Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 marca 2012, 12:17

autor: Krzysztof Rudek

Vanguard – DPS-owanie w drzewie Tactics

Przewodnik po DPS-owaniu Vanguardem.

Vanguard – DPS-owanie w drzewie Tactics - ilustracja #1

Drzewo Tactics pozwala na stworzenie DPS-a walczącego w półdystansie przy użyciu zarówno strzałów, jak i kontaktowych DoT-ów oraz Shockstrike. Preferowanym rodzajem amunicji w tym drzewie jest High Energy Cell.

Taktyka grania tą specjalizacją jest dość prosta. Musimy zbliżyć się do przeciwnika i spacyfikować go. Przydatny będzie interrupt z bardzo krótkim cooldownem oraz Shockstrike na spółkę z Gutem i High Impact Bolt (którego możemy używać bez problemów dzięki temu, że Gut wywołuje obrażenia typu DoT). Moby (przeciwnicy generowani przez komputer) w znakomitej większości nie uciekają, więc po dopadnięciu ich (lub przyciągnięciu Harpoonem) po prostu pozwalają się zlikwidować. W półdystansie albo wręcz w zwarciu przydatny okazuje się też Ion Pulse, którym można w zasadzie spamować (używać wielokrotnie) przeciwnika.

Drzewo Tactics może okazać się też ciekawym wyborem w trakcie walki PvP. Pozwala skutecznie związać przeciwnika i go zabić. Tym bardziej że jeżeli na tę okazję włączymy Ion Cell zamiast High Energy Cell, to możemy okazać się trudnym orzechem do zgryzienia.

Vanguard – DPS-owanie w drzewie Tactics - ilustracja #2

Drzewo to jest zdecydowanie najsłabsze ze wszystkich drzew Vanguarda. Dodane trochę na siłę, gdyż tak naprawdę nie stajemy się pełnowartościowym DPS-em, ale raczej hybrydą DPS-a i tanka – trudniejszą do zabicia, ale generującą skandalicznie małe obrażenia. Graczom preferującym PvE polecam raczej build oparty o Shield Specialist, a tym którzy wolą PvP – Assault Specialist. Oczywiście jeżeli ktoś chce poeksperymentować albo potestować nowe możliwości, nic nie stoi na przeszkodzie, by zagrać Taktykiem, ale początkującym radzę nie próbować.

Ważne umiejętności

  • Shock Strike – atak w zwarciu.
  • Gut – ostrze, które część obrażeń zadaje od razu, a resztę wbija jako DoT-a.
  • Ion Pulse – atak w półdystansie, tani i pozbawiony cooldownu.
  • Fire Pulse – umiejętność z drzewa, służąca do ataku w półdystansie i zalania przeciwnika ogniem.
Vanguard – DPS-owanie w drzewie Tactics - ilustracja #3

Drzewo Tactics

Pierwszy poziom:

Demoliton (2 pkt.) – zwiększa szansę na krytyczne trafienie wszystkimi efektami typu elemental o 3%/pkt.

Containment Tactics (2 pkt.) – redukuje cooldown Cryo Grenade o 5 s/pkt.

Focus Impact (3 pkt.) – High Impact Bolt ignoruje 20%/pkt pancerza przeciwnika.

Drugi poziom:

Blaster Augs (1 pkt) – ulepsza efekty poszczególnych rodzajów amunicji, gdy są aktywne: Plasma Cell (zwiększa szansę na trafienie krytyczne umiejętnościami o 3%), High Energy Cell (zwiększa obrażenia typu internal i elemental o 3%), Ion Cell (zwiększa obrażenia o 8%).

Frontline Offensive (2 pkt.) – zwiększa obrażenia zadawane przez Iron Pulse i Gut o 3%/pkt.

Power Armor (2 pkt.) – redukuje otrzymywane obrażenia o 1%/pkt.

Tactical Tools (2 pkt.) – redukuje cooldown Pulse Cannon o 1,5 s/pkt, a Harpoon o 5 s/pkt.

Trzeci poziom:

Frontline Defense (2 pkt.) – redukuje cooldown Riot Strike o 1 s/pkt.

Battlefield Training (2 pkt.) – zwiększa prędkość poruszania się o 7,5%, gdy High Energy Cell jest aktywne.

Gut (1 pkt) – ostrze, które zadaje obrażenia kinetyczne, a także sprawia, że cel krwawi przez 15 s i otrzymuje obrażenia typu internal.

Cell Generator (2 pkt.) – gdy High Energy Cell jest aktywne, postać ma 50%/pkt szansy, aby odzyskać 1 jednostkę amunicji co 6 s.

Czwarty poziom:

Battering Ram (2 pkt.) – Ion Pulse ma 15%/pkt szansy, a Fire Pulse 50%/pkt szansy, aby sprawić, że następny Shockstrike będzie darmowy. Efekt nie może pojawić się częściej niż raz na 15 s.

Serrated Blades (3 pkt.) – zwiększa obrażenia zadawane przez efekt krwawienia spowodowany Gut o 5%/pkt.

Piąty poziom:

Pulse Generator (2 pkt.) – Ion Pulse i Explosive Surge mają 50%/pkt szansy, aby dać Pulse Generator, który zwiększa obrażenia zadane przez następny Pulse Cannon o 10%. Efekt kumuluje się do 5 razy.

Hold The Line (1 pkt) – daje 8 s niewrażliwości na efekty spowalniające ruch oraz zwiększa prędkość poruszania się postaci o 30%.

Combat Tactics (1 pkt) – Shockstrike i Gut mają 25% szansy, aby sprawić, że następny High Impact Bolt trafi krytycznie.

Kolto Recharge (1 pkt) – przy aktywacji Recharge Cell, regenerowane jest 7% punktów życia w ciągu 10 s.

Szósty poziom:

Shock Absorbers (2 pkt.) – gdy na postać działa stun, otrzymuje o 10%/pkt mniej obrażeń.

Havoc Training (3 pkt.) – zwiększa bonusowe obrażenia krytycznych trafień Shockstrike, Ion Pulse i Fire Pulse o 10%/pkt.

Siódmy poziom:

Fire Pulse (1 pkt) – generuje fale ognia, zadając przeciwnikowi obrażenia typu elemental.