słowa i gier. Zajmuje się głównie newsami i publicystyką. Z wykształcenia socjolog, z pasji gracz. Przygodę z gamingiem rozpoczął w wieku czterech lat – od Pegasusa. Obecnie preferuje PC i wymagające RPG-i, lecz nie stroni ani od konsol, ani od innych gatunków. Kiedy nie gra i nie pisze, najchętniej czyta, ogląda seriale (rzadziej filmy) i mecze Premier League, słucha ciężkiej muzyki, a także spaceruje z psem. Niemal bezkrytycznie kocha twórczość Stephena Kinga. Nie porzuca planów pójścia w jego ślady. Pierwsze „dokonania literackie” trzyma jednak zamknięte głęboko w szufladzie.

więcej