Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 czerwca 2007, 13:06

autor: Piotr Doroń

Upscaling a rzeczywistość - IGN testuje nową funkcję PS3

Jak dobrze wiecie, wraz z opublikowaniem aktualizacji firmware konsoli PlayStation 3 do wersji 1.80 gry znane z konsol PSOne i PS2 poddawane są procesowi upscalingu, czyli podbicia rozdzielczości do 720p, 1080i i 1080p. Redaktorzy serwisu IGN przygotowali w związku z tym małą prezentację.

Jak dobrze wiecie, wraz z opublikowaniem aktualizacji firmware konsoli PlayStation 3 do wersji 1.80 gry znane z konsol PSOne i PS2 poddawane są procesowi upscalingu, czyli podbicia rozdzielczości do 720p, 1080i i 1080p. Redaktorzy serwisu IGN przygotowali w związku z tym małą prezentację.

Upscaling a rzeczywistość - IGN testuje nową funkcję PS3 - ilustracja #1

Składa się ona z kilku etapów i bardzo dokładnie ukazuje zmiany jakie są nanoszone w momencie aktywacji upscalingu. Testom poddane zostały gry znane z PlayStation oraz PlayStation 2. Przy czym w drugim przypadku na tapecie znalazły się zarówno pozycje wyświetlane w standardowej dla PS2 rozdzielczości, jak i te, które korzystają z funkcji progressive scan, podbijającej ją do 480p.

Jak zatem prezentuje się upscaling według IGN? Odpowiedź na to pytanie uzyskacie bezpośrednio na łamach tego zachodniego serwisu. Poniżej zamieszczamy przetłumaczoną konkluzję:

Można przytoczyć wiele argumentów przemawiających za każdym z testowanych trybów. Jedni będą preferować „filmowy” wygląd gier z podbitą rozdzielczością i aktywowanym wygładzaniem krawędzi. Z kolei inni będą opowiadać się za trybem 480p (jeśli jest takowy dostępny) lub samym tylko upscalingiem przy wyłączonym wygładzaniu. Większości z nas najbardziej podoba się obecnie opcja 480p. Mamy też ciągle nadzieję, że Sony zacznie wreszcie wydawać gry w prawdziwym HD, zamiast poddawać je tylko i wyłącznie upscalingowi”.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej